In this research, it is aimed to investigate the effects of STEM applied to middle school students on motivation towards science. The sample of the study, which was carried out regarding pre-experimental design in a single group pre-test and post-test model, was composed of 70 students studying in a private middle school in Ankara. The attitude scale towards STEM Education and the motivation scale for science learning was used to collect data. The data obtained from the study were analyzed with related samples t-test and Wilcoxon signed-rank test. The findings of the research show that STEM education was not generally effective on the attitude. STEM education had a positive effect on the students' motivation to do research and participation but the motivation for cooperative work, performance, communication did not change significantly after STEM education. STEM education positively affected students' general motivation towards science. This effect is small.
Bu araştırmada, ortaokul öğrencilerine uygulanan STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematic) etkinliklerinin, öğrencilerin STEM alanına yönelik tutumlarına ve fene yönelik motivasyonlarına etkisi incelenmiştir. Araştırma deneme öncesi deneysel desenlerden tek grup ön-son test modelinde yürütülmüş ve örneklemi Ankara ilindeki bir özel ortaokulda eğitim alan 70 öğrenciden oluşturmaktadır. Öğrencilerden elde edilen veriler, “STEM Eğitimine Yönelik Tutum Ölçeği” ve “Fen Öğrenmeye Yönelik Motivasyon Ölçeği” ile alınmıştır. Araştırma verileri örneklemler t-testi ve Wilcoxon işaretli sıralar testi xile analiz edilmiştir. Araştırma bulguları; STEM eğitiminden sonra ğrencilerin STEM alanlarına yönelik tutumlarında genel olarak anlamlı bir değişim olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca uygulanan STEM eğitiminin, öğrencilerin araştırma yapma ve katılıma yönelik motivasyonu üzerinde olumlu bir etkiye sahip olduğu, ancak işbirlikli çalışma, performans ve iletişime yönelik motivasyonunu anlamlı olarak değişmediği görülmüştür. STEM eğitimi öğrencilerin fen yönelik genel motivasyonunu olumlu bir etkilemiştir. Bu etki küçük düzeydedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Beşeri Bilimler Sayısı |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Eylül 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 19 Sayı: 3 |