Coğrafya öğretiminin ideal seviyeye ulaşması için uluslararası uygulamaların incelenmesi büyük önem taşır. İngiltere’de coğrafya eğitiminin farklı açılardan incelendiği bu çalışmada, İngiltere coğrafya öğretim programı, fiziki ortam, derslerde kullanılan araç gereçler, ders kitapları, öğretmen yetiştirme, kullanılan metotlar ve coğrafya eğitiminde yaşanan problemler bakımından coğrafya öğretimi incelenmiştir. Araştırma nitel bir araştırma olup veriler doküman incelemesi yöntemi ile elde edilerek betimsel tarzda yorumlanmıştır. Araştırma sonucunda İngiltere de coğrafya eğitiminde Kraliyet Coğrafya Derneği’nin etkili olduğu, okullarda 1., 2. ve 3. devrelerde haftada 2 saat işlendiği, dersler bakımından fiziki ortamların zengin olduğu, ders kitaplarına bağlı kalınmadığı, öğretmenlerin üç yıllık bölümlerden mezun olduğu, derslerde gruplarla çalışmaların ağırlıkta olduğu ancak öğretmenlerin dersten önce kaynak geliştirmek zorunda olması gibi coğrafya eğitiminde bazı sorunlar olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca okulların derslerde kullanılan araç gereçler bakımından zengin olduğu, okulların ve üniversitelerin alan gezilerine önem verdiği tespit edilmiştir.
In order for geography teaching to reach the ideal level, it is of great importance to examine international practices. In this study, which examines geography education in England from different perspectives, geography teaching in England was examined in terms of the English geography curriculum, physical environment, materials used in the lessons, textbooks, teacher training, methods used and problems in geography education. The research is a qualitative research and the data were obtained by document analysis method and interpreted in a descriptive manner. As a result of the research, Royal Geographical Society is effective in geography education in England, 1st, 2nd, 3rd grade schools in schools. It has been determined that there are some problems in geography education, such as the fact that the classes are taught for 2 hours a week, the physical environments are rich in terms of lessons, the textbooks are not adhered to, the teachers are graduated from three-year departments, the work in groups is predominant in the lessons, and the teachers have to develop resources before the lesson. In addition, it has been determined that schools are rich in materials used in lessons, and schools and universities give importance to field trips.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 19 Ekim 2022 |
Gönderilme Tarihi | 8 Temmuz 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 1 Sayı: 2 |