Bu araştırmanın amacı, Covid-19 salgın döneminde mesleğe adım atan beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin deneyimlerini ortaya koymaktır. Nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması deseni kullanılmıştır. Araştırmaya, Covid-19 salgın döneminde göreve yeni başlamış 9 erkek ve 1 kadın beden eğitimi ve spor öğretmeni gönüllü olarak katılmıştır. Araştırmada veri toplamak için yarı yapılandırılmış görüşme kullanılarak görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Görüşme kayıtlarının çözümlemesi yapılarak elde edilen sonuçlar, MAXQDA programı ile tematik içerik analizi yapılarak kategorize edilmiştir. Tematik içerik analizi sonucu alan bilgisi ve teknolojinin rolü olmak üzere iki ana tema altında bulgular elde edilmiştir. Alan bilgisine ait bulgular; mevzuat ve yönetmelikler, öğretmen yeterlikleri olmak üzere iki alt tema olarak ortaya konmuştur. Teknolojinin rolüne ait alt başlıklar, iletişim, fırsat eşitliği, uzaktan eğitimden kaynaklanan sorunlar, derse hazırlık, ders içeriği, ölçme ve değerlendirme olmak üzere altı alt temadan oluşmaktadır. Bu araştırmada, Covid-19 salgın döneminde göreve yeni başlamış beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin mesleğe atıldıkları ilk yılda karşılaştıkları deneyimler raporlanmıştır. Araştırma sonucunda Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterliklerinin yeniden revize edilerek teknoloji ile ilgili bir başlık oluşturulması, öğretmenlerin lisans eğitiminde uzaktan eğitimle ilgili eğitim almaları ve öğretmenlerin hizmet içi teknoloji destekli eğitim almaları önerilmektedir.
Uzaktan eğitim Korona virüs Beden eğitimi ve spor İlk yıl tecrübeleri
The purpose of this study was to examine the first-year experiences of physical education and sports teachers who have just started working during the Covid-19 pandemic period. In this study, the case study research design, one of the qualitative research designs, was used. During the Covid-19 pandemic, 9 males and 1 female physical education and sports teachers, who have just started working, participated voluntarily. Semi-structured interviews were conducted to collect data. Thematic content analysis conducted with the MAXQDA program. As a result of the thematic content analysis, findings were obtained under two main themes, namely content knowledge and the role of technology. Findings related to content knowledge; Legislation and regulations, teacher competencies, two sub-themes were revealed. Sub-titles of the role of technology consists of 6 sub-themes: communication, equal opportunity, problems arising from distance education, course preparation, course content, measurement and evaluation. First year experiences of physical education and sports teachers who have just started their duties during the Covid-19 pandemic period were documented. As a result of the research, it is suggested that the General Competencies of the Teaching Profession should be revised and a technology-related title should be created, teachers should receive training on distance education in undergraduate education and teachers should receive in-service technological training.
Distance education Corona virus Physical education and sports First year experiences
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor Hekimliği |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 24 Mayıs 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2023 |
Gönderilme Tarihi | 6 Aralık 2022 |
Kabul Tarihi | 21 Ocak 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 18 Sayı: 1 |