Bu çalışmada fen bilgisi
öğretmen adaylarının fizik, kimya ve biyoloji deneylerine yönelik algılarının
metaforlar aracılığı ile incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmaya fen bilgisi
eğitimi anabilim dalı 3. sınıfta öğrenim görmekte olan 68 öğretmen adayı
katılmıştır. Bu nitel araştırmada fenomenoloji deseni kullanılmıştır. Öğretmen
adaylarından “Fizik deneyleri …………… gibidir. Çünkü ……………”, “Kimya deneyleri
…………… gibidir. Çünkü ……………”, “Biyoloji deneyleri…………… gibidir. Çünkü ……………”
cümlelerini tamamlamaları istenmiştir. Çalışmadan elde edilen veriler
adlandırma, tasnif etme, kategori geliştirme, geçerlik ve güvenirliği sağlama
ve verileri bilgisayar ortamına aktarma olmak üzere beş aşamada analiz
edilmiştir. Öğretmen adaylarının ifade ettikleri metaforlar olumlu ve olumsuz
olmak üzere değerlendirilmiştir. Çalışma sonucunda öğretmen adaylarının fizik,
kimya ve biyoloji deneylerine yönelik algılarının olumlu olduğu anlaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Beşeri Bilimler Sayısı |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Mart 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 17 Sayı: 1 |