İnceleme Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İNGİLTERE’DE COĞRAFYA EĞİTİMİ

Yıl 2022, Cilt: 1 Sayı: 2, 130 - 146, 19.10.2022

Öz

Coğrafya öğretiminin ideal seviyeye ulaşması için uluslararası uygulamaların incelenmesi büyük önem taşır. İngiltere’de coğrafya eğitiminin farklı açılardan incelendiği bu çalışmada, İngiltere coğrafya öğretim programı, fiziki ortam, derslerde kullanılan araç gereçler, ders kitapları, öğretmen yetiştirme, kullanılan metotlar ve coğrafya eğitiminde yaşanan problemler bakımından coğrafya öğretimi incelenmiştir. Araştırma nitel bir araştırma olup veriler doküman incelemesi yöntemi ile elde edilerek betimsel tarzda yorumlanmıştır. Araştırma sonucunda İngiltere de coğrafya eğitiminde Kraliyet Coğrafya Derneği’nin etkili olduğu, okullarda 1., 2. ve 3. devrelerde haftada 2 saat işlendiği, dersler bakımından fiziki ortamların zengin olduğu, ders kitaplarına bağlı kalınmadığı, öğretmenlerin üç yıllık bölümlerden mezun olduğu, derslerde gruplarla çalışmaların ağırlıkta olduğu ancak öğretmenlerin dersten önce kaynak geliştirmek zorunda olması gibi coğrafya eğitiminde bazı sorunlar olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca okulların derslerde kullanılan araç gereçler bakımından zengin olduğu, okulların ve üniversitelerin alan gezilerine önem verdiği tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Academic Ranking of World Universities. (2022). http://www.shanghairanking.com/rankings/gras/2021/RS0105. 04 Mayıs 2022 tarihinde alındı.
  • Arslan, T. (2021). Türkiye ve İngiltere’deki coğrafya ders kitaplarının ve öğretim programlarının karşılaştırılması. Marmara Üniveritesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yayınlanmamamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • Artvinli , E., & Dönmez, L. (2020). How Do Geography Textbooks Deal with Map Skill? A Comparison of Turkey and England. Romanian Review of Geographical Education, 9(2), 23-45.
  • Caling, S. (2010). Geography in primary education in England. International Research in Geographical and Environmental Education, 283-286.
  • Catling, S., Bowles, R., Halocha, J., Fran, M., & Rawlinson, S. (2007). The State of Geography in English Primary Schools. Geography, 92(2), 118-136.
  • Central Lancaster High School. (2022). 04 Mayıs 2022 tarihinde https://www.lancasterhigh.lancs.sch.uk/our-school/curriculum/geography. adresinden alındı
  • Çalışkan, N., & Toyran , M. (2020). Birleşik Krallık’taki Okullarda Ders Kitabı Kullanımı: Mevcut Durum, Çalışmalar, Gelecek Planları. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 69-705.
  • Darby, H. C. (1983). Academic geography in Britain:1918-1946. Transactions of the Institute of British Geographers, 14-26.
  • Doğanay, H. (2011). Anlamı, tanımı,konusu ve felefesi bakımından coğrafya ilmi hakkında bazı düşünceler. Doğu Coğrafya Dergisi, 1-44.
  • Ertürk, M., & Girgin, M. (2011). Standartları bakımından coğrafya müfredat programlarının karşılaştırması. Doğu Coğrafya Dergisi(13), 2019-232.
  • Geographical Association. (2022). 15 Mayıs 2022 tarihinde https://www.geography.org.uk/Geography-fieldwork. adresinden alındı
  • Geology.com. (2022). 03 Mayıs 2022 tarihinde https://geology.com/world/united-kingdom-satellite-image.shtml. adresinden alındı
  • gov.uk. (2022). 31 Mart 2022 tarihinde https://www.gov.uk/government/publications/national-curriculum-in-england-geography-programmes-of-study/national-curriculum-in-england-geog%E2%80%A6. adresinden alındı
  • Hall, T., McGuinness, M., Parker, C., & Roberts, N. (2015). where’s the geography department? the changing administrative place of geography in UK higher education. Royal Geographical Society, 56-64.
  • Hugh, C. (1989). The teaching of geography in England and Wales. a personal view. L'Espace geographiue , 164-169.
  • Kaya, H. (2007). Türkiye’de ve İngiltere’de ortaöğretim coğrafya eğitim ve öğretiminin müfredat, metot ve araç-gereçler açısından değerlendirilmesi. Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yayınlanmamış Doktora Tezi, İstanbul.
  • Lee, J., & Catling, S. (2016). What do geography textbook authors in England consider when they design content and select case studies? International Research, 1-16.
  • Marsden, W. E. (1990). The Role of Geography in Education in England and Wales. GeoJournal, 20(1), 25-31.
  • Ofsted. (2022). 28 Nisan 2022 tarihinde https://www.gov.uk/government/publications/research-review-series-geography/research-review-series-geography#culture-policies-and-systems adresinden alındı
  • Özdemir, M. (2010). Nitel Veri Analizi: Sosyal Bilimlerde Yöntembilim Sorunalı Üzerine Bir Çalışma. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(1), 323-343.
  • Özgüç, N., & Tümertekin, E. (2014). Coğrafya Geçmiş, Kavramlar, Coğrafyacılar. Çantay Kitabevi.
  • Patton, M. Q. (1987). How to use qualitative methods in evaluation. London: Sage Publications.
  • Queen Mary University of London. (2022). https://www.qmul.ac.uk/geog/postgraduate/masters/whyqmul/careers/. 23 Mayıs 2022 tarihinde alındı
  • Royal Geographical Society. (2022). 04 mayıs 2022 tarihinde https://www.rgs.org/geography/key-information-about-geography/geographyofgeography/. adresinden alındı
  • Saylık, A., & Saylık , G. (2015). İngiltere Eğitim Sistemi Üzerine Bir İnceleme: Amaç, Yapı ve Süreç Bakımından Türkiye Eğitim Sistemiyle Karşılaştırılması. Route Educational and Social Science Journal, 2(2), 652-671.
  • Sidaway, J., & Johnston, R. (2007). Geography in Higher Education in the UK. Journal of Geography in Higher Education, 31(1), 57-80.
  • Şahin, V. (2017). İngilterde öğretmen standartları ve coğrafya eğitimi . Kesit Akademi Dergisi, 273-286.
  • Şeremet, M. (2017). Coğrafya lisans programı ve istihdama yönelik karşılaştırmalı bir değerlendirme:Türkiye ve İngiltere örnekleri. Marmara Coğrafya Dergisi, 327-340.
  • The World Üniversty Rankings. (2022). 11 Mayıs 2022 tarihinde https://www.timeshighereducation.com/world-university-rankings/2022/world-ranking#!/page/0/length/25/locations/GBR/subjects/3072/sort_by/rank/sort_order/asc/cols/stats. adresinden alındı
  • University of Leeds. (2022). 13 Mayıs 2022 tarihinde https://environment.leeds.ac.uk/courses/3380/geography-bsc. adresinden alındı
  • University of Sussex. (2022). 18 Mayıs 2022 tarihinde https://www.sussex.ac.uk/study/masters/. adresinden alındı Widdowson, J., Blackshaw, R., King, M., Oakes, S., Wheeler, S., & Witherick, M. (2016). AQA GCSE (9–1) Geography. London: Hodder Education.
  • Worldometer. (2022). 03 Mayıs 2022 tarihinde https://geology.com/world/united-kingdom-satellite-image.shtml. adresinden alındı
  • www.geog.cam.ac.uk. (2022). 13 Nisan 2022 tarihinde https://www.geog.cam.ac.uk/facilities/computing/. adresinden alındı
  • www.ox.ac.uk. (2022). 03 Mayıs 2022 tarihinde https://www.ox.ac.uk/admissions/undergraduate/courses/course-listing/geography. adresinden alındı
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin.
  • Yıldız, T., Yıldırım, E., & Arslan, S. (2020). İngiltere eğitim sistemi: Türkiye için bazı uygulamalar. The Journal of International Education Science, 22(7), 22-40.

GEOGRAPHY EDUCATION IN ENGLAND

Yıl 2022, Cilt: 1 Sayı: 2, 130 - 146, 19.10.2022

Öz

In order for geography teaching to reach the ideal level, it is of great importance to examine international practices. In this study, which examines geography education in England from different perspectives, geography teaching in England was examined in terms of the English geography curriculum, physical environment, materials used in the lessons, textbooks, teacher training, methods used and problems in geography education. The research is a qualitative research and the data were obtained by document analysis method and interpreted in a descriptive manner. As a result of the research, Royal Geographical Society is effective in geography education in England, 1st, 2nd, 3rd grade schools in schools. It has been determined that there are some problems in geography education, such as the fact that the classes are taught for 2 hours a week, the physical environments are rich in terms of lessons, the textbooks are not adhered to, the teachers are graduated from three-year departments, the work in groups is predominant in the lessons, and the teachers have to develop resources before the lesson. In addition, it has been determined that schools are rich in materials used in lessons, and schools and universities give importance to field trips.

Kaynakça

  • Academic Ranking of World Universities. (2022). http://www.shanghairanking.com/rankings/gras/2021/RS0105. 04 Mayıs 2022 tarihinde alındı.
  • Arslan, T. (2021). Türkiye ve İngiltere’deki coğrafya ders kitaplarının ve öğretim programlarının karşılaştırılması. Marmara Üniveritesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yayınlanmamamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • Artvinli , E., & Dönmez, L. (2020). How Do Geography Textbooks Deal with Map Skill? A Comparison of Turkey and England. Romanian Review of Geographical Education, 9(2), 23-45.
  • Caling, S. (2010). Geography in primary education in England. International Research in Geographical and Environmental Education, 283-286.
  • Catling, S., Bowles, R., Halocha, J., Fran, M., & Rawlinson, S. (2007). The State of Geography in English Primary Schools. Geography, 92(2), 118-136.
  • Central Lancaster High School. (2022). 04 Mayıs 2022 tarihinde https://www.lancasterhigh.lancs.sch.uk/our-school/curriculum/geography. adresinden alındı
  • Çalışkan, N., & Toyran , M. (2020). Birleşik Krallık’taki Okullarda Ders Kitabı Kullanımı: Mevcut Durum, Çalışmalar, Gelecek Planları. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 69-705.
  • Darby, H. C. (1983). Academic geography in Britain:1918-1946. Transactions of the Institute of British Geographers, 14-26.
  • Doğanay, H. (2011). Anlamı, tanımı,konusu ve felefesi bakımından coğrafya ilmi hakkında bazı düşünceler. Doğu Coğrafya Dergisi, 1-44.
  • Ertürk, M., & Girgin, M. (2011). Standartları bakımından coğrafya müfredat programlarının karşılaştırması. Doğu Coğrafya Dergisi(13), 2019-232.
  • Geographical Association. (2022). 15 Mayıs 2022 tarihinde https://www.geography.org.uk/Geography-fieldwork. adresinden alındı
  • Geology.com. (2022). 03 Mayıs 2022 tarihinde https://geology.com/world/united-kingdom-satellite-image.shtml. adresinden alındı
  • gov.uk. (2022). 31 Mart 2022 tarihinde https://www.gov.uk/government/publications/national-curriculum-in-england-geography-programmes-of-study/national-curriculum-in-england-geog%E2%80%A6. adresinden alındı
  • Hall, T., McGuinness, M., Parker, C., & Roberts, N. (2015). where’s the geography department? the changing administrative place of geography in UK higher education. Royal Geographical Society, 56-64.
  • Hugh, C. (1989). The teaching of geography in England and Wales. a personal view. L'Espace geographiue , 164-169.
  • Kaya, H. (2007). Türkiye’de ve İngiltere’de ortaöğretim coğrafya eğitim ve öğretiminin müfredat, metot ve araç-gereçler açısından değerlendirilmesi. Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yayınlanmamış Doktora Tezi, İstanbul.
  • Lee, J., & Catling, S. (2016). What do geography textbook authors in England consider when they design content and select case studies? International Research, 1-16.
  • Marsden, W. E. (1990). The Role of Geography in Education in England and Wales. GeoJournal, 20(1), 25-31.
  • Ofsted. (2022). 28 Nisan 2022 tarihinde https://www.gov.uk/government/publications/research-review-series-geography/research-review-series-geography#culture-policies-and-systems adresinden alındı
  • Özdemir, M. (2010). Nitel Veri Analizi: Sosyal Bilimlerde Yöntembilim Sorunalı Üzerine Bir Çalışma. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(1), 323-343.
  • Özgüç, N., & Tümertekin, E. (2014). Coğrafya Geçmiş, Kavramlar, Coğrafyacılar. Çantay Kitabevi.
  • Patton, M. Q. (1987). How to use qualitative methods in evaluation. London: Sage Publications.
  • Queen Mary University of London. (2022). https://www.qmul.ac.uk/geog/postgraduate/masters/whyqmul/careers/. 23 Mayıs 2022 tarihinde alındı
  • Royal Geographical Society. (2022). 04 mayıs 2022 tarihinde https://www.rgs.org/geography/key-information-about-geography/geographyofgeography/. adresinden alındı
  • Saylık, A., & Saylık , G. (2015). İngiltere Eğitim Sistemi Üzerine Bir İnceleme: Amaç, Yapı ve Süreç Bakımından Türkiye Eğitim Sistemiyle Karşılaştırılması. Route Educational and Social Science Journal, 2(2), 652-671.
  • Sidaway, J., & Johnston, R. (2007). Geography in Higher Education in the UK. Journal of Geography in Higher Education, 31(1), 57-80.
  • Şahin, V. (2017). İngilterde öğretmen standartları ve coğrafya eğitimi . Kesit Akademi Dergisi, 273-286.
  • Şeremet, M. (2017). Coğrafya lisans programı ve istihdama yönelik karşılaştırmalı bir değerlendirme:Türkiye ve İngiltere örnekleri. Marmara Coğrafya Dergisi, 327-340.
  • The World Üniversty Rankings. (2022). 11 Mayıs 2022 tarihinde https://www.timeshighereducation.com/world-university-rankings/2022/world-ranking#!/page/0/length/25/locations/GBR/subjects/3072/sort_by/rank/sort_order/asc/cols/stats. adresinden alındı
  • University of Leeds. (2022). 13 Mayıs 2022 tarihinde https://environment.leeds.ac.uk/courses/3380/geography-bsc. adresinden alındı
  • University of Sussex. (2022). 18 Mayıs 2022 tarihinde https://www.sussex.ac.uk/study/masters/. adresinden alındı Widdowson, J., Blackshaw, R., King, M., Oakes, S., Wheeler, S., & Witherick, M. (2016). AQA GCSE (9–1) Geography. London: Hodder Education.
  • Worldometer. (2022). 03 Mayıs 2022 tarihinde https://geology.com/world/united-kingdom-satellite-image.shtml. adresinden alındı
  • www.geog.cam.ac.uk. (2022). 13 Nisan 2022 tarihinde https://www.geog.cam.ac.uk/facilities/computing/. adresinden alındı
  • www.ox.ac.uk. (2022). 03 Mayıs 2022 tarihinde https://www.ox.ac.uk/admissions/undergraduate/courses/course-listing/geography. adresinden alındı
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin.
  • Yıldız, T., Yıldırım, E., & Arslan, S. (2020). İngiltere eğitim sistemi: Türkiye için bazı uygulamalar. The Journal of International Education Science, 22(7), 22-40.
Toplam 36 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Taner Çifçi 0000-0002-2057-7136

Adem Yücel 0000-0003-0374-995X

Yayımlanma Tarihi 19 Ekim 2022
Gönderilme Tarihi 8 Temmuz 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 1 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Çifçi, T., & Yücel, A. (2022). İNGİLTERE’DE COĞRAFYA EĞİTİMİ. Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 1(2), 130-146.