Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Müze Ziyaretlerinde Eğitimde Dramanın Kullanımına Yönelik Öğretmen Görüşleri

Yıl 2024, Cilt: 22 Sayı: 1, 238 - 259, 27.03.2024
https://doi.org/10.18026/cbayarsos.1423061

Öz

Bu araştırmanın amacı öğretmenlerin müze gezilerinde kullandıkları yöntemleri ve stratejileri belirlemek, müzede dramanın müze gezilerinde kullanımına yönelik öğretmen görüşlerini ortaya koymaktır. Nitel araştırma deseniyle tasarlanan araştırmada farklı branşlardan 42 katılımcı çevrimiçi ortamda müzede dramanın kullanılması konusunda eğitim almışlar, sonrasında öğrencileriyle müze gezisi düzenlemişlerdir. Bu gezi sonrasında çevrimiçi ortamda hazırlanan “Öğretmenlerin Müze Gezilerinde Kullandıkları Yöntem ve Tekniklere Yönelik Görüşlerinin Belirlenmesi” formu katılımcılarla paylaşılmış ve formdaki soruların yanıtlanması beklenmiştir. 15 katılımcının verdiği yanıtlar betimsel analiz ile çözümlenmiştir. Araştırma sonuçlarına göre katılımcıların müze gezilerinde sanat eleştirisine yönelik stratejiler kullandıkları, müzedeki eserleri betimlemeye, yorumlamaya, analiz etmeye yönelik sorular sordukları görülmüştür. Katılımcıların doğaçlama, rol oynama, donuk imge, fotoğraf anı, dramatizasyon gibi drama stratejilerini kullandıkları, bu stratejileri seçerken öğrencilerin gelişim dönemi özelliklerini, ders konusunu ve kazanımları, müzenin olanaklarını göz önünde bulundurdukları görülmüştür. Farklı branştan öğretmenlerle gerçekleştirilen araştırmanın yalnızca tek bir branşa ya da yönteme, stratejiye yönelik yapılması önerilebilir.

Kaynakça

  • Adcock, L., & Ballantyne, R. (2007). Drama as a Tool in Interpretation: Practitioner Perceptions of its Strengths & Limitations. Australian Journal of Environmental Education, 23, 31–44. http://www.jstor.org/stable/44656486
  • Akyol, A. A., & Köksal Akyol, A. (2017). Müzelerde ve Arkeolojik Alanlarda Drama Uygulamaları. Yaratıcı Drama Dergisi “Müze Özel Sayısı”, 12(2), 105-126.
  • Başbuğ, S., & Adıgüzel, Ö. (2019). Müzede Yaratıcı Drama Etkinliklerinin Öğrencilerin Sosyal Bilgiler Dersindeki Başarılarına Etkisi. Yaratıcı Drama Dergisi, 14(1), 1-32.

Teachers’ Opinions on the Use of Drama in Education during Museum Visits

Yıl 2024, Cilt: 22 Sayı: 1, 238 - 259, 27.03.2024
https://doi.org/10.18026/cbayarsos.1423061

Öz

This study investigates the methods and strategies used by 42 teachers during museum visits and their views on the use of drama in education. The interpretative qualitative research design involved online training and organizing a museum trip with students. A form was shared with participants, and 15 filled in, and their responses were analyzed by descriptive analysis. The results showed that participants used art criticism strategies, asking students to define, interpret, and analyze works of art. In addition, it was seen that the participants had used drama strategies such as improvisation, roleplaying, still image, and dramatization, that they took into consideration the developmental characteristics of the students, the course subjects and achievements, and the scope and facilities of the museum while choosing the strategies used. It can also be suggested that the same study can be conducted with teachers from one subject area instead of varying subject areas, or by focusing on a particular method or strategy.

Kaynakça

  • Adcock, L., & Ballantyne, R. (2007). Drama as a Tool in Interpretation: Practitioner Perceptions of its Strengths & Limitations. Australian Journal of Environmental Education, 23, 31–44. http://www.jstor.org/stable/44656486
  • Akyol, A. A., & Köksal Akyol, A. (2017). Müzelerde ve Arkeolojik Alanlarda Drama Uygulamaları. Yaratıcı Drama Dergisi “Müze Özel Sayısı”, 12(2), 105-126.
  • Başbuğ, S., & Adıgüzel, Ö. (2019). Müzede Yaratıcı Drama Etkinliklerinin Öğrencilerin Sosyal Bilgiler Dersindeki Başarılarına Etkisi. Yaratıcı Drama Dergisi, 14(1), 1-32.
Toplam 3 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Sosyolojisi, Sanat Sosyolojisi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Gökhan Karaosmanoğlu 0000-0002-6612-4669

Filiz Kara Bilgin 0000-0003-1040-5995

Yayımlanma Tarihi 27 Mart 2024
Gönderilme Tarihi 20 Ocak 2024
Kabul Tarihi 26 Şubat 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 22 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Karaosmanoğlu, G., & Kara Bilgin, F. (2024). Müze Ziyaretlerinde Eğitimde Dramanın Kullanımına Yönelik Öğretmen Görüşleri. Manisa Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 22(1), 238-259. https://doi.org/10.18026/cbayarsos.1423061