Bu çalışmanın amacı ilköğretim okul yöneticilerinin öğretmenleri güdüleme davranışları ile öğretmenlerin mesleki ilgi düzeylerinin incelenmesidir. Araştırma Mersin ve İzmir illeri ilköğretim okullarında çalışan 212 öğretmen ile yürütülmüştür. Veriler analiz edildiğinde, öğretmenlerin güdülenmelerinin psiko-sosyal boyutta “yüksek”, örgütsel- yönetsel boyutta “çok yüksek”, maddi boyutta ise “yüksek” düzeyde olduğu görülmüştür. Mesleki ilgileri ise “orta” düzeydedir. Ayrıca cinsiyet, görev unvanı, öğrenim durumu değişkenlerine göre öğretmenlerin mesleki ilgi ve güdülenme düzeyleri arasında anlamlı fark bulunmamıştır. Buna karşın mesleki kıdem değişkenine göre güdülenmenin maddi faktöründe ve mesleki ilgi düzeyinde öğretmenler arasında anlamlı farklılık bulunmuştur. Güdülenme ve güdülenmenin maddi boyutu ile mesleki ilgi düzeyleri arasında istatistiksel açıdan anlamlı bir ilişki bulunmuştur ve bu ilişki düşük düzeydedir. Yaş ile güdülenme ve mesleki ilgi düzeyi arasında anlamlı bir ilişki bulunmamıştır
| Birincil Dil | Türkçe |
|---|---|
| Bölüm | Makaleler |
| Yazarlar | |
| Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2012 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 10 Sayı: 2 |