Amaç: Üniversite personelinin akılcı ilaç kullanımına ilişkin bilgi düzeyini, davranışlarını değerlendirmek, müdahale çalışmalarına literatür oluşturmak amaçlanmıştır.
Material ve Metod: Tanımlayıcı tipteki çalışma İzmir Bakırçay Üniversitesi akademik ve idari personeli arasında online olarak gerçekleştirilmiştir. Evreni 308 üniversite personeli oluşmaktadır ve örneklem seçilmemiştir. Çalışmayı kabul eden tüm personele 20 soruluk anket ve 21 maddelik Akılcı İlaç Kullanımı Ölçeği gönderilmiş, 219 personel (%71,1) katılmıştır. Bağımsız değişkenler, sosyodemografik özellikler ve madde kullanım alışkanlıkları, bağımlı değişken ölçek puanıdır. SPSS 20.0 istatistik paket programı kullanılmıştır. Tanımlayıcı istatistikler sayı ve yüzde dağılımları, gruplar arasındaki farklılıklar Ki-Kare ve Fisher'in kesin testleri ile değerlendirilmiştir.
Bulgular: Katılımcıların %89,9’unun akılcı ilaç kullanımı bilgi düzeyi iyidir, aldıkları ortalama puanlar 38,4±3,5'tir. Kadınların, akademik personelin, 40 yaş ve üzeri katılımcıların bilgi düzeyi daha yüksektir (p=0,015).
Sonuç: Akademik personelin, 40 yaş ve üzeri kadın çalışanlarının AİK bilgi düzeylerinin daha yüksektir. Akılcı İlaç Kullanımı davranışının kazandırılması için hem sağlık çalışanlarına hem de topluma yaygın olarak eğitim olanakları sunulmalı, ilaç politikaları geliştirilmelidir.
Objective: It is aimed to evaluate the knowledge level and behaviors of university staff about rational drug use, and to create literature on intervention studies.
Materials and Methods: The descriptive study was carried out online among the academic and administrative staff of İzmir Bakırçay University. Its population consists of 308 university personnel and the sample was not selected. A 20-question questionnaire and a 21-item Rational Drug Use Scale were sent to all personnel who accepted the study, and 219 personnel (71.1%) participated. Independent variables, sociodemographic characteristics and substance use habits are the dependent variable scale score. SPSS 20.0 statistical package program was used. Descriptive statistics, number and percentage distributions, differences between groups were evaluated with Chi-Square and Fisher's exact tests.
Results: 89.9% of the participants had good knowledge of rational drug use, and their average score was 38.4±3.5. The level of knowledge of women, academic staff and participants aged 40 and over is higher (p=0.015).
Conclusion: Academic staff and female employees aged 40 and over have higher RHR knowledge levels. In order to gain Rational Drug Use behavior, both health professionals and the society should be provided with extensive training opportunities and drug policies should be developed.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Halk Sağlığı (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2024 |
Gönderilme Tarihi | 11 Ocak 2024 |
Kabul Tarihi | 30 Temmuz 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 11 Sayı: 3 |