BibTex RIS Kaynak Göster

Topluma Hizmet Uygulamaları Dersinin Değerlendirilmesi

Yıl 2012, Cilt: 10 Sayı: 2, 3 - 22, 01.06.2012

Öz

Kaynakça

  • BAŞARAN, İ. E. (1983). Eğitim Yönetimi. Gül Yayınevi, Ankara.
  • DPT, (2000) Yükseköğretim Özel İhtisas Komisyonu Raporu, Sekizinci Beş Yıllık Kalkınma Planı, Yayın No DPT:2534, Ankara
  • COUSINS, J. B., ve Earl, L.E. (1995). Participatory Evaluation In Education. Falmer Press, London.
  • ÇUHADAR, A.(2008). “Topluma Hizmet Uygulamaları Dersi ile Yurttaş Öğretmen Yaratmak”, VII. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu bildirisi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.
  • GÖZÜTOK, F.D. (1993). Okulda Dayak. Ankara : 72 Ofset.
  • KESKİN, İ. (2001). Öğretmenlik Mesleği, Öğretmenlerin Beklenti ve Sorunları Üzerine bir İnceleme ‘‘Sivas İli Örneği’’, Yayınlanmamış Yüksek lisans Tezi, Sivas: Cumhuriyet Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sivas.
  • VARIŞ, F. ve Diğerleri. (1991). Eğitim Bilimine Giriş. Ankara: A. Ü. Basımevi.
  • YÜKSEKÖĞRETİM KURULU (2007). Eğitim fakültelerinde uygulanacak http://www.yok.gov.tr/egitim/ogretmen/programlar_aciklama.doc> tarihi: 03.04.2009). programlar hakkında açıklama. (Erişim

TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI DERSİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 2012, Cilt: 10 Sayı: 2, 3 - 22, 01.06.2012

Öz

Bu çalışmanın amacı, topluma hizmet uygulamaları (THU) dersinin, paydaş görüşlerini esas alarak değerlendirmesini yapmaktır. 2006 yılından itibaren zorunlu okutulan THU dersinin amacı öğretmen adaylarına toplumsal duyarlılık ve öğretmenlik mesleğinin duygusal boyutunu kazandırmaktır. Bu çalışma katılımcı/işbirlikçi değerlendirme modeli kullanılarak yapılmıştır. Araştırmanın evrenini Kilis 7 Aralık Üniversitesi’nde dersi alan 200 öğretmen adayı, örneklemini anketin uygulandığı 100 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Ayrıca 34 öğretmen adayı, 11 kurum/kuruluş yetkilisi ve 7 öğretim elemanıyla görüşülmüştür. THU dersinin işlenişinde ortaya çıkan temel sorunların resmi izinler, plansızlık, maddi kaynakların sağlanamaması, iletişim problemleri ve ölçme değerlendirme konularında yoğunlaştığı tespit edilmiştir. Dersin daha iyi işlenebilmesi için danışman öğretim elemanlarının projenin yapıldığı kurum/kuruluşlara giderek çalışmalara öğretmen adaylarıyla birlikte daha fazla katılması, valilikte bir THU koordinatörü belirlenmesi, dersin paydaşlarının bir araya gelerek dönem çalışma planı oluşturması, proje tanıtımının ve sonuçlarının üniversitenin internet sayfasında ve yerel basında tanıtılması ve değerlendirmenin not ile değil performansa dayalı başarılı/başarısız şeklinde yapılmasının uygun olacağı sonucuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • BAŞARAN, İ. E. (1983). Eğitim Yönetimi. Gül Yayınevi, Ankara.
  • DPT, (2000) Yükseköğretim Özel İhtisas Komisyonu Raporu, Sekizinci Beş Yıllık Kalkınma Planı, Yayın No DPT:2534, Ankara
  • COUSINS, J. B., ve Earl, L.E. (1995). Participatory Evaluation In Education. Falmer Press, London.
  • ÇUHADAR, A.(2008). “Topluma Hizmet Uygulamaları Dersi ile Yurttaş Öğretmen Yaratmak”, VII. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu bildirisi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.
  • GÖZÜTOK, F.D. (1993). Okulda Dayak. Ankara : 72 Ofset.
  • KESKİN, İ. (2001). Öğretmenlik Mesleği, Öğretmenlerin Beklenti ve Sorunları Üzerine bir İnceleme ‘‘Sivas İli Örneği’’, Yayınlanmamış Yüksek lisans Tezi, Sivas: Cumhuriyet Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sivas.
  • VARIŞ, F. ve Diğerleri. (1991). Eğitim Bilimine Giriş. Ankara: A. Ü. Basımevi.
  • YÜKSEKÖĞRETİM KURULU (2007). Eğitim fakültelerinde uygulanacak http://www.yok.gov.tr/egitim/ogretmen/programlar_aciklama.doc> tarihi: 03.04.2009). programlar hakkında açıklama. (Erişim
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Zeynep Ekşi Bu kişi benim

Yrd. Doç. Dr. Mustafa Cinoğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 10 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Ekşi, Z., & Cinoğlu, Y. D. D. M. (2012). TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI DERSİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. Manisa Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10(2), 3-22.