Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

DİN EĞİTİMİNDE FELSEFİ TEMELLENDİRME PROBLEMİ VE ORTAYA ÇIKARDIĞI SORUNLAR ÜZERİNE BAZI DEĞERLENDİRMELER

Yıl 2017, Cilt: 15 Sayı: 3, 129 - 146, 30.09.2017

Öz

Bu makalede, ülkemizde din eğitimi ve öğretiminin felsefî
bakımdan temellendirme ihtiyacı ve söz konusu ihtiyacın etkili bir şekilde
karşılanmamasından kaynaklanan problemler ele alınmıştır. Bu çerçevede din
eğitiminde felsefî bir perspektifin oluşturulamamasının yöntemsel açıdan ortaya
çıkardığı sorunlar, terminoloji problemleri ve bunların teorik ve pratik
yansımaları değerlendirilmiştir. 

Kaynakça

  • Akyürek, Süleyman (2010), “Din Eğitimi Biliminin Alt Bilim Dallarına İlişkin Bir Analiz”, Kuram ve Uygulama Yönüyle Din Eğitiminin Teolojik ve Felsefî Temelleri Sempozyumu (8-9 Mayıs 2009, Konya), Konya İlahiyat Derneği Yayınları, Konya, ss. 95-113. Brown, Alan (2002), “The Statutory Requirements for Religious Education 1988–2001”, Issues in Religious Education, Edt. Lynne Broadbent and Alan Brown, RoutledgeFalmer, London, ss. 3-14. Arslan, Ahmet (2001), Eğitim Felsefesi, Felsefeye Giriş, Vadi Yay., Ankara. Astley, Jeff (1994), The Philosophy of Christian Religious Education, Religious Education Press, Birmingham. Aydın, Mehmet (2001), Din Felsefesi, İzmir İlahiyat Fakültesi Yay., İzmir. Barrow Robin ve Woods, Ronald (2006), An Introduction To Philosophy of Education, Routledge, London. Bilhan, Saffet (1991), Eğitim Felsefesi, AÜEBF. Yay., Ankara. Blake, Nigel. Smeyers, Paul, Smith, Richard. Standish, Paul. “Introduction” (2003), The Blackwell Guide to the Philosophy of Education, Edt. Nigel Blake, Paul Smeyers, Richard Smith, Paul Standish, Blackwell, Oxford.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Beşeri Bilimler Sayısı
Yazarlar

Yusuf Ceylan

Yayımlanma Tarihi 30 Eylül 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 15 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Ceylan, Y. (2017). DİN EĞİTİMİNDE FELSEFİ TEMELLENDİRME PROBLEMİ VE ORTAYA ÇIKARDIĞI SORUNLAR ÜZERİNE BAZI DEĞERLENDİRMELER. Manisa Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 15(3), 129-146. https://doi.org/10.18026/cbayarsos.340973