In this research, the affect of Story Based Education Programme, which is ariented 4-5 years-old group of children, on social and emotional development is examined. In accordonce with this purpose; the type of research is quantitive which is regumed pretest, posttest experimental design with control group. Dependent variable a research ıs social and emotional skill level of preschool children who are between 4-5 years old; independent variable is “ Story Based Education Programme”. In this context, a total of 40 children were studied. In the research Social Ability Rating Scale and Emotional Development Control List were used. The children in experiment group were applied the Story Based Education Programme 5 days in a week during 8 weeks. Percentage, frequency, independent groups t-test and Cronbach alpha analysis were used during the data analysis process. When the post-test score averages of the experimental and control groups were compared, it was determined that there was a significant difference in favor of the children in the experimental group.In line with these data, it has been revealed that the Story-Based Educa-tion Program positively affects the social and emotional skills of children aged 4-5.
Preschool education social emotional skills story-based educational programme
Bu araştırmada, 4-5 yaş grubu çocuklara yönelik olarak geliştirilen Öykü Temelli Eğitim Programı’nın çocukların sosyal-duygusal becerilerinin gelişimine etkisi incelenmiştir. Araştırmanın türü ön test-son test kontrol gruplu deneysel desen olarak belirlenmiştir. Araştırmanın bağımlı değişkeni; 4-5 yaş okul öncesi çocuklarının sosyal-duygusal beceri düzeyi; bağımsız değişkeni ise “Öykü Temelli Eğitim Programı”dır. Bu kapsamda 4-5 yaşında toplamda 40 çocuk ile çalışılmıştır. Araştırmada Sosyal Becerileri Derecelendirme Ölçeği ve Duygusal Gelişim Kontrol Listesi kullanılmıştır. Deney grubundaki çocuklara Öykü Temelli Eğitim Programı haftada 5 gün, 8 hafta boyunca uygulanmıştır. Verilerin analizinde yüzde, frekans, bağımsız gruplar t-testi ve Cronbach alfa analizi kullanılmıştır. Analiz sonucunda elde edilen bulgular doğrultusunda Öykü Temelli Eğitim Programı’na katılan deney grubundaki çocukların sosyal ve duygusal becerilerine ilişkin ön test ve son test puan ortalamaları karşılaştırıldığında son test lehine anlamlı düzeyde fark bulunmuştur (p<.05). Deney ve kontrol grubu son test puan ortalamaları karşılaştırıldığında deney grubundaki çocukların lehine anlamlı düzeyde fark olduğu tespit edilmiştir. Öykü Temelli Eğitim Programı, 4-5 yaş grubu çocukların sosyal ve duygusal becerilerini olumlu yönde etkilemiştir.
Okul öncesi eğitim sosyal duygusal beceriler öykü temelli eğitim programı
Araştırmanın etik süreçleri kapsamında 07.12.2021 tarihinde Çankırı Karatekin Üniversitesi Etik Kurul’undan 23 numaralı toplantı sayısı ile etik kurul onayı alınmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Çocuk Edebiyatı |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 28 Mayıs 2025 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2025 |
Gönderilme Tarihi | 21 Eylül 2024 |
Kabul Tarihi | 20 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 8 Sayı: 1 |