The aim of this study is to examine the relationship between prospective Turkish teachers' academic literacy and technology proficiency self-assessment. In this context, the opinions of 171 pre-service teachers from different grade levels of Pre-Service Turkish Language Teachers of a state university in the west of Turkey were consulted. The relational screening method, which is one of the quantitative research methods, was used. According to the analyzes, it was concluded that the academic literacy levels of the participants and their self-evaluation of technology proficiency were at a high level. Significant differences were investigated with the variables of gender, class level and academic standing. It was concluded that there is a moderate, positive and significant relationship between the academic literacy levels of prospective Turkish teachers' and their self-evaluation of technology proficiency.
Bu araştırmada Türkçe öğretmeni adaylarının akademik okuryazarlık düzeyleri ile teknoloji yeterliği öz-değerlendirmeleri arasındaki ilişkiyi belirlemek amaçlanmıştır. Bu kapsamda Türkiye’nin batısındaki bir devlet üniversitesinin Türkçe öğretmenliği programındaki 171 öğretmen adayının yanıtları toplanmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak “Akademik Okuryazarlık Ölçeği” ve “21. Yüzyıl Öğrenmelerinde Teknoloji Yeterliliği Öz-değerlendirme Ölçeği” kullanılmıştır. Analizler doğrultusunda Türkçe eğitimi öğretmen adaylarının akademik okuryazarlık düzeyleri ile teknoloji yeterliği öz-değerlendirmelerinin yüksek düzeyde olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Cinsiyet değişkenine göre erkek katılımcıların akademik okuryazarlık düzeyleri daha yüksektir. Cinsiyet değişkenine göre teknoloji yeterliğinde anlamlı fark göstermediği sonucuna ulaşılmıştır. Sınıf düzeyi değişkenine göre akademik okuryazarlık düzeyleri ile teknoloji yeterliği öz-değerlendirmelerinde anlamlı fark göstermediği sonucuna ulaşılmıştır. Akademik başarı düzeyi değişkenine göre akademik okuryazarlık düzeylerinde ve teknoloji yeterliğinde anlamlı fark görülmüştür. Türkçe öğretmeni adaylarının akademik okuryazarlık düzeyleri ile teknoloji yeterliği öz-değerlendirmeleri arasında orta düzeyde, pozitif ve anlamlı bir ilişki olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Beşeri Bilimler Sayısı |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Eylül 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 19 Sayı: 3 |