The aim of this study is to analyze the problems of the school counsellors about school guard duty who work at different graduals and to suggest offers according to the results. For the study phenomenology which is a kind of qualitative research method was applied. The study has been carried out with 22 psychological counsellors who are on duty at 17 different schools by using semi structured interview. According to the results of the study, it has been seen that psychological counsellors have different problems during their school guard duty and most of which are releated to their professions’ principle and responsibilities, ethics, legal responbilities and coping strategies used in crisis intervention. The study seems to be important in terms of revealing school counsellors’ thoughts, problems and advices about school guard duty and enlightening further studies about school guard duty.
Bu araştırmanın amacı, eğitimin çeşitli kademelerinde görev yapan okul psikolojik danışmanlarının okul nöbeti görevine ilişkin yaşadıkları sorunları analiz etmek ve ortaya çıkan sonuçlar temelinde öneriler sunmaktır. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden olan olgubilim kullanılmıştır. Araştırma, 17 okulda görevli 22 psikolojik danışman ile yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın verileri içerik analizi yöntemi doğrultusunda kategoriler oluşturularak analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre psikolojik danışmanların nöbet görevi nedeniyle çeşitli zorluklar yaşadıkları, bu zorlukların çoğunun mesleki ilke ve sorumluluklar, etik standartlar, okul nöbetinin gerektirdiği yasal sorumluluklar ve okul nöbeti sırasında yaşanan krize müdahale stratejileri ile ilgili olduğu görülmektedir. Araştırma, psikolojik danışmanların okul nöbeti hakkındaki düşünce, problem ve önerilerini ortaya koyması ve okul nöbeti ile ilgili yapılacak çalışmalara ışık tutması açısından önemli görülmektedir.
Okul Nöbeti Okul Psikolojik Danışmanı Rehber Öğretmen Okul Güvenliği
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Ekim 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cumhuriyet Armağan Sayısı |