Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

A REVIEW ON THE USE OF SOCIAL MEDIA BY MUNICIPALITIES AS A COMMUNICATION AND INFORMATION TOOL

Yıl 2024, Sayı: 28, 31 - 38, 17.09.2024
https://doi.org/10.32952/communicata.1526786

Öz

In this research examining the use of social media by municipalities, communication has been emphasized as an essential part of human life. The study highlights that the evolving communication technologies make this even more crucial, emphasizing that communication is a two-way process. Specifically focusing on the X platform, the research states that the use of social media for information and news dissemination makes it inevitable for institutions in society to adopt this tool. The study analyzes the social media usage strategies of central municipalities from Turkey’s seven geographical regions that do not have metropolitan status. Data obtained from Burdur, Çanakkale, Karaman, Tokat, Muş, Siirt, and Uşak municipalities on the X platform between January 1 and December 31, 2023, is examined from multiple angles. In the conclusion section, the study recommends that municipalities develop effective strategies for using social media and regularly analyze their platforms to optimize their approaches. The research methodology is content analysis. In summary, it is suggested that municipalities effectively use social media to communicate with citizens and promote their services.

Kaynakça

  • Akyol, İ. T., & Özkan, N. A. (2023). Yapay Zeka Uygulamalarının Yerel Hizmet Sunumuna Etkisi. Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 18(1), 120–134.
  • Bayoğlu, F., & Şentürk, Z. A. (2021). Belediyelerin Kurumsal Sosyal Medya Kullanımları Üzerine Bir Araştırma: İzmir’deki İlçe Belediyeler Üzerine Bir İnceleme. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 120(120), 36–59.
  • Göksu, V. (2016). Kamusal Alan ve Siyasal Katılma Mecrası Olarak Sosyal Medya. Çizgi Kitapevi.
  • Göktaylar, Y., Pençereci, Ş. Y., Başaran, F. F., Yamak, Y., & Türk, İ. S. (2024). Haberleşme Sektöründe Doğal Afetlere Hazırlık ve Müdahele Düzenlemeleri: Ülke Örnekleri Çalışmaları. Bilgi Teknolojileri Kurumu.
  • Gönenç, Ö. (2018). Medyada Algı Yönetimi. Der Kitapevi.
  • Kaya, B., & Demirdöven, B. (2019). Büyükşehir Belediyelerinde Sosyal Medya Kullanımı: Sorunlar ve Öneriler. VI. Yıldız Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi Bildiriler Kitabı, Yıldız Teknik Üniversitesi Yayını, 2407-2420.
  • Küçükşen, M., & Firidin, E. (2021). Büyükşehir Belediyeleri ve Sosyal Medya Kullanım Etkinliği: Trabzon Büyükşehir Belediyesi’nin Twitter Kullanımına İlişkin Bir Analiz. Giresun Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 7(3), 491-514.
  • Mavnacıoğlu, K. (2017). Kurumsal İletişimde Sosyal Medya Yönetimi: İletişim Sektörüne Sosyal Medya Yönetiminin Algılanmasına Yönelik Bir Analiz. A. Büyükaslan, & A. M. Kınık (Ed), Sosyal Medya Araştırmaları 1: Sosyalleşen Birey içinde (s. 301-335). Çizgi Kitapevi.
  • Sayılganoğlu, S. (2018). Kurumsal İletişim Bağlamında Belediyelerde Kurumsal Twitter Hesabı Kullanımı. ÇOMÜ Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, 3(2), 389-406.
  • Selvi, Ö., Özkan, O., & Yıldız, K. (2023). Halkla İlişkiler Uygulaması Olarak Sosyal Medyanın Kullanımı: Yahşihan Belediyesi Örneği. Orta Karadeniz İletişim Çalışmaları Dergisi, 8(2), 145–164.
  • Şenyurt, G. (2016). Belediyelerin Halkla İlişkiler Uygulamalarında İnternetin ve Sosyal Medyanın Kullanımı: Konya Merkez İlçe Belediyeleri Üzerine Bir İnceleme. İnönü Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 1(1), 44-67.
  • Sobacı, M. Z., Köseoğlu, Ö., & Karkın, N. (2015). Belediyelerde Sosyal Medya: Değişim İçin Yenilikçi Fırsatlar. Marmara Belediyeler Birliği Kültür Yayınları.
  • Solmaz, B., & Görkemli, H. N. (2012). Büyükşehir Belediyeleri ve Sosyal Medya Kullanımı. Akdeniz İletişim Dergisi (18), 9-20.
  • Tavşancıl, E., & Aslan, A. E. (2001). İçerik Analizi ve Uygulama Örnekleri / Sözel, Yazılı ve Diğer Materyaller İçin. Epsilon Yayıncılık.

Belediyelerin İletişim ve Bilgilendirme Aracı Olarak Sosyal Medya Kullanımlarına Yönelik Bir İnceleme

Yıl 2024, Sayı: 28, 31 - 38, 17.09.2024
https://doi.org/10.32952/communicata.1526786

Öz

Belediyelerin sosyal medya kullanımının incelendiği bu araştırmada, iletişimin insan hayatının vazgeçilmez bir parçası olduğu belirtilmiştir. Gelişen iletişim teknolojilerinin bu durumu daha da önemli hale getirdiği belirtilen araştırmada, iletişimin çift yönlü bir süreç olduğu vurgulanmıştır. X platformu özelinde yapılan araştırmada, sosyal medyanın bilgilendirme ve haber alma aracı olarak kullanılmasının, toplumdaki kurumların da bu araca yönelmesini kaçınılmaz kıldığı belirtilmiştir. Belediyelerin sosyal medyayı kullanma stratejileri incelenmiş ve hedef kitleyi belirleme, içerik hazırlama, yasal gizlilik endişeleri ve erişilebilirlik konuları ele alınmıştır. Araştırmada, Türkiye’nin 7 coğrafi bölgesinden büyükşehir özelliği taşımayan merkez belediyelerinin x platformu üzerinden yaptığı 1 Ocak ve 31 Aralık 2023 tarihleri arasındaki paylaşımlar incelenmiştir. Burdur, Çanakkale, Karaman, Tokat, Muş, Siirt ve Uşak belediyeleri üzerinden elde edilen verilerin analizi, çok yönlü olarak ele alınmıştır. Sonuç bölümünde, belediyelerin sosyal medyayı etkili bir şekilde kullanabilmeleri için, uygun stratejiler geliştirmeleri önerilmiştir. Ayrıca, belediyelerin sosyal medya platformlarını düzenli olarak analiz etmeleri ve stratejilerini optimize etmeleri gerektiği vurgulanmıştır. Araştırmanın yöntemi içerik analizi olarak belirtilmiştir. Sonuç olarak, belediyelerin sosyal medyayı etkin bir şekilde kullanarak vatandaşlarla iletişim kurarak hizmetlerini tanıtması önerilmiştir.

Kaynakça

  • Akyol, İ. T., & Özkan, N. A. (2023). Yapay Zeka Uygulamalarının Yerel Hizmet Sunumuna Etkisi. Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 18(1), 120–134.
  • Bayoğlu, F., & Şentürk, Z. A. (2021). Belediyelerin Kurumsal Sosyal Medya Kullanımları Üzerine Bir Araştırma: İzmir’deki İlçe Belediyeler Üzerine Bir İnceleme. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 120(120), 36–59.
  • Göksu, V. (2016). Kamusal Alan ve Siyasal Katılma Mecrası Olarak Sosyal Medya. Çizgi Kitapevi.
  • Göktaylar, Y., Pençereci, Ş. Y., Başaran, F. F., Yamak, Y., & Türk, İ. S. (2024). Haberleşme Sektöründe Doğal Afetlere Hazırlık ve Müdahele Düzenlemeleri: Ülke Örnekleri Çalışmaları. Bilgi Teknolojileri Kurumu.
  • Gönenç, Ö. (2018). Medyada Algı Yönetimi. Der Kitapevi.
  • Kaya, B., & Demirdöven, B. (2019). Büyükşehir Belediyelerinde Sosyal Medya Kullanımı: Sorunlar ve Öneriler. VI. Yıldız Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi Bildiriler Kitabı, Yıldız Teknik Üniversitesi Yayını, 2407-2420.
  • Küçükşen, M., & Firidin, E. (2021). Büyükşehir Belediyeleri ve Sosyal Medya Kullanım Etkinliği: Trabzon Büyükşehir Belediyesi’nin Twitter Kullanımına İlişkin Bir Analiz. Giresun Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 7(3), 491-514.
  • Mavnacıoğlu, K. (2017). Kurumsal İletişimde Sosyal Medya Yönetimi: İletişim Sektörüne Sosyal Medya Yönetiminin Algılanmasına Yönelik Bir Analiz. A. Büyükaslan, & A. M. Kınık (Ed), Sosyal Medya Araştırmaları 1: Sosyalleşen Birey içinde (s. 301-335). Çizgi Kitapevi.
  • Sayılganoğlu, S. (2018). Kurumsal İletişim Bağlamında Belediyelerde Kurumsal Twitter Hesabı Kullanımı. ÇOMÜ Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, 3(2), 389-406.
  • Selvi, Ö., Özkan, O., & Yıldız, K. (2023). Halkla İlişkiler Uygulaması Olarak Sosyal Medyanın Kullanımı: Yahşihan Belediyesi Örneği. Orta Karadeniz İletişim Çalışmaları Dergisi, 8(2), 145–164.
  • Şenyurt, G. (2016). Belediyelerin Halkla İlişkiler Uygulamalarında İnternetin ve Sosyal Medyanın Kullanımı: Konya Merkez İlçe Belediyeleri Üzerine Bir İnceleme. İnönü Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 1(1), 44-67.
  • Sobacı, M. Z., Köseoğlu, Ö., & Karkın, N. (2015). Belediyelerde Sosyal Medya: Değişim İçin Yenilikçi Fırsatlar. Marmara Belediyeler Birliği Kültür Yayınları.
  • Solmaz, B., & Görkemli, H. N. (2012). Büyükşehir Belediyeleri ve Sosyal Medya Kullanımı. Akdeniz İletişim Dergisi (18), 9-20.
  • Tavşancıl, E., & Aslan, A. E. (2001). İçerik Analizi ve Uygulama Örnekleri / Sözel, Yazılı ve Diğer Materyaller İçin. Epsilon Yayıncılık.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Kitle İletişimi, Sosyal Medya Çalışmaları, Yeni Medya, İletişim ve Medya Çalışmaları (Diğer)
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Dursun Ekrem Er 0009-0003-8091-6050

Onur Taydaş 0000-0002-5068-8988

Yayımlanma Tarihi 17 Eylül 2024
Gönderilme Tarihi 1 Ağustos 2024
Kabul Tarihi 5 Eylül 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Sayı: 28

Kaynak Göster

APA Er, D. E., & Taydaş, O. (2024). Belediyelerin İletişim ve Bilgilendirme Aracı Olarak Sosyal Medya Kullanımlarına Yönelik Bir İnceleme. Communicata(28), 31-38. https://doi.org/10.32952/communicata.1526786
AMA Er DE, Taydaş O. Belediyelerin İletişim ve Bilgilendirme Aracı Olarak Sosyal Medya Kullanımlarına Yönelik Bir İnceleme. Communicata. Eylül 2024;(28):31-38. doi:10.32952/communicata.1526786
Chicago Er, Dursun Ekrem, ve Onur Taydaş. “Belediyelerin İletişim Ve Bilgilendirme Aracı Olarak Sosyal Medya Kullanımlarına Yönelik Bir İnceleme”. Communicata, sy. 28 (Eylül 2024): 31-38. https://doi.org/10.32952/communicata.1526786.
EndNote Er DE, Taydaş O (01 Eylül 2024) Belediyelerin İletişim ve Bilgilendirme Aracı Olarak Sosyal Medya Kullanımlarına Yönelik Bir İnceleme. Communicata 28 31–38.
IEEE D. E. Er ve O. Taydaş, “Belediyelerin İletişim ve Bilgilendirme Aracı Olarak Sosyal Medya Kullanımlarına Yönelik Bir İnceleme”, Communicata, sy. 28, ss. 31–38, Eylül 2024, doi: 10.32952/communicata.1526786.
ISNAD Er, Dursun Ekrem - Taydaş, Onur. “Belediyelerin İletişim Ve Bilgilendirme Aracı Olarak Sosyal Medya Kullanımlarına Yönelik Bir İnceleme”. Communicata 28 (Eylül 2024), 31-38. https://doi.org/10.32952/communicata.1526786.
JAMA Er DE, Taydaş O. Belediyelerin İletişim ve Bilgilendirme Aracı Olarak Sosyal Medya Kullanımlarına Yönelik Bir İnceleme. Communicata. 2024;:31–38.
MLA Er, Dursun Ekrem ve Onur Taydaş. “Belediyelerin İletişim Ve Bilgilendirme Aracı Olarak Sosyal Medya Kullanımlarına Yönelik Bir İnceleme”. Communicata, sy. 28, 2024, ss. 31-38, doi:10.32952/communicata.1526786.
Vancouver Er DE, Taydaş O. Belediyelerin İletişim ve Bilgilendirme Aracı Olarak Sosyal Medya Kullanımlarına Yönelik Bir İnceleme. Communicata. 2024(28):31-8.

Content of this journal is licensed under a Creative Commons Attribution NonCommercial 4.0 International License

29906