Çalışanların sahip olduğu bilgi birikiminin diğer kuşaklara aktarılması işletmelerin sürdürülebilirliği için hayati bir önem taşımaktadır. Kuşaklar arası farklılıklar, bilgi aktarımını etkileyebilecek önemli bir faktör olduğundan, işyerinde bir arada çalışan farklı kuşaklara mensup çalışanlar arasındaki bilgi aktarımı ilişkisinin incelenmesi oldukça gereklidir. Bu amaçla, çalışmada iki temel soruya cevap aranmaktadır. Kuşaklar ile bilgi aktarma davranışı arasında anlamı bir ilişki var mıdır? Ve çalışanların kuşak farklılıkları bilgi aktarma davranışını etkilenmekte midir? Bu doğrultuda, Ankara’ da gıda, güvenlik, otomotiv gibi çeşitli sektörlerde faaliyet gösteren işletmelerdeki X ve Y kuşağı çalışanlarından, anket aracılığıyla veriler toplanmıştır. Toplanan verilerin analizi için SPSS 22.0 istatistik programından yararlanılmıştır. Yapılan araştırma sonucunda, kuşaklar ile bilgi aktarımı davranışı arasında anlamlı bir ilişki olduğu, kuşaklar arası farklılıkların bilgi aktarma davranışını etkilediği sonucuna ulaşılmıştır. Bunun yanı sıra çalışanların meslekteki toplam deneyim sürelerine ve eğitim düzeylerine göre bilgi aktarma davranışlarının farklılık gösterdiği tespit edilmiştir.
Transferring the knowledge of employees to other generations is of vital importance for the sustainability of businesses. Since generational differences are an important factor that can affect knowledge transfer, it is very necessary to examine the knowledge transfer relationship between employees from different generations working together in the workplace. For this purpose, answers to two basic questions seek an answer in the study. Is there a meaningful relationship between generations and knowledge transfer behavior? And do the generational differences of the employees affect the knowledge transfer behavior? In this direction, data was collected from X and Y generation employees in businesses operating in various sectors such as food, security, and automotive in Ankara. SPSS 22.0 statistical program was used for the analysis of the collected data. As a result of the research, it was concluded that there is a significant relationship between generations and knowledge transfer behavior and that intergenerational differences affect knowledge transfer behavior. In addition, it has been determined that the information transfer behaviors of the employees differ according to their total experience in the profession and their education level.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Psikolojide Davranış-Kişilik Değerlendirmesi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 |