Bu çalışmanın amacı, topluma hizmet uygulamaları (THU) dersinin, paydaş görüşlerini esas alarak değerlendirmesini yapmaktır. 2006 yılından itibaren zorunlu okutulan THU dersinin amacı öğretmen adaylarına toplumsal duyarlılık ve öğretmenlik mesleğinin duygusal boyutunu kazandırmaktır. Bu çalışma katılımcı/işbirlikçi değerlendirme modeli kullanılarak yapılmıştır. Araştırmanın evrenini Kilis 7 Aralık Üniversitesi’nde dersi alan 200 öğretmen adayı, örneklemini anketin uygulandığı 100 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Ayrıca 34 öğretmen adayı, 11 kurum/kuruluş yetkilisi ve 7 öğretim elemanıyla görüşülmüştür. THU dersinin işlenişinde ortaya çıkan temel sorunların resmi izinler, plansızlık, maddi kaynakların sağlanamaması, iletişim problemleri ve ölçme değerlendirme konularında yoğunlaştığı tespit edilmiştir. Dersin daha iyi işlenebilmesi için danışman öğretim elemanlarının projenin yapıldığı kurum/kuruluşlara giderek çalışmalara öğretmen adaylarıyla birlikte daha fazla katılması, valilikte bir THU koordinatörü belirlenmesi, dersin paydaşlarının bir araya gelerek dönem çalışma planı oluşturması, proje tanıtımının ve sonuçlarının üniversitenin internet sayfasında ve yerel basında tanıtılması ve değerlendirmenin not ile değil performansa dayalı başarılı/başarısız şeklinde yapılmasının uygun olacağı sonucuna ulaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 10 Sayı: 2 |