In this study, it aims to determine the effect of tourist experience on behavioral intention. The study was conducted on tourists visiting Horma Canyon. Within the scope of the research, a survey was conducted with 401 participants who were reached by convenience sampling method among the tourists who visited Horma Canyon between 06.05.2023-and 25.06.2023. In parallel with the purpose of the study, as a result of the analysis, it was determined that entertainment and aesthetic experiences, which are sub-dimensions of experience, have a significant effect on behavioral intention. Education and escape experiences were found to have non-significant effects on behavioral intention. In line with the results obtained, theoretical and practical suggestions were developed.
Bu çalışmada turist deneyiminin davranışsal niyet üzerindeki etkisinin belirlenmesi amaçlanmaktadır. Çalışma Horma Kanyonu’nu ziyaret eden turistler ekseninde gerçekleştirilmiştir. Araştırma kapsamında 06.05.2023-25.06.2023 tarihleri arasında Horma Kanyonu’nu ziyaret eden turistlerden kolayda örnekleme yöntemiyle ulaşılan 401 katılımcıya anket uygulaması gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın amacı doğrultusunda yapılan analizler sonucunda, deneyimin alt boyutlarından eğlence ve estetik deneyimlerin davranışsal niyet üzerinde anlamlı etkisinin olduğu tespit edilmiştir. Eğitim ve kaçış deneyimlerinin ise davranışsal niyet üzerinde anlamlı etkisinin olmadığı belirlenmiştir. Elde edilen sonuçlar doğrultusunda teorik ve uygulamaya yönelik öneriler geliştirilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İş Sistemleri (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 3 Kasım 2023 |
Kabul Tarihi | 5 Temmuz 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 14 Sayı: 4 |