Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Yabancı Dil Öğretimi Sınıflarında Derlem Kullanımı Eğitimi: Öğretmen Adaylarının Algıları

Yıl 2023, Cilt: 21 Sayı: 4, 259 - 278, 28.12.2023
https://doi.org/10.18026/cbayarsos.1309293

Öz

Bu çalışma, Türkiye'de bir devlet üniversitesinde öğrenim gören 108 Türk İngilizce öğretmeni adayının yürütülen iki haftalık derlem eğitimi ardından derlem kullanımının dil öğretimine entegre edilmesine ilişkin algılarını araştırmıştır. Derlem kullanımının dil öğretiminde kullanımına yönelik artan ilgiye rağmen, çok az araştırma İngilizce öğretmeni adaylarının derlem kullanımına ilişkin algılarını ele almıştır. Nitel araştırma yönteminin uygulandığı bu çalışmada, demografik bilgi ve derlem kullanım anketi, yarı yapılandırılmış görüşmeler ve yansıtma raporları gibi çeşitli veri toplama araçları kullanılmıştır. Sonuç olarak, öğretmen adaylarının derlem kullanımını kelime ve dilbilgisi öğretiminde ve öğretim materyalleri hazırlamada faydalı bulduğu tespit edilmiştir. Derlem kullanırken karşılaştıkları çeşitli zorluklara rağmen katılımcıların gelecekteki öğretmenlik deneyimlerinde derlem araçlarını kullanmak istedikleri ortaya çıkmıştır. Bu bulgular, öğrencilerinin dil öğrenme deneyimlerini zenginleştirmek için sınıflarında derlem kullanmayı tercih eden öğretmen yetiştiricileri ve öğretmenler için yararlı olacaktır.

Kaynakça

  • Akkoyunlu, A. N., & Kilimci, A. (2017). Application of Corpus to Translation Teaching: Practice and Perceptions. International Online Journal of Education and Teaching, 4, 369-396.
  • Alsolami, T., & Alharbi, A. (2020). Saudi EFL learners’ Perceptions of The Use of Corpora in Academic Writing Teaching. Studies in English Language and Teaching, 8, 94.
  • Aşık, A., Vural, A. S ̧̧., & Akpınar, K. D. (2015). Lexical awareness and development through data-driven learning: Attitudes and beliefs of EFL learners. Journal of Education and Training Studies, 4(3), 87-96.

Training on Using Corpora in EFL Classrooms: Perceptions of Pre-Service Teachers

Yıl 2023, Cilt: 21 Sayı: 4, 259 - 278, 28.12.2023
https://doi.org/10.18026/cbayarsos.1309293

Öz

This study investigated the perceptions of 108 Turkish pre-service EFL teachers (PSTs) at a state university in Turkey regarding integrating corpora into language classrooms after the two-week training conducted. Despite the growing interest in using corpora in EFL contexts, very little research has addressed pre-service EFL teachers' perceptions of corpus use. Following a qualitative research design, multiple data collection tools, such as a background survey, pre- and post-training semi-structured interviews, and reflective logs, were utilized. The findings revealed that the PSTs found corpus use beneficial for teaching vocabulary and grammar and preparing authentic teaching materials despite a few drawbacks, such as providing limited daily access and having too much data to analyze. Their remarks revealed that the PSTs would consult corpora in their future teaching experiences. These findings would be useful for teacher educators and teachers who favor using corpora to enrich language learning experiences.

Kaynakça

  • Akkoyunlu, A. N., & Kilimci, A. (2017). Application of Corpus to Translation Teaching: Practice and Perceptions. International Online Journal of Education and Teaching, 4, 369-396.
  • Alsolami, T., & Alharbi, A. (2020). Saudi EFL learners’ Perceptions of The Use of Corpora in Academic Writing Teaching. Studies in English Language and Teaching, 8, 94.
  • Aşık, A., Vural, A. S ̧̧., & Akpınar, K. D. (2015). Lexical awareness and development through data-driven learning: Attitudes and beliefs of EFL learners. Journal of Education and Training Studies, 4(3), 87-96.
Toplam 3 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular İkinci Bir Dil Olarak İngilizce
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Berkcan Köse 0000-0001-5414-7583

Safiye İpek Kuru Gönen 0000-0002-7374-8269

Yayımlanma Tarihi 28 Aralık 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 21 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Köse, B., & Kuru Gönen, S. İ. (2023). Training on Using Corpora in EFL Classrooms: Perceptions of Pre-Service Teachers. Manisa Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21(4), 259-278. https://doi.org/10.18026/cbayarsos.1309293