BibTex RIS Kaynak Göster

Tax Perception of Primary School Students: The Case of Zonguldak Province

Yıl 2014, Cilt: 4 Sayı: 2 - Sayı: 2 Cilt: 4 Ay:09 Yıl:2014, 301 - 326, 01.09.2014

Öz

The aim of this study is to determine the tax perception of primary school students in Zonguldak
province and the factors that influence same. It has been used a questionnaire assessing students'
demographic characteristics and tax perception. A questionnaire has been conducted with a total of
766 students studying in the 4th, 5th, 6th, 7th and 8th classes of the schools in the central and
peripheral districts of Zonguldak. The data obtained were interpreted by frequency analysis and
cross tables. In this study, it was revealed that half of the students did not know the concept of tax.
It was determined that students the most common learned from family the information on the
concept of the tax. Also, half of the students stated that collecting taxes is wrong and they do not
want to pay taxes. The obtained findings showed that students' tax perception is inadequate.

İlköğretim Çağında Vergi Algısının İncelenmesi: Zonguldak İli Örneği

Yıl 2014, Cilt: 4 Sayı: 2 - Sayı: 2 Cilt: 4 Ay:09 Yıl:2014, 301 - 326, 01.09.2014

Öz

Bu çalışmanın amacı, Zonguldak İli’ndeki ilköğretim öğrencilerinin vergi algısını ve vergi algılamasını etkileyen faktörleri belirlemektir. Bu amaca ulaşabilmek için öğrencilerin demografik özelliklerini ve vergi algılamasını değerlendiren anket kullanılmıştır. Anket, Zonguldak’ın merkez ve çevre ilçelerindeki okulların 4.,5.,6.,7, ve 8. sınıflarında okuyan toplam 766 öğrenciye uygulanmıştır. Veriler, frekans analizi ve çapraz tablolarla yorumlanmıştır. Çalışmada öğrencilerin yarısının vergi kavramını tanımlayamadıkları saptanmıştır. Öğrencilerin vergi kavramına ilişkin bilgileri en sık ailelerinden öğrendikleri belirlenmiştir. Çalışmada ayrıca öğrencilerin yarısı vergi alınmasını doğru olmadığını ve vergi vermeyi istemediğini belirtmiştir. Elde edilen bulgular öğrencilerin vergi algısının yetersiz olduğunu göstermiştir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA79NS78JK
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Kadir Çelik Bu kişi benim

Onur Eroğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 4 Sayı: 2 - Sayı: 2 Cilt: 4 Ay:09 Yıl:2014

Kaynak Göster

APA Çelik, K., & Eroğlu, O. (2014). İlköğretim Çağında Vergi Algısının İncelenmesi: Zonguldak İli Örneği. Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 4(2), 301-326.
AMA Çelik K, Eroğlu O. İlköğretim Çağında Vergi Algısının İncelenmesi: Zonguldak İli Örneği. Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. Eylül 2014;4(2):301-326.
Chicago Çelik, Kadir, ve Onur Eroğlu. “İlköğretim Çağında Vergi Algısının İncelenmesi: Zonguldak İli Örneği”. Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 4, sy. 2 (Eylül 2014): 301-26.
EndNote Çelik K, Eroğlu O (01 Eylül 2014) İlköğretim Çağında Vergi Algısının İncelenmesi: Zonguldak İli Örneği. Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 4 2 301–326.
IEEE K. Çelik ve O. Eroğlu, “İlköğretim Çağında Vergi Algısının İncelenmesi: Zonguldak İli Örneği”, Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 4, sy. 2, ss. 301–326, 2014.
ISNAD Çelik, Kadir - Eroğlu, Onur. “İlköğretim Çağında Vergi Algısının İncelenmesi: Zonguldak İli Örneği”. Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 4/2 (Eylül 2014), 301-326.
JAMA Çelik K, Eroğlu O. İlköğretim Çağında Vergi Algısının İncelenmesi: Zonguldak İli Örneği. Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2014;4:301–326.
MLA Çelik, Kadir ve Onur Eroğlu. “İlköğretim Çağında Vergi Algısının İncelenmesi: Zonguldak İli Örneği”. Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 4, sy. 2, 2014, ss. 301-26.
Vancouver Çelik K, Eroğlu O. İlköğretim Çağında Vergi Algısının İncelenmesi: Zonguldak İli Örneği. Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2014;4(2):301-26.