Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

The Status of Homework Practices in the Educational Process: A Literature Review

Yıl 2024, Cilt: 3 Sayı: 1, 13 - 21, 30.03.2024

Öz

For students studying in schools, homework is an application that has educational value as well as teaching value. Thanks to homework, it is aimed to ensure the permanence of the knowledge and experiences learned at school, and by this means, the students will both reinforce what they have learned and see their deficiencies by repeating the learned information. While there are opinions that homework, which prepares students for learning at school, ensures the continuation of this learning and allows the reinforcement of the skills learned in the course, increases academic success, there are also opinions that it has some negative effects. The reason for this is expressed as giving too many assignments that do not fit the level of the student and that are not suitable for the purpose of the course. When the studies on homework in Turkey and in the world are examined; It is seen that the functions of homework such as reinforcing the subjects learned at school by repeating them at home, serving as a bridge between families and the school, making teachers more prepared for the educational process and contributing to the development of responsibility awareness in students come to the fore. In this study, which aims to examine the basic scope and importance of homework practices in primary school, the place of homework in the education and training process was examined by making a literature review for the relevant field.

Kaynakça

  • Akbaba, A. ve Tüzemen, M. (2015). İlkokul 1, 2 ve 3. sınıflarda ödev vermenin pedagojik boyutunun ilgili öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi. The Journal of Academic Social Science Studies, 32 (3), 119-138.
  • Akıl, Atalay, M. (2022). Lise öğrencilerinin biyoloji dersi ile ilgili ödev kavramına ilişkin görüşleri ve metaforik algıları. [Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi-Konya]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Aklar, S. (2019). Matematik ev ödevi değişkenlerinin matematik başarısı ile ilişkisi. [Yüksek Lisans Tezi, Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi-Bolu]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Atlı, S. (2012). 4. sınıf fen ve teknoloji dersinde ev ödevlerinin öğrencilerin kavram öğrenme düzeylerine, akademik başarılarına ve ev ödevlerine yönelik tutumlarına etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Niğde Üniversitesi-Niğde]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Arslan, A. (2022). Erken çocukluk döneminde çocuğun gelişiminin desteklenmesinde aile. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi , 11 (4) , 1676-1684 Retrieved from
  • Bağlama, Y. (2022). Ortaokul öğrencilerine verilen fen bilimleri ödevleri ve geribildirimlerine yönelik öğretmen, öğrenci ve veli görüşleri. [Yüksek Lisans Tezi, Gaziantep Üniversitesi-Gaziantep]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Barnes, S., 2001. Ladder to learning or stairway to stress: a study of grade 4 homework practices. M.E. Thesis. University of Prince Edward Island.
  • Blazer, C. (2009). Homework. literature review. Research Services, Miami-Dade County. Public Schools.
  • Büyüktokatlı, N. (2009). İlköğretimde ev ödevi uygulamalarına ilişkin öğretmen görüşlerinin incelenmesi. [Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi-Konya]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Cooper, H. (2015). The battle over homework: common ground for administrators, teachers, and parents (3nd ed.). Newyork: Carrel Books.
  • Cooper, H., Robinson, J.C. & Patall, E.A., (2006). Does homework improve academic achievement? A synthesis of research, 1987-2003. Review of Educational Research, 76, 1-62.
  • Cooper, H., & Valentine, J. C. (2001). Using research to answer practical questions about homework. Educational Psychologist, 36(3), 143-153.
  • Corno, L. (2000). Looking at homework differently. The Elementary School Journal, 100(5), 529-548.
  • Çağlayan, A., (2002). Anne, baba ve eğitimcilere aspirin öğütler, Bilge Yayıncılık, İstanbul.
  • Deveci, İ. (2011). Fen ve teknoloji dersi kapsamında ilköğretim yedinci ve sekizinci sınıflarda verilen ödevler hakkında öğrenci, öğretmen ve veli görüşleri, [Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi-Sakarya].
  • Deveci, H. (2014). Sosyal bilgiler dersinde probleme dayalı öğrenmenin öğrencilerin derse ilişkin tutumlarına, akademik başarılarına ve hatırlama düzeyine etkisi. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yayınları.
  • Dursun, B. (2021). Çevrimiçi ödev, akademik başarı ve öz düzenleme arasındaki ilişkinin incelenmesi. [Yüksek Lisans Tezi, Gaziantep Üniversitesi-Gaziantep]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Epstein, J. L. (2001). School, family, and community partnerships: preparing educators and ımproving schools. Boulder, CO: Westview.
  • Epstein, J. L., & Voorhis, F. L. (2001). More than minutes: teachers roles in designing homework. Educational Psychologist, 36(3), 181-193.
  • Epstein, J., & Van Voorhis, F. (2012). The changing debate: From assigning homework to designing homework. In S. Suggate, & E. Reese (Eds.). Contemporary debates in child development and education (pp. 263- 273). London: Routledge.
  • Görgülü, S. (2021). İlkokula devam eden öğrencilerin anne-babalarının ebeveynlik tutumları ile ev ödevlerine yönelik tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi. [Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi-İstanbul]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Gurung, R. A. (2003). Pedagogical aids and student performance. Teaching of Psychology, 30(2), 92-95.
  • Gürlevik, G., (2006). Ortaöğretim matematik derslerinde ev ödevlerine yönelik öğretmen ve öğrenci görüşleri (Ankara ili Çankaya ilçesi örneği). [Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi-Ankara]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Güven, B. (2003). İlköğretim sınıf öğretmenlerinin öğretimin bireyselleştirilmesine yönelik görüşleri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi.
  • Hammond, P. (1998). Helping your students with homework. (http:// www.ed.gov/ pubs/HelpingStudents)
  • Herdman, E. (2006). Derleme makale yazımında, konferans ve bildiri sunumu hazırlamada pratik bilgiler. Hemşirelikte Eğitim ve Araştırma Dergisi, 3(1), 2-4.
  • Hong, E., Mason, E., Peng, Y., & Lee, N. (2015). Effects of homework motivation and worry anxiety on homework achievement in mathematics and English. Educational Research and Evaluation, 21(7-8), 491-514.
  • Hattie, J. A. (2009). Visible learning: A synthesis of over 800 meta-analyses relating to achievement. New York: Routledge.
  • Kaplan, B. (2006). Yaşamımızı yönlendiren elektrik’’ünitesinde ev ödevi verilmesinin öğrenci başarısına ve kavram öğrenmeye etkisi. [Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi-İstanbul]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Kapıkıran, Ş. ve Kıran, H. (1999). Ev ödevinin öğrencinin akademik başarısına etkisi, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(5), 54-60.
  • Mayer, R. E. (2011). Applying the science of learning. Boston, MA: Pearson/Allyn & Bacon.
  • Minke, T. A. (2017). Types of homework and their effect on student achievement. Culminating Projects in Teacher. St. Cloud State University, St. Cloud, USA.
  • Murillo, F. J. & Martinez-Garrido, C. (2014). Homework and a academic achievement in Latin America. International Review of Education, 60 (5), 661–681.
  • Oluşum, B. (2016). 4. sınıf türkçe dersinde verilen ev ödevlerinin incelenmesi. [Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi-Ankara]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Öcal, S. (2009). İlköğretim 4. ve 5. sınıf öğrencilerinin ev ödevlerine yönelik tutumlarının oluşmasında ailelerin ve öğretmenlerin rolü. [Yüksek Lisans Tezi, Mustafa Kemal Üniversitesi Üniversitesi-Hatay]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Özben, B. G. (2006). İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin fen bilgisi dersindeki başarılarına ev ödevi çalışmalarının etkisi. [Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi-Ankara]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Öztürk Çoşan, A. (2018). Canlı âlemleri ünitesinin öğretiminde kullanılan eğitsel oyunların öğrenci başarısına ve başarının kalıcılığına etkisi [Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü-Ankara]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Sakız, G. (2013). Başarıda anahtar kelime: öz-yeterlik. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 26(1), 185-209.
  • Soydan, Ş. N. (2019). Tam Sayılar Öğretiminde Eğitsel Oyun Kullanımının 7.Sınıf Öğrencilerinin Akademik Başarısı ve Derse Karşı Tutumu Üzerine Etkisinin Araştırılması. [Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi-Ankara]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Şora, E.A. (2020). Ödev uygulamalarında öğrenme toplulukları:8. sınıf ingilizce dersine yönelik bir eylem araştırması. [Yüksek Lisans Tezi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi-Ankara]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Taşlıcalı, Ö. (2020). Ödev verme sıklığının ve ödev yapma sürelerinin 4. Sınıf matematik derslerinde öğrenci başarısı ile ilişkisi. [Yüksek Lisans Tezi, Düzce Üniversitesi-Düzce]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Türkoğlu A., İflazoğlu A., Karakuş M. (2014). Eğitim Sürecinde Ödev. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Uçar, G. (2018). Ortaokul matematik öğretmenlerinin, öğrencilerinin ve velilerin ödev vermeye yönelik algılarının incelenmesi. [Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi-Adana]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Ünal, A., Yıldırım, A. ve Sürücü, A. (2018). Eğitim fakültesi öğrencilerinin etkili olarak kabul ettikleri ödevler. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 555-574.
  • Üstünel, M.F. (2016). Ödevin akademik başarıya etkisi: bir meta analiz çalışması. [Yüksek Lisans Tezi, Akdeniz Üniversitesi-Antalya]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Yapıcı, N. (1995). İlkokullarda öğretmen, öğrenci ve velilerin ev ödevi konusundaki görüşlerinin belirlenmesi, Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Yuladur, C. (2009). Fen ve teknoloji dersinde öğrencilerin ev ödevi performansını arttırmaya yönelik bir eylem araştırması [Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi-Erzurum]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Yücel, A. S., (2004), Orta öğretim düzeyindeki öğrencilerin kimya derslerinde verilen ev ödevlerine karşı tutumlarının incelenmesi, Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 24, Sayı 1, s.147-159, Ankara.

Ödev Uygulamalarının Eğitim Sürecindeki Durumu: Bir Literatür Taraması

Yıl 2024, Cilt: 3 Sayı: 1, 13 - 21, 30.03.2024

Öz

Okullarda öğrenim gören öğrenciler için ev ödevleri öğretim değerinin yanında eğitim değerine de sahip olan bir uygulamadır. Ev ödevleri sayesinde okulda öğrenilen bilgilerin ve yaşantıların kalıcılığının sağlanması ve bu sayede öğrenilen bilginin tekrar edilerek öğrencilerin hem öğrendiklerini pekiştirmiş olmaları hem de eksiklerini görmeleri amaçlanmaktadır. Öğrencileri okuldaki öğrenmelere hazırlayan, bu öğrenmelerin devamını sağlayan ve derste öğrenilen becerilerin pekiştirilmesine olanak sunan ev ödevlerinin akademik başarıyı arttırdığına dair görüşler bulunmakla birlikte, bazı olumsuz etkilerinin olduğuna dair görüşler de bulunmaktadır. Bunun sebebinin de öğrencinin seviyesine uymayan ve dersin amacına hizmet etmeyen ödevler verilmesi olarak ifade edilmektedir. Türkiye ve dünyada ev ödevleri üzerine yapılan araştırmalar incelendiğinde; ev ödevlerinin okulda öğrenilen konuları evde tekrar edilerek pekiştirmesi, aileler ve okul arasında köprü görevi görmesi, öğretmenleri eğitim öğretim sürecine daha hazır hale getirmesi ve öğrencilerde sorumluluk bilinci geliştirmesine katkı sunması gibi işlevlerinin ön plana çıktığı görülmektedir. Ev ödevi uygulamalarının temel kapsamını ve önemini incelemeyi amaçlayan bu çalışmada ilgili alana yönelik literatür taraması yapılarak ev ödevlerinin eğitim ve öğretim sürecindeki yeri incelenmiştir.

Kaynakça

  • Akbaba, A. ve Tüzemen, M. (2015). İlkokul 1, 2 ve 3. sınıflarda ödev vermenin pedagojik boyutunun ilgili öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi. The Journal of Academic Social Science Studies, 32 (3), 119-138.
  • Akıl, Atalay, M. (2022). Lise öğrencilerinin biyoloji dersi ile ilgili ödev kavramına ilişkin görüşleri ve metaforik algıları. [Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi-Konya]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Aklar, S. (2019). Matematik ev ödevi değişkenlerinin matematik başarısı ile ilişkisi. [Yüksek Lisans Tezi, Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi-Bolu]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Atlı, S. (2012). 4. sınıf fen ve teknoloji dersinde ev ödevlerinin öğrencilerin kavram öğrenme düzeylerine, akademik başarılarına ve ev ödevlerine yönelik tutumlarına etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Niğde Üniversitesi-Niğde]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Arslan, A. (2022). Erken çocukluk döneminde çocuğun gelişiminin desteklenmesinde aile. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi , 11 (4) , 1676-1684 Retrieved from
  • Bağlama, Y. (2022). Ortaokul öğrencilerine verilen fen bilimleri ödevleri ve geribildirimlerine yönelik öğretmen, öğrenci ve veli görüşleri. [Yüksek Lisans Tezi, Gaziantep Üniversitesi-Gaziantep]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Barnes, S., 2001. Ladder to learning or stairway to stress: a study of grade 4 homework practices. M.E. Thesis. University of Prince Edward Island.
  • Blazer, C. (2009). Homework. literature review. Research Services, Miami-Dade County. Public Schools.
  • Büyüktokatlı, N. (2009). İlköğretimde ev ödevi uygulamalarına ilişkin öğretmen görüşlerinin incelenmesi. [Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi-Konya]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Cooper, H. (2015). The battle over homework: common ground for administrators, teachers, and parents (3nd ed.). Newyork: Carrel Books.
  • Cooper, H., Robinson, J.C. & Patall, E.A., (2006). Does homework improve academic achievement? A synthesis of research, 1987-2003. Review of Educational Research, 76, 1-62.
  • Cooper, H., & Valentine, J. C. (2001). Using research to answer practical questions about homework. Educational Psychologist, 36(3), 143-153.
  • Corno, L. (2000). Looking at homework differently. The Elementary School Journal, 100(5), 529-548.
  • Çağlayan, A., (2002). Anne, baba ve eğitimcilere aspirin öğütler, Bilge Yayıncılık, İstanbul.
  • Deveci, İ. (2011). Fen ve teknoloji dersi kapsamında ilköğretim yedinci ve sekizinci sınıflarda verilen ödevler hakkında öğrenci, öğretmen ve veli görüşleri, [Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi-Sakarya].
  • Deveci, H. (2014). Sosyal bilgiler dersinde probleme dayalı öğrenmenin öğrencilerin derse ilişkin tutumlarına, akademik başarılarına ve hatırlama düzeyine etkisi. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yayınları.
  • Dursun, B. (2021). Çevrimiçi ödev, akademik başarı ve öz düzenleme arasındaki ilişkinin incelenmesi. [Yüksek Lisans Tezi, Gaziantep Üniversitesi-Gaziantep]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Epstein, J. L. (2001). School, family, and community partnerships: preparing educators and ımproving schools. Boulder, CO: Westview.
  • Epstein, J. L., & Voorhis, F. L. (2001). More than minutes: teachers roles in designing homework. Educational Psychologist, 36(3), 181-193.
  • Epstein, J., & Van Voorhis, F. (2012). The changing debate: From assigning homework to designing homework. In S. Suggate, & E. Reese (Eds.). Contemporary debates in child development and education (pp. 263- 273). London: Routledge.
  • Görgülü, S. (2021). İlkokula devam eden öğrencilerin anne-babalarının ebeveynlik tutumları ile ev ödevlerine yönelik tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi. [Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi-İstanbul]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Gurung, R. A. (2003). Pedagogical aids and student performance. Teaching of Psychology, 30(2), 92-95.
  • Gürlevik, G., (2006). Ortaöğretim matematik derslerinde ev ödevlerine yönelik öğretmen ve öğrenci görüşleri (Ankara ili Çankaya ilçesi örneği). [Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi-Ankara]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Güven, B. (2003). İlköğretim sınıf öğretmenlerinin öğretimin bireyselleştirilmesine yönelik görüşleri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi.
  • Hammond, P. (1998). Helping your students with homework. (http:// www.ed.gov/ pubs/HelpingStudents)
  • Herdman, E. (2006). Derleme makale yazımında, konferans ve bildiri sunumu hazırlamada pratik bilgiler. Hemşirelikte Eğitim ve Araştırma Dergisi, 3(1), 2-4.
  • Hong, E., Mason, E., Peng, Y., & Lee, N. (2015). Effects of homework motivation and worry anxiety on homework achievement in mathematics and English. Educational Research and Evaluation, 21(7-8), 491-514.
  • Hattie, J. A. (2009). Visible learning: A synthesis of over 800 meta-analyses relating to achievement. New York: Routledge.
  • Kaplan, B. (2006). Yaşamımızı yönlendiren elektrik’’ünitesinde ev ödevi verilmesinin öğrenci başarısına ve kavram öğrenmeye etkisi. [Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi-İstanbul]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Kapıkıran, Ş. ve Kıran, H. (1999). Ev ödevinin öğrencinin akademik başarısına etkisi, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(5), 54-60.
  • Mayer, R. E. (2011). Applying the science of learning. Boston, MA: Pearson/Allyn & Bacon.
  • Minke, T. A. (2017). Types of homework and their effect on student achievement. Culminating Projects in Teacher. St. Cloud State University, St. Cloud, USA.
  • Murillo, F. J. & Martinez-Garrido, C. (2014). Homework and a academic achievement in Latin America. International Review of Education, 60 (5), 661–681.
  • Oluşum, B. (2016). 4. sınıf türkçe dersinde verilen ev ödevlerinin incelenmesi. [Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi-Ankara]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Öcal, S. (2009). İlköğretim 4. ve 5. sınıf öğrencilerinin ev ödevlerine yönelik tutumlarının oluşmasında ailelerin ve öğretmenlerin rolü. [Yüksek Lisans Tezi, Mustafa Kemal Üniversitesi Üniversitesi-Hatay]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Özben, B. G. (2006). İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin fen bilgisi dersindeki başarılarına ev ödevi çalışmalarının etkisi. [Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi-Ankara]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Öztürk Çoşan, A. (2018). Canlı âlemleri ünitesinin öğretiminde kullanılan eğitsel oyunların öğrenci başarısına ve başarının kalıcılığına etkisi [Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü-Ankara]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Sakız, G. (2013). Başarıda anahtar kelime: öz-yeterlik. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 26(1), 185-209.
  • Soydan, Ş. N. (2019). Tam Sayılar Öğretiminde Eğitsel Oyun Kullanımının 7.Sınıf Öğrencilerinin Akademik Başarısı ve Derse Karşı Tutumu Üzerine Etkisinin Araştırılması. [Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi-Ankara]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Şora, E.A. (2020). Ödev uygulamalarında öğrenme toplulukları:8. sınıf ingilizce dersine yönelik bir eylem araştırması. [Yüksek Lisans Tezi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi-Ankara]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Taşlıcalı, Ö. (2020). Ödev verme sıklığının ve ödev yapma sürelerinin 4. Sınıf matematik derslerinde öğrenci başarısı ile ilişkisi. [Yüksek Lisans Tezi, Düzce Üniversitesi-Düzce]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Türkoğlu A., İflazoğlu A., Karakuş M. (2014). Eğitim Sürecinde Ödev. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Uçar, G. (2018). Ortaokul matematik öğretmenlerinin, öğrencilerinin ve velilerin ödev vermeye yönelik algılarının incelenmesi. [Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi-Adana]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Ünal, A., Yıldırım, A. ve Sürücü, A. (2018). Eğitim fakültesi öğrencilerinin etkili olarak kabul ettikleri ödevler. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 555-574.
  • Üstünel, M.F. (2016). Ödevin akademik başarıya etkisi: bir meta analiz çalışması. [Yüksek Lisans Tezi, Akdeniz Üniversitesi-Antalya]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Yapıcı, N. (1995). İlkokullarda öğretmen, öğrenci ve velilerin ev ödevi konusundaki görüşlerinin belirlenmesi, Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Yuladur, C. (2009). Fen ve teknoloji dersinde öğrencilerin ev ödevi performansını arttırmaya yönelik bir eylem araştırması [Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi-Erzurum]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Yücel, A. S., (2004), Orta öğretim düzeyindeki öğrencilerin kimya derslerinde verilen ev ödevlerine karşı tutumlarının incelenmesi, Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 24, Sayı 1, s.147-159, Ankara.
Toplam 48 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Derlemeler
Yazarlar

Mahmut Elma 0000-0002-6200-0167

Osman Samancı 0000-0003-3620-7604

Erken Görünüm Tarihi 28 Mart 2024
Yayımlanma Tarihi 30 Mart 2024
Gönderilme Tarihi 7 Mayıs 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Elma, M., & Samancı, O. (2024). Ödev Uygulamalarının Eğitim Sürecindeki Durumu: Bir Literatür Taraması. Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 3(1), 13-21.