Bu araştırmanın amacı, medyada öğretmenler hakkında yapılan konuşmaların öğretmenlerin mesleki mutluluklarına yansımalarını ortaya koymak ve mesleki mutluluklarını arttırmak için yapılması gerekenleri belirlemektir. İlgili araştırma nitel araştırma yaklaşımı çerçevesinde olgu bilim deseni ile düzenlenmiştir. Araştırma, öğretmenlerin mesleki mutluluklarında medyada haklarında yapılan konuşmaların ne kadar etkili olduğunu göstermesi açısından önem arz etmektedir. Araştırmanın çalışma grubu amaçlı örneklem kapsamında ölçüt (kriter) örneklem tekniğiyle belirlenmiştir. Yarı yapılandırılmış görüşme tekniğiyle toplanan veriler betimsel analiz yöntemi ile çözümlenmiştir. Analizler neticesinde araştırmacılar katılımcıların mutluluk kavramını sevinç, takdir edilme, huzur, ait olma ve güvende hissetme ile bir tuttukları bulgusuna ulaşmışlardır. Katılımcılar mesleki mutluluğu etkileyen unsurları okul yönetimi, öğrenci başarısı, mesleki saygınlık-değer görme, medya, okulun sahip olduğu imkânlar, meslektaşlar ve veli şeklinde sıralamışlardır. Ayrıca araştırmacılar katılımcıların çoğunun (9 öğretmen) medyada öğretmenler hakkında çıkan haberlere yönelik olumsuz, çok azının (2 öğretmen) olumlu ve yalnızca birinin nötr düşünceye sahip olduklarını tespit etmişlerdir. Son olarak katılımcılar öğretmenlerin mesleki mutluluklarını arttırmak için birtakım önerilerde bulunmuşlardır. Elde edilen tüm bu bulgular doğrultusunda araştırmacılar öğretmenlerin mesleki adanmışlıklarının sürdürülebilmesi için mesleki mutluluklarının sağlanması gerektiği sonucuna varmışlardır.
Amasya Üniversitesi
SEB-BAP 21-0218
The aim of this study is to reveal the reflections of the conversations about teachers in the media on teachers' professional happiness and to determine what needs to be done to increase the professional happiness of teachers. The current research has been carried out with the phenomenology design using the qualitative research method. The research is important in terms of showing how effective the speeches made about them in the media are on teachers' professional happiness. The study group of the research has been determined by criterion sampling technique within the scope of the purposeful sampling. The data obtained by the semi-structured interview technique has been analyzed by the descriptive analysis method. As a result of the analysis, the researchers have found that the participants equated the concept of happiness with joy, appreciation, peace, belonging, and feeling safe. The participants have listed the factors affecting professional happiness as school management, student success, professional dignity-appreciation, media, opportunities the school has, colleagues, and parents. In addition, the researchers have determined that most of the participants (9 teachers) have negative thoughts about the news about teachers in the media, very few (2 teachers) have positive thoughts, and only one has neutral thoughts. Finally, the participants have offered some suggestions to increase the professional happiness of the teachers. In line with all these findings, the researchers have concluded that the professional happiness of teachers should be ensured to maintain their professional dedication.
SEB-BAP 21-0218
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Proje Numarası | SEB-BAP 21-0218 |
Yayımlanma Tarihi | 28 Eylül 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 20 Sayı: 3 |