Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Türkiye’de Armoni Alanında Yazılmış Lisansüstü Tezler Üzerine Bir İçerik Analizi

Yıl 2023, Cilt: 21 Sayı: 4, 57 - 78, 28.12.2023
https://doi.org/10.18026/cbayarsos.1262282

Öz

Besteci, yorumcu, şef ya da müzik eğitimcisi olması fark etmeksizin, her müzik insanının kendi kullanım alanı yönünde bilmesi gereken bir anlayış olan armoni, gerek kuramsal, gerek uygulamalı, gerekse eğitsel boyutlarıyla akademik çalışmalara konu olmaktadır. Lisansüstü tezler de bu akademik çalışmaların ve Türkiye’de armoni alanına ilişkin alanyazının önemli bir kısmını oluşturmaktadır. Bu alanla ilgilenen araştırmacılara bir fikir havuzu oluşturmayı ve konuya ilişkin gelecek çalışmalara kaynaklık etmeyi amaçlayan bu araştırmada, 1989-2022 yılları arasında tamamlanmış olan toplam 63 lisansüstü tez, çeşitli değişkenler doğrultusunda içerik analizi yöntemiyle incelenmiştir. Veri çözümleme aşamasında frekans (f) ve yüzde (%) dağılımları tablolaştırılmıştır. Araştırma sonuçları, armoni alanında yazılmış tezlerin önemli çoğunluğunun yüksek lisans tezi olduğunu, en çok tezin 2019 yılında tamamlandığını, üniversiteler arasında en çok tezin Gazi Üniversitesinde, enstitüler arasında ise en çok sosyal bilimler enstitülerinde yürütüldüğünü, en çok tercih edilen araştırma konusunun armoni eğitimi olduğunu, tezlerde çoğunlukla nitel araştırma yöntemlerinin kullanıldığını, veri toplama aracı olarak en çok dokümanlara başvurulduğunu ve veri analiz yöntemi olarak en çok doküman analizi kullanıldığını göstermiştir.

Kaynakça

  • Akıncı, M. Ş. (2018). Ses Eğitimi Alanında Yazılmış Tezlerin Konu Yönelimi, Problem, Amaç, Sonuç ve Öneriler Bakımından Genel Boyutta İncelenmesi. Journal of Social And Humanities Sciences Research, 5 (27), 2804-2815.
  • Aksoy, R. N. & Göklen, A. (2022). Türkiye’de Müzik Eğitimi ve Psikoloji Ortak Alanında Yazılan Lisansüstü Tezlerin İncelenmesi: Bir İçerik Analizi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 21 (83), 1305-1323. DOI: 10.17755/esosder.1079439
  • Aydınlı Gürler, D. (2021). Müzik Öğretmenliği Alanında Yapılan Araştırmalar Üzerine bir İnceleme. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 20 (80), 1858-1880. DOI: 10.17755/esosder.870215

A Content Analysis on Postgraduate Theses in the Field of Harmony in Turkey

Yıl 2023, Cilt: 21 Sayı: 4, 57 - 78, 28.12.2023
https://doi.org/10.18026/cbayarsos.1262282

Öz

Harmony, which is a concept that every music person should know in the direction of his/her field of use, is the subject of academic studies with its theoretical, practical and educational dimensions. Postgraduate theses also constitute an important part of these academic studies. This research aims to examine postgraduate theses written in Turkey, in the field of harmony. The sample of this research is a total of 63 postgraduate theses completed between 1989-2022. This research is qualitative research and the data analysis method is document analysis. The results of the research indicated that the majority of the theses, written in the field of harmony, were at master's degree. 2019 was the year in which the most research was completed. Most of the theses were completed at Gazi University and institutes of Social Sciences. The most preferred research subject is the field of harmony education. Qualitative research methods were used mostly. The most used data collection tool is documents and the most used data analysis method is document analysis.

Kaynakça

  • Akıncı, M. Ş. (2018). Ses Eğitimi Alanında Yazılmış Tezlerin Konu Yönelimi, Problem, Amaç, Sonuç ve Öneriler Bakımından Genel Boyutta İncelenmesi. Journal of Social And Humanities Sciences Research, 5 (27), 2804-2815.
  • Aksoy, R. N. & Göklen, A. (2022). Türkiye’de Müzik Eğitimi ve Psikoloji Ortak Alanında Yazılan Lisansüstü Tezlerin İncelenmesi: Bir İçerik Analizi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 21 (83), 1305-1323. DOI: 10.17755/esosder.1079439
  • Aydınlı Gürler, D. (2021). Müzik Öğretmenliği Alanında Yapılan Araştırmalar Üzerine bir İnceleme. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 20 (80), 1858-1880. DOI: 10.17755/esosder.870215
Toplam 3 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Müzik Sosyolojisi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Peyruze Rana Çetinkaya 0000-0003-1585-1556

Yayımlanma Tarihi 28 Aralık 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 21 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Çetinkaya, P. R. (2023). Türkiye’de Armoni Alanında Yazılmış Lisansüstü Tezler Üzerine Bir İçerik Analizi. Manisa Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21(4), 57-78. https://doi.org/10.18026/cbayarsos.1262282