The present study aimed to analyze previous studies on the challenges experienced by social studies teachers in values education with the meta-synthesis method and to determine the general trends in the problems experienced in values education. The studies in the literature were determined with Google academic search engine, EBSCOhost and Dergipark databases. In the study, eight articles were analyzed out of 22 papers on the views of social studies teachers on the challenges experienced in values education and published between 2014 and 2020. The findings reported in these papers were analyzed and synthesized based on the basic stages of the meta-synthesis method, and a meta-synthesis was conducted with the determined themes. The analysis of the views of social studies teachers revealed that the challenges experienced in values education included the incompetency of the teachers in values education, the problems associated with the curriculum and textbooks, and the incompetency of the parents in value education. The solutions recommended by the teachers included the improvement of the cooperation between the school, teachers, and the parents, parental knowledge, the concretization of the values in courses, association of the course content with life, reorganization of the textbooks, and the curricula for values education, control of the media and support of the media in values education. The recommendations of the authors are also included in the study.
Bu araştırmada, sosyal bilgiler öğretmenlerinin değerler eğitiminde yaşadıkları sorunlarla ilgili çalışmaların, meta-sentez yöntemiyle analiz edilmesi ve değerler eğitiminde yaşanan sorunların genel eğilimini ortaya koymak amaçlanmıştır. Çalışmanın seçiminde Google akademik arama motoru, EBSCOhost ve Dergipark veri tabanlarından yararlanılmıştır. Çalışmada, sosyal bilgiler öğretmenlerinin değerler eğitiminde yaşanan sorunlarla ilgili görüşlerini içeren ve 2014-2020 yıllarını kapsayan 22 makale içerisinden sekiz makale analiz edilmiştir. Bu makalelerde ulaşılan sonuçlar, meta-sentez yönteminin temel aşamaları kapsamında analiz ve sentez yapılarak belirlenen temalara göre meta-sentez çalışması gerçekleştirilmiştir. Çalışmada sosyal bilgiler öğretmenlerinin görüşlerine göre değerler eğitimine yönelik sorunlarla ilgili sonuçlar, öğretmenlerin değerler eğitimindeki yetersizliği; programın ve ders kitaplarının değer eğitimindeki yetersizliği; ailelerin değer eğitimi konusundaki yetersizliği şeklinde sıralanmıştır. Bu sorunlara yönelik öğretmenlerin çözüm önerileri ise; okul- öğretmen-aile işbirliği sağlanmalı, aileler bilgilendirilmeli, derslerde değerler somutlaştırılmalı, yaşamla ilişkilendirilmeli, ders kitapları düzenlenmeli, program değerler eğitimine uygun düzenlenmeli, medya kontrolü ve medya, değer eğitimini desteklemeli şeklinde olduğu görülmektedir. Çalışmada, araştırmacıların önerileriyle ilgili sonuçlar da yer almaktadır.
Sosyal Bilgiler Değerler Eğitimi Öğretmen Görüşleri Meta-Sentez
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Haziran 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 20 Sayı: 2 |