Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Dijital Çağda Göçmenlerin Sosyal Uyum Süreci: Yeni Medyanın Gücü ve Eşitsizliklerin Derinleşmesi

Yıl 2024, Cilt: 22 Sayı: 4, 450 - 464, 29.12.2024
https://doi.org/10.18026/cbayarsos.1565072

Öz

Günümüzde dijitalleşme, göçmenlerin dil öğrenme, iş gücü piyasasına uyum ve sosyal ağlarını genişletme süreçlerinde önemli rol oynamaktadır. Dil öğrenme uygulamaları ve çevrimiçi eğitim platformları, göçmenlerin ev sahibi toplumla daha hızlı ve etkili bir etkileşim kurmasına olanak tanımakta ve bu durum sosyal uyum sürecini etkilemektedir. Ancak, dijital teknolojilere erişimde yaşanan eşitsizlikler, göçmen gruplar için sosyal uyum sürecini zorlaştırabilmektedir. Eşitsizlikler sonucunda artan dijital uçurum, göçmenlerin iş gücü piyasasına katılımı ve eğitim olanaklarına erişimini engelleyebilmektedir. Ayrıca, yeni medya araçları ile hızla yayılan önyargılı/manüpülatif haberler ve nefret söylemleri, göçmenlerin marjinalleşmesine ve toplumdan dışlanmasına yol açabilmektedir. Bu çalışma, yeni medya araçlarının göçmen grupların sosyal uyum sürecinde oynadığı rolü incelemektedir. Çalışmada, dijital eşitsizliklerin yarattığı olumsuz durum ve yeni medya kullanımının sorumlu bir şekilde yönetilmesi gerektiği vurgulanmaktadır. Dijital politikaların stratejik bir şekilde geliştirilmesi ve yeni medya araçlarının göçmenlerin sosyal uyum süreçlerini hızlandıracak biçimde tasarlanarak kullanılması, sosyal uyum sürecinin daha etkili ve sürdürülebilir bir şekilde gerçekleşmesine katkı sağlayabilir.

Kaynakça

  • Park, A. S. (2003). A theology of enhancement: Multiculturality in self and community. Journal of Pastoral Theology, 13(2), 14-33. Park, R. E. (1914). Racial assimilation in secondary groups with particular reference to the Negro. American Journal of Sociology, 19(5), 606-623. Park, S., & Gerrits, L. (2021). How migrants manifest their transnational identity through online social networks: Comparative findings from a case of Koreans in Germany. Comparative Migration Studies, 9(1), 1-17. Portes, A., & Rumbaut, R. G. (2001). Legacies: The story of the immigrant second generation. California: University of California Press.

The Social Coherence Process of Immigrants in the Digital Age: The Power of New Media and the Deepening of Inequalities

Yıl 2024, Cilt: 22 Sayı: 4, 450 - 464, 29.12.2024
https://doi.org/10.18026/cbayarsos.1565072

Öz

Today, digitalisation plays an important role in immigrants’ language learning, labour market adaptation, and social network expansion processes. Language learning applications and online education platforms allow immigrants to interact with the host society more quickly and effectively, which affects the social coherence process. However, inequalities in access to digital technologies can make the social coherence process more difficult for immigrant groups. The increasing digital divide as a result of inequalities can prevent immigrants from participating in the labour market and accessing educational opportunities. In addition, biased/manipulative news and hate speech that spread rapidly through new media tools can lead to marginalisation and exclusion of immigrants from society. This study examined the role of new media tools in the social coherence process of immigrant groups. The study emphasises that the negative situation created by digital inequalities and the need to manage new media use responsibly. The strategic development of digital policies and the design and use of new media tools to accelerate immigrants’social coherence processes can contribute to a more effective and sustainable social coherence process.

Kaynakça

  • Park, A. S. (2003). A theology of enhancement: Multiculturality in self and community. Journal of Pastoral Theology, 13(2), 14-33. Park, R. E. (1914). Racial assimilation in secondary groups with particular reference to the Negro. American Journal of Sociology, 19(5), 606-623. Park, S., & Gerrits, L. (2021). How migrants manifest their transnational identity through online social networks: Comparative findings from a case of Koreans in Germany. Comparative Migration Studies, 9(1), 1-17. Portes, A., & Rumbaut, R. G. (2001). Legacies: The story of the immigrant second generation. California: University of California Press.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Göç Sosyolojisi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Barış Çağırkan 0000-0002-0013-1831

Yayımlanma Tarihi 29 Aralık 2024
Gönderilme Tarihi 10 Ekim 2024
Kabul Tarihi 18 Kasım 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 22 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Çağırkan, B. (2024). Dijital Çağda Göçmenlerin Sosyal Uyum Süreci: Yeni Medyanın Gücü ve Eşitsizliklerin Derinleşmesi. Manisa Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 22(4), 450-464. https://doi.org/10.18026/cbayarsos.1565072