Bu çalışmanın amacı, Bilgi ve İletişim
Teknolojilerinin (BİT) öğrenme- öğretme sürecine entegrasyonunda rol oynayan öğretmen
ve okul düzeyinde faktörlerin belirlenmesi için geçerli ve güvenilir bir ölçme
aracı geliştirmektir. Öğretmen
düzeyinde, öğretmenin eğitimde BİT kullanımına ilişkin inancı, temel ve ileri düzeyde BİT becerileri; okul
düzeyinde ise erişim, teknik destek, hizmet içi eğitim desteği ve yönetsel
destek faktörleri belirlenmiştir. Bu
faktörleri ölçmek üzere toplam 20 maddeden oluşan bir taslak hazırlanmıştır.
Hazırlanan bu taslak, kapsam geçerliği için alanda uzman öğretim üyelerine
gönderilmiş ve gelen öneriler dikkate alınarak uygulamaya hazır hale
getirilmiştir. Araç, Manisa'da ilk ve
orta öğretim kurumlarında görev yapmakta olan 203 öğretmene uygulanmıştır. Yapı geçerliği
için doğrulayıcı faktör analizi yapılmıştır. Analiz sonucunda elde edilen uyum
indeksleri değerlerinin, kabul edilebilir uyum ve/veya mükemmel uyum gösterdiği
ortaya çıkmıştır. Ölçme aracındaki yapıların güvenirlik katsayıları 0,72 ile 0,92 arasında hesaplanmıştır. Sonuç
olarak, bu çalışmada, inanç, temel ve ileri BİT becerisi, erişim, teknik
destek, hizmetiçi eğitim desteği ve yönetsel destek yapılarından oluşan 7
faktörlü geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı geliştirilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Beşeri Bilimler Sayısı |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mart 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 16 Sayı: 1 |