Çalışmada, Üniversite öğrencilerinin rekreasyon aktivitelerine katılım motivasyonlarını belirlemek ve çıkan bulgular üzerinden katılımcıları üniversitelerine, bölümlerine ve bazı demografik özelliklerine göre karşılaştırmalı olarak ele alıp, sonuçlarını ortaya koymak amaçlanmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Gözen (2020) tarafından geliştirilen Rekreasyon Aktivitelerine Katılım Motivasyonu Ölçeği kullanılmıştır. Analiz yöntemi olarak, bağımsız iki grubu karşılaştırmak için Mann Whitney U ve çoklu grupları karşılaştırmak için ise Kruskal-wallis testi kullanılmıştır. Ayrıca değişkenlere ait tanımlayıcı istatistik tablosu oluşturulmuştur. Elde edilen verilerin analizini yapmak için SPSS 26.0 paket programı kullanılmıştır. Bulgular incelendiğinde, cinsiyet, üniversite, en çok katılım gösterilen rekreatif aktivite ve rekreatif aktivitelere katılım gösterme süresi değişkenlerinde anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir. Sonuç olarak cinsiyet, öğrenim görülen üniversite ve aktivite çeşidi değişkenleri öğrencilerin rekreasyon aktivitelerine katılım motivasyonlarını etkilemektedir.
The aim of this research is to determine the motivation of university students to participate in the recreation activities and to compare the participants to their universities, departments and some demographic characteristics through the findings. The data collection tools to be used in this research is Motivation Scale for recreational activities developed by Gözen (2020). As analysis method, Mann Whitney U test was used to compare two independent groups and Kruskal-Wallis test was used to compare multiple groups. In addition, a descriptive statistics table for the variables was created. SPSS 26.0 package program will be used for the analysis of the obtained data. When the findings are analyzed, it was determined that there were significant differences in the variables of gender, university, the most attended recreational activity and the duration of participation in recreational activities. As a result, gender, university of study and activity type variables affect students' motivation to participate in recreation activities.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor Hekimliği |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 25 Kasım 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 20 Mart 2023 |
Kabul Tarihi | 10 Eylül 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 |