Yaşam boyu öğrenme bireyin beceri ve bilgisini geliştirmesi, arttırması için yaşantısının her anında öğrenme faaliyetlerine katılma sürecidir. Bu kapsamda Türkiye’de Covid-19 Pandemisi ve 6 Şubat Depremi nedeniyle üniversitelerde eğitim bir süre çevrimiçi eğitim ile sürdürülmüştür. Bu çalışmada uzaktan eğitimle ders almış çocuk gelişimci adaylarının uzaktan eğitime ilişkin görüşleri ile yaşam boyu öğrenme motivasyonları arasındaki ilişkinin ortaya konulması amaçlanmıştır. Çalışmaya üniversitelerin Çocuk Gelişimi bölümlerinde öğrenim gören 421 öğrenci dahil edilmiştir. Araştırma kapsamında Çevrimiçi Eğitim Değerlendirme Formu ve Hayat Boyu Öğrenme Motivasyon Ölçeği kullanılmıştır. Elde edilen bulgular doğrultusunda Çocuk Gelişimci adaylarının çevrimiçi eğitime ilişkin görüşleri ile hayat boyu motivasyon düzeyleri arasında istatistiksel olarak negatif yönlü anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Diğer bir deyişle, çocuk gelişimci adaylarının uzaktan eğitime ilişkin görüşleri dezavantajlı olarak değerlendirildikçe hayat boyu öğrenme motivasyonlarının da arttığı söylenebilmektedir. Bununla birlikte Çocuk Gelişimci adaylarının cinsiyet, yaş, sınıf düzeyi ve çevrimiçi eğitim alma süresi değişkenlerinin; katılımcıların çevrimiçi eğitime karşı görüşleri ile hayat boyu öğrenme motivasyon düzeyleri üzerinde anlamlı bir farklılığa yol açmadığı belirlenmiştir.
Araştırma etiği 29.11.2023 tarihinde Selçuk Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Girişimsel Olmayan Klinik Araştırmalar Kurulu kapsamında (2023/1203) alınmıştır.
Lifelong learning is the process of participating in learning activities at every moment of one's life in order to develop and increase one’s skills and knowledge. In this context, due to the Covid-19 Pandemic and the February 6 Earthquake in Turkey, education in universities was continued with online education for a while. In this study, it is aimed to reveal the relationship between the views of child development candidates who have taken distance education courses and their lifelong learning motivation. The study included 421 students studying in Child Development departments of universities. Within the scope of the research, Online Education Evaluation Form and Lifelong Learning Motivation Scale were used. In line with the findings, a statistically significant negative relationship was found between the Child Development Candidates’ opinions about online education and their lifelong motivation levels. In other words, it can be said that as child development candidates’ opinions on distance education are evaluated as disadvantageous, their motivation for lifelong learning increases. However, it was determined that the variables of gender, age, grade level and duration of online education did not cause a significant difference in the participants’ opinions on online education and lifelong learning motivation levels.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Çocuk Gelişimi Eğitimi |
Bölüm | Araştırmalar |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 14 Şubat 2024 |
Kabul Tarihi | 11 Kasım 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 7 Sayı: 14 |