Bu çalışmada İstanbul Medipol Üniversitesi İşletme ve Yönetim Bilimleri Fakültesi lisans öğrencilerinin muhasebe dersine ilişkin tutum ve bakış açılarının başarı faktörlerini nasıl etkilediği ortaya konulmaya çalışılmıştır. Bununla birlikte öğrencilerin muhasebe dersine olan tutum ve bakış açılarının demografik özelliklere göre farklılık gösterip göstermediği de tespit edilmeye çalışılmıştır. Araştırmada anket yöntemi kullanılmıştır. Anket, İstanbul Medipol Üniversitesi İşletme ve Yönetim Bilimleri Fakültesi Yönetim Bilişim Sistemleri, İnsan Kaynakları Yönetimi, Havacılık Yönetimi ve Bankacılık ve Sigortacılık programlarında öğrenim gören 399 öğrenci üzerinde uygulanmıştır. Elde edilen anket verileri SPSS 22 programında analize tabi tutulmuştur. Analiz sonuçlarına göre öğrencilerin, üniversite müfredatı kapsamında bulunan muhasebe dersine yönelik tutumlarının başarı faktörü üzerinde anlamlı bir etkisi olduğu tespit edilmiştir. Aynı zamanda bakış açılarının öğrencilerin başarı faktörleri üzerinde anlamlı ve pozitif yönde bir etkisi olduğu ortaya çıkmıştır. Gruplar arası fark testlerinin analiz sonuçları, mezun olunan lise türüne göre muhasebe dersine yönelik isteksizlik değişkeninin farklılık gösterdiğini ortaya koymuştur.
Muhasebe Eğitimi Muhasebe Eğitimi Alan Öğrenciler Muhasebe Mesleğine Tutum ve Bakış Başarı Faktörü İstanbul Medipol Üniversitesi
This study aims to determine how the attitudes and perspectives of undergraduate students at Istanbul Medipol University's Faculty of Business and Management Sciences towards accounting courses are influenced by success factors. Additionally, the study attempts to determine whether students' attitudes and perspectives towards accounting courses vary according to demographic characteristics. The survey method was employed in the research. The survey was conducted on 399 students enrolled in the Management Information Systems, Human Resources Management, Aviation Management, and Banking and Insurance programs at Istanbul Medipol University's Faculty of Business and Management Sciences. The survey data obtained were analyzed using the SPSS 22 program. According to the analysis results, it was found that students' attitudes towards accounting courses within the university curriculum have a significant impact on the success factor. At the same time, it was revealed that their perspectives have a significant and positive effect on students' success factors. The analysis results of intergroup difference tests showed that reluctance towards accounting courses varied according to the type of high school graduated from
Accounting Education Students in Accounting Education Attitudes and Perspectives towards the Accounting Profession Success Factor Istanbul Medipol University
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Finansal Muhasebe |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2024 |
Gönderilme Tarihi | 19 Nisan 2024 |
Kabul Tarihi | 6 Haziran 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 22 Sayı: 3 |