The aim of our study was to considering these issues Çanakkale Onsekiz Mart University
accounting and tax applications, depending on what part of higher vocational schools of higher
education students to measure expectations and motivations. Population of the study consists of
807 students in accounting and tax application departments of 7 vocational schools of Çanakkale
Onsekiz Mart University. In our study, 723studentswere reached, as a means of data collection
questionnaire. In the first part of the survey questions related to demographic variables found to
the accounting section of the second part, students’ reasons for choosing, there are judgments to
measure their expectations and motivations. According to the results, the motivation to adopt
means of accounting education, accounting, education, expectations, reasons for choosing
accounting and accounting education is part of the point of view of the factors is a linear
correlation
Bu çalışmanın amacı Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi’ne bağlı meslek yüksekokullarında muhasebe ve vergi uygulamaları bölümü öğrencilerinin yükseköğretimden beklenti ve motivasyonlarını ölçmektir. Araştırmanın evreni Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesine bağlı 7 farklı meslek yüksekokulunda muhasebe ve vergi uygulamaları bölümlerine devam eden 807 öğrenciden oluşmaktadır. Çalışmada 723 öğrenciye ulaşılmış, veri toplama aracı olarak anket uygulanmıştır. Anketin birinci bölümünde demografik değişkenlerle ilgili bulunurken ikinci bölümde öğrencilerin muhasebe bölümünü seçme nedenleri, sahip oldukları beklentiler ve motivasyonlarını ölçmeye yönelik yargılar bulunmaktadır. Analiz sonuçlarına göre, muhasebe eğitimini benimsemede motivasyon araçları, muhasebe eğitiminden beklentiler, muhasebe bölümünü seçme nedenleri ve muhasebe eğitimine bakış açısı faktörleri arasında doğrusal yönde ilişki bulunmaktadır.
Diğer ID | JA59NG62MC |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 4 Sayı: 1 - Sayı: 1 Cilt: 4 Ay:04 Yıl:2014 |