Bu çalışmanın amacı, üniversitelerde stratejik liderliğe yönelik yönetici akademisyenlerin görüşlerini derinlemesine incelemektir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden olgu bilim kullanılmıştır. Çalışmaya Amasya Üniversitesi’nde görev yapan 12 yönetici akademisyen katılmıştır. Araştırmada veriler, yarı yapılandırılmış görüşme kullanılarak toplanmış ve içerik analiziyle analiz edilmiştir. Katılımcıların görüşlerinden elde edilen sonuçlara göre, katılımcıların her birinin stratejik liderliği birden fazla kavramla bağlantılandırdığı, özellikle stratejik liderliği misyonu ve vizyonu olan, geleceği göz önüne alan ve doğru karar verebilen kavramlarıyla ilişkilendirme oranlarının yüksek olduğu görülmektedir. Katılımcıların stratejik liderlik türlerini ise demokratik ve vizyonize kavramlarıyla ilişkilendirme oranlarının yüksek olduğu dikkat çekmektedir. Ayrıca katılımcılar stratejik liderlik uygulamalarını etkileyen özellikleri “iletişim becerileri” ve “kurumun yapısı” şeklinde ifade etmişlerdir. Yine katılımcılar kurumlarındaki yöneticileri stratejik liderlik yönünden ‘stratejik liderlik tanımını bilmeyen’ ,“eğitimi yetersiz” ve “gereksiz işlerle uğraşan” gibi kodlarla nitelemişlerdir. Bu bulgulara dayanarak katılımcılar, hakkaniyetli ve sorunlara çözüm bulan, iletişimi güçlü ve siyasi görüşünü ön planda tutmayan yöneticilerin iş başında olmaları gerektiği gibi birtakım önerilerde bulunmuşlardır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Strateji, Yönetim ve Örgütsel Davranış (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 9 Aralık 2023 |
Kabul Tarihi | 22 Temmuz 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 14 Sayı: 4 |