Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Covid-19 Salgın Döneminde Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenlerinin İlk Yıl Deneyimleri

Yıl 2023, Cilt: 18 Sayı: 1, 150 - 166, 30.06.2023
https://doi.org/10.33459/cbubesbd.1215473

Öz

Bu araştırmanın amacı, Covid-19 salgın döneminde mesleğe adım atan beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin deneyimlerini ortaya koymaktır. Nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması deseni kullanılmıştır. Araştırmaya, Covid-19 salgın döneminde göreve yeni başlamış 9 erkek ve 1 kadın beden eğitimi ve spor öğretmeni gönüllü olarak katılmıştır. Araştırmada veri toplamak için yarı yapılandırılmış görüşme kullanılarak görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Görüşme kayıtlarının çözümlemesi yapılarak elde edilen sonuçlar, MAXQDA programı ile tematik içerik analizi yapılarak kategorize edilmiştir. Tematik içerik analizi sonucu alan bilgisi ve teknolojinin rolü olmak üzere iki ana tema altında bulgular elde edilmiştir. Alan bilgisine ait bulgular; mevzuat ve yönetmelikler, öğretmen yeterlikleri olmak üzere iki alt tema olarak ortaya konmuştur. Teknolojinin rolüne ait alt başlıklar, iletişim, fırsat eşitliği, uzaktan eğitimden kaynaklanan sorunlar, derse hazırlık, ders içeriği, ölçme ve değerlendirme olmak üzere altı alt temadan oluşmaktadır. Bu araştırmada, Covid-19 salgın döneminde göreve yeni başlamış beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin mesleğe atıldıkları ilk yılda karşılaştıkları deneyimler raporlanmıştır. Araştırma sonucunda Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterliklerinin yeniden revize edilerek teknoloji ile ilgili bir başlık oluşturulması, öğretmenlerin lisans eğitiminde uzaktan eğitimle ilgili eğitim almaları ve öğretmenlerin hizmet içi teknoloji destekli eğitim almaları önerilmektedir.

Kaynakça

  • Alcalá, D. H., Calvo, G. G., & Pérez-Pueyo, Á. (2022). Why do i want to be a physical education teacher? Analysis of the change in perception during university education and early years of teaching career. Movimento, 26. Article e26014 https://doi.org/10.22456/1982-8918.93430
  • Analı, K. C., ve Şahin, A. (2020). Kırsal bölgelerde mesleğe yeni başlayan öğretmenlerin mesleki sorunları. Türkiye Eğitim Dergisi, 5(2), 396-414. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/pub/turkegitimdergisi/issue/55125/779173
  • Aretio, L. G. (2021). COVID-19 y educación a distancia digital: Preconfinamiento, confinamiento y posconfinamiento. RIED. Revista Iberoamericana de Educación a Distancia, 24(1), 9-32. https://doi.org/10.5944/ried.24.1.28080
  • Avcı, F., ve Akdeniz, E. C. (2021). Koronavirüs (Covid-19) Salgını ve uzaktan eğitim sürecinde karşılaşılan sorunlar konusunda öğretmenlerin değerlendirmeleri. Uluslararası Sosyal Bilimler ve Eğitim Dergisi, 3(4), 117-154. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/pub/usbed/issue/61198/838968
  • Bakırcı, H., Özcan, Ö., ve Kara, Y. (2021). Salgın döneminde ortaokul öğretmenlerinin uzaktan eğitime yönelik görüşlerinin belirlenmesi. Fen Matematik Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Dergisi, 4(3), 155-170. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/pub/fmgted/issue/62917/936838
  • Balaman, F., ve Hanbay-Tiryaki, S. (2021). Corona virüs (covid-19) nedeniyle mecburi yürütülen uzaktan eğitim hakkında öğretmen görüşleri. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 10(1), 52-84. https://doi.org/10.15869/itobiad.769798
  • Başaran, M., Ülger, I. G., Demirtaş, M., Elif, K., Geyik, C., ve Vural, Ö. F. (2021). Uzaktan eğitim sürecinde öğretmenlerin teknoloji kullanım durumlarının incelenmesi. OPUS International Journal of Society Researches, 17(37), 4619-4645. https://doi.org/10.26466/opus.903870
  • Baydar-Arıcan, H. Ö. (2021). COVİD-19 Pandemi döneminde çevrimiçi eğitimle ilgili öğrenci görüşleri (nitel bir araştırma). Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 15(2), 172-181. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/pub/bsd/issue/64502/946725
  • Canpolat, U., ve Yıldırım, Y. (2021). Ortaokul öğretmenlerinin COVİD-19 salgın sürecinde uzaktan eğitim deneyimlerinin incelenmesi. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi (AUAd), 7(1), 74-109. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/pub/auad/issue/60075/840233
  • Çetin, S., ve Akduman, D. (2022). Covid-19 Pandemi dönemi uzaktan eğitim sürecine ilişkin öğretmen ve öğrenci görüşleri. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 55(1), 121-146. https://orcid.org/0000-0001-5483-595X
  • D'Agostino, E. M., Urtel, M., Webster, C. A., McMullen, J., & Culp, B. (2021). Virtual physical education during COVID-19: Exploring future directions for equitable online learning tools. Frontiers in Sports and Active Living, 3. Article 716566.https://doi.org/10.3389/fspor.2021.716566
  • Demir, S., ve Kale, M. (2020). Öğretmen görüşlerine göre, Covid-19 küresel salgını döneminde gerçekleştirilen uzaktan eğitim sürecinin değerlendirilmesi. Turkish Studies, 15(8), 3445-3470. https://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.44492
  • Ensign, J., Mays-Woods, A., & Kulinna, P. H. (2018). Entering the field of physical education: The Journey of fifteen first-year teachers. Research Quarterly for Exercise and Sport, 89(1), 66-79. https://doi.org/10.1080/02701367.2017.1408951
  • González-Calvo, G., Barba-Martín, R. A., Bores-García, D., & Hortigüela-Alcalá, D. (2022). The (virtual) Teaching of physical education in times of pandemic. European Physical Education Review, 28(1), 205-224. https://doi.org/10.1177/1356336X211031533
  • Gülbahar, B., ve Sıvacı, S. Y. (2018). Öğretmen adaylarının iletişim becerileri ile sınıf yönetimi yeterlik algıları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(1), 268-301. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/pub/yyuefd/issue/40566/493047
  • Güler, E., Güler, Ç., ve Tabak, F. (2022). Covid-19 salgın sürecinde Millî Eğitim Bakanlığı tarafından uygulamaya konulan genelge ve yönetmelik değişikliklerinin yöneticiler açısından değerlendirilmesi. Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(1), 128-151. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/pub/akuned/issue/71400/1142189
  • Kayışoğlu, N. B., Çetin, M., Bostanoğlu, S., ve Çil, H. (2022). Uzaktan eğitim sürecinde beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin ders verimliliğine ilişkin görüşlerinin incelenmesi. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 27(1), 69-88. https://doi.org/10.53434/gbesbd.1007546
  • Koca, C. (2017). Spor bilimlerinde nitel araştırma yaklaşımı. Spor Bilimleri Dergisi, 28(1), 30-48. https://doi.org/10.17644/sbd.337993
  • Kovacs, V. A., Starc, G., Brandes, M., Kaj, M., Blagus, R., Leskošek, B., & Okely, A. D. (2022). Physical activity, screen time and the COVID-19 school closures in Europe – An Observational study in 10 countries. European Journal of Sport Science, 22(7), 1094-1103. https://doi.org/10.1080/17461391.2021.1897166
  • Koyuncu, F., ve Düşkün, Y. (2020). Eğitim izleme raporu 2020: Öğretmenler eğitim reformu girişimi. https://www.egitimreformugirisimi.org/egitim-izleme-raporu-2020-ogretmenler/ Erişim tarihi: 11.12.2022
  • Kul, M., ve Hergüner, G. (2018). Beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin sorunları ve performanslarına etkileri (Sakarya ili örneği). Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(2), 971-996. https://doi.org/10.17240/aibuefd.2018..-400744
  • MEB. (2017). Öğretmenlik mesleği genel yeterlilikleri. Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğü. Erişim Adresi: https://oygm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2017_12/11115355_YYRETMENLYK_MESLEYY_GENEL_YETERLYKLERY.pdf
  • Merriam, S. B., & Tisdell, E. J. (2015). Qualitative research: A Guide to design and implementation. John Wiley and Sons.
  • Metin, M., Çevik, A., & Gürbey, S. (2021). Öğretmenlerin uzaktan eğitime ilişkin görüşlerini belirleme ölçeği: Geçerlilik ve güvenirlik çalışması. Maarif Mektepleri Uluslararası Sosyal ve Beşerî Bilimler Dergisi, 4(1), 15-35. https://doi.org/10.47155/mamusbbd.911344
  • Shanahan, L., Steinhoff, A., Bechtiger, L., Murray, A. L., Nivette, A., Hepp, U., Ribeaud, D., & Eisner, M. (2022). Emotional distress in young adults during the COVID-19 pandemic: Evidence of risk and resilience from a longitudinal cohort study. Psychological medicine, 52(5), 824-833. https://doi.org/10.1017/S003329172000241X
  • Şahin, A. (2019). Eğitimde bilişim teknolojisi kullanımına ilişkin öğretmen görüşleri: Metafor Çalışması. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 31(1), 121-159. https://doi.org/10.14520/adyusbd.492882
  • Şahin, M. (2021). Uzaktan eğitim sürecinde öğretmenlerin yaşadığı sorunlar. Journal of History School, 52, 1734-1757. https://doi.org/10.29228/Joh.50089
  • Tepeköylü-Öztürk, Ö., ve Soytürk, M. (2019). Sporcu algılarına göre antrenör iletişim becerileri. Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, 8(1), 576-583. https://doi.org/10.33206/mjss.492884
  • Turan, S. (2018). Nitel araştırma desen ve uygulama için bir rehber. Nobel.
  • Uğraş, S., Güllü, M., Eroğlu, E., ve Özen, G. (2017). Ortaokulda çalışan beden eğitimi öğretmenlerinin okullarda tutulan evrak ve dosyalar hakkındaki düşünceleri. Marmara Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 2(2), 8-20. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/pub/musbd/issue/33947/375753
  • Uğraş, S., Güllü, M., ve Yücekaya, M. A. (2019). Beden eğitimi ve spor öğretmenliğimde ilk yılım. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi – Journal of Qualitative Research in Education, 7(1), 242-259. https://doi.org/10.14689/issn.2148-2624.1.7c1s.11m
  • Varea, V., González-Calvo, G., & García-Monge, A. (2022). Exploring the changes of physical education in the age of Covid-19. Physical Education and Sport Pedagogy, 27(1), 32-42. https://doi.org/10.1080/17408989.2020.1861233
  • Yıldırım, A., ve Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin.

Physical Education Teachers' First Year Experiences During The Covid-19 Pandemic

Yıl 2023, Cilt: 18 Sayı: 1, 150 - 166, 30.06.2023
https://doi.org/10.33459/cbubesbd.1215473

Öz

The purpose of this study was to examine the first-year experiences of physical education and sports teachers who have just started working during the Covid-19 pandemic period. In this study, the case study research design, one of the qualitative research designs, was used. During the Covid-19 pandemic, 9 males and 1 female physical education and sports teachers, who have just started working, participated voluntarily. Semi-structured interviews were conducted to collect data. Thematic content analysis conducted with the MAXQDA program. As a result of the thematic content analysis, findings were obtained under two main themes, namely content knowledge and the role of technology. Findings related to content knowledge; Legislation and regulations, teacher competencies, two sub-themes were revealed. Sub-titles of the role of technology consists of 6 sub-themes: communication, equal opportunity, problems arising from distance education, course preparation, course content, measurement and evaluation. First year experiences of physical education and sports teachers who have just started their duties during the Covid-19 pandemic period were documented. As a result of the research, it is suggested that the General Competencies of the Teaching Profession should be revised and a technology-related title should be created, teachers should receive training on distance education in undergraduate education and teachers should receive in-service technological training.

Kaynakça

  • Alcalá, D. H., Calvo, G. G., & Pérez-Pueyo, Á. (2022). Why do i want to be a physical education teacher? Analysis of the change in perception during university education and early years of teaching career. Movimento, 26. Article e26014 https://doi.org/10.22456/1982-8918.93430
  • Analı, K. C., ve Şahin, A. (2020). Kırsal bölgelerde mesleğe yeni başlayan öğretmenlerin mesleki sorunları. Türkiye Eğitim Dergisi, 5(2), 396-414. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/pub/turkegitimdergisi/issue/55125/779173
  • Aretio, L. G. (2021). COVID-19 y educación a distancia digital: Preconfinamiento, confinamiento y posconfinamiento. RIED. Revista Iberoamericana de Educación a Distancia, 24(1), 9-32. https://doi.org/10.5944/ried.24.1.28080
  • Avcı, F., ve Akdeniz, E. C. (2021). Koronavirüs (Covid-19) Salgını ve uzaktan eğitim sürecinde karşılaşılan sorunlar konusunda öğretmenlerin değerlendirmeleri. Uluslararası Sosyal Bilimler ve Eğitim Dergisi, 3(4), 117-154. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/pub/usbed/issue/61198/838968
  • Bakırcı, H., Özcan, Ö., ve Kara, Y. (2021). Salgın döneminde ortaokul öğretmenlerinin uzaktan eğitime yönelik görüşlerinin belirlenmesi. Fen Matematik Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Dergisi, 4(3), 155-170. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/pub/fmgted/issue/62917/936838
  • Balaman, F., ve Hanbay-Tiryaki, S. (2021). Corona virüs (covid-19) nedeniyle mecburi yürütülen uzaktan eğitim hakkında öğretmen görüşleri. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 10(1), 52-84. https://doi.org/10.15869/itobiad.769798
  • Başaran, M., Ülger, I. G., Demirtaş, M., Elif, K., Geyik, C., ve Vural, Ö. F. (2021). Uzaktan eğitim sürecinde öğretmenlerin teknoloji kullanım durumlarının incelenmesi. OPUS International Journal of Society Researches, 17(37), 4619-4645. https://doi.org/10.26466/opus.903870
  • Baydar-Arıcan, H. Ö. (2021). COVİD-19 Pandemi döneminde çevrimiçi eğitimle ilgili öğrenci görüşleri (nitel bir araştırma). Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 15(2), 172-181. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/pub/bsd/issue/64502/946725
  • Canpolat, U., ve Yıldırım, Y. (2021). Ortaokul öğretmenlerinin COVİD-19 salgın sürecinde uzaktan eğitim deneyimlerinin incelenmesi. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi (AUAd), 7(1), 74-109. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/pub/auad/issue/60075/840233
  • Çetin, S., ve Akduman, D. (2022). Covid-19 Pandemi dönemi uzaktan eğitim sürecine ilişkin öğretmen ve öğrenci görüşleri. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 55(1), 121-146. https://orcid.org/0000-0001-5483-595X
  • D'Agostino, E. M., Urtel, M., Webster, C. A., McMullen, J., & Culp, B. (2021). Virtual physical education during COVID-19: Exploring future directions for equitable online learning tools. Frontiers in Sports and Active Living, 3. Article 716566.https://doi.org/10.3389/fspor.2021.716566
  • Demir, S., ve Kale, M. (2020). Öğretmen görüşlerine göre, Covid-19 küresel salgını döneminde gerçekleştirilen uzaktan eğitim sürecinin değerlendirilmesi. Turkish Studies, 15(8), 3445-3470. https://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.44492
  • Ensign, J., Mays-Woods, A., & Kulinna, P. H. (2018). Entering the field of physical education: The Journey of fifteen first-year teachers. Research Quarterly for Exercise and Sport, 89(1), 66-79. https://doi.org/10.1080/02701367.2017.1408951
  • González-Calvo, G., Barba-Martín, R. A., Bores-García, D., & Hortigüela-Alcalá, D. (2022). The (virtual) Teaching of physical education in times of pandemic. European Physical Education Review, 28(1), 205-224. https://doi.org/10.1177/1356336X211031533
  • Gülbahar, B., ve Sıvacı, S. Y. (2018). Öğretmen adaylarının iletişim becerileri ile sınıf yönetimi yeterlik algıları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(1), 268-301. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/pub/yyuefd/issue/40566/493047
  • Güler, E., Güler, Ç., ve Tabak, F. (2022). Covid-19 salgın sürecinde Millî Eğitim Bakanlığı tarafından uygulamaya konulan genelge ve yönetmelik değişikliklerinin yöneticiler açısından değerlendirilmesi. Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(1), 128-151. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/pub/akuned/issue/71400/1142189
  • Kayışoğlu, N. B., Çetin, M., Bostanoğlu, S., ve Çil, H. (2022). Uzaktan eğitim sürecinde beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin ders verimliliğine ilişkin görüşlerinin incelenmesi. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 27(1), 69-88. https://doi.org/10.53434/gbesbd.1007546
  • Koca, C. (2017). Spor bilimlerinde nitel araştırma yaklaşımı. Spor Bilimleri Dergisi, 28(1), 30-48. https://doi.org/10.17644/sbd.337993
  • Kovacs, V. A., Starc, G., Brandes, M., Kaj, M., Blagus, R., Leskošek, B., & Okely, A. D. (2022). Physical activity, screen time and the COVID-19 school closures in Europe – An Observational study in 10 countries. European Journal of Sport Science, 22(7), 1094-1103. https://doi.org/10.1080/17461391.2021.1897166
  • Koyuncu, F., ve Düşkün, Y. (2020). Eğitim izleme raporu 2020: Öğretmenler eğitim reformu girişimi. https://www.egitimreformugirisimi.org/egitim-izleme-raporu-2020-ogretmenler/ Erişim tarihi: 11.12.2022
  • Kul, M., ve Hergüner, G. (2018). Beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin sorunları ve performanslarına etkileri (Sakarya ili örneği). Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(2), 971-996. https://doi.org/10.17240/aibuefd.2018..-400744
  • MEB. (2017). Öğretmenlik mesleği genel yeterlilikleri. Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğü. Erişim Adresi: https://oygm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2017_12/11115355_YYRETMENLYK_MESLEYY_GENEL_YETERLYKLERY.pdf
  • Merriam, S. B., & Tisdell, E. J. (2015). Qualitative research: A Guide to design and implementation. John Wiley and Sons.
  • Metin, M., Çevik, A., & Gürbey, S. (2021). Öğretmenlerin uzaktan eğitime ilişkin görüşlerini belirleme ölçeği: Geçerlilik ve güvenirlik çalışması. Maarif Mektepleri Uluslararası Sosyal ve Beşerî Bilimler Dergisi, 4(1), 15-35. https://doi.org/10.47155/mamusbbd.911344
  • Shanahan, L., Steinhoff, A., Bechtiger, L., Murray, A. L., Nivette, A., Hepp, U., Ribeaud, D., & Eisner, M. (2022). Emotional distress in young adults during the COVID-19 pandemic: Evidence of risk and resilience from a longitudinal cohort study. Psychological medicine, 52(5), 824-833. https://doi.org/10.1017/S003329172000241X
  • Şahin, A. (2019). Eğitimde bilişim teknolojisi kullanımına ilişkin öğretmen görüşleri: Metafor Çalışması. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 31(1), 121-159. https://doi.org/10.14520/adyusbd.492882
  • Şahin, M. (2021). Uzaktan eğitim sürecinde öğretmenlerin yaşadığı sorunlar. Journal of History School, 52, 1734-1757. https://doi.org/10.29228/Joh.50089
  • Tepeköylü-Öztürk, Ö., ve Soytürk, M. (2019). Sporcu algılarına göre antrenör iletişim becerileri. Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, 8(1), 576-583. https://doi.org/10.33206/mjss.492884
  • Turan, S. (2018). Nitel araştırma desen ve uygulama için bir rehber. Nobel.
  • Uğraş, S., Güllü, M., Eroğlu, E., ve Özen, G. (2017). Ortaokulda çalışan beden eğitimi öğretmenlerinin okullarda tutulan evrak ve dosyalar hakkındaki düşünceleri. Marmara Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 2(2), 8-20. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/pub/musbd/issue/33947/375753
  • Uğraş, S., Güllü, M., ve Yücekaya, M. A. (2019). Beden eğitimi ve spor öğretmenliğimde ilk yılım. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi – Journal of Qualitative Research in Education, 7(1), 242-259. https://doi.org/10.14689/issn.2148-2624.1.7c1s.11m
  • Varea, V., González-Calvo, G., & García-Monge, A. (2022). Exploring the changes of physical education in the age of Covid-19. Physical Education and Sport Pedagogy, 27(1), 32-42. https://doi.org/10.1080/17408989.2020.1861233
  • Yıldırım, A., ve Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin.
Toplam 33 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Spor Hekimliği
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ali Berat Demirci 0000-0002-7583-3109

Kıvanç Semiz 0000-0003-3051-4814

Erken Görünüm Tarihi 24 Mayıs 2023
Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2023
Gönderilme Tarihi 6 Aralık 2022
Kabul Tarihi 21 Ocak 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 18 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Demirci, A. B., & Semiz, K. (2023). Covid-19 Salgın Döneminde Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenlerinin İlk Yıl Deneyimleri. CBÜ Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 18(1), 150-166. https://doi.org/10.33459/cbubesbd.1215473
AMA Demirci AB, Semiz K. Covid-19 Salgın Döneminde Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenlerinin İlk Yıl Deneyimleri. CBÜ BESBD. Haziran 2023;18(1):150-166. doi:10.33459/cbubesbd.1215473
Chicago Demirci, Ali Berat, ve Kıvanç Semiz. “Covid-19 Salgın Döneminde Beden Eğitimi Ve Spor Öğretmenlerinin İlk Yıl Deneyimleri”. CBÜ Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi 18, sy. 1 (Haziran 2023): 150-66. https://doi.org/10.33459/cbubesbd.1215473.
EndNote Demirci AB, Semiz K (01 Haziran 2023) Covid-19 Salgın Döneminde Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenlerinin İlk Yıl Deneyimleri. CBÜ Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi 18 1 150–166.
IEEE A. B. Demirci ve K. Semiz, “Covid-19 Salgın Döneminde Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenlerinin İlk Yıl Deneyimleri”, CBÜ BESBD, c. 18, sy. 1, ss. 150–166, 2023, doi: 10.33459/cbubesbd.1215473.
ISNAD Demirci, Ali Berat - Semiz, Kıvanç. “Covid-19 Salgın Döneminde Beden Eğitimi Ve Spor Öğretmenlerinin İlk Yıl Deneyimleri”. CBÜ Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi 18/1 (Haziran 2023), 150-166. https://doi.org/10.33459/cbubesbd.1215473.
JAMA Demirci AB, Semiz K. Covid-19 Salgın Döneminde Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenlerinin İlk Yıl Deneyimleri. CBÜ BESBD. 2023;18:150–166.
MLA Demirci, Ali Berat ve Kıvanç Semiz. “Covid-19 Salgın Döneminde Beden Eğitimi Ve Spor Öğretmenlerinin İlk Yıl Deneyimleri”. CBÜ Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, c. 18, sy. 1, 2023, ss. 150-66, doi:10.33459/cbubesbd.1215473.
Vancouver Demirci AB, Semiz K. Covid-19 Salgın Döneminde Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenlerinin İlk Yıl Deneyimleri. CBÜ BESBD. 2023;18(1):150-66.