Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulunda Öğrenim Gören Öğrencilerin Spora Başlama Nedenleri ve Beklentileri (Güneydoğu Anadolu Bölgesi Örneği)

Yıl 2020, Cilt: 3 Sayı: 2, 25 - 39, 01.10.2020

Öz

Amaç: Güneydoğu Anadolu bölgesinde Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokullarında öğrenim gören öğrencilerin spora başlama nedenleri ve beklentilerinin incelenmesidir.
Yöntem: Çalışmada betimleyici çalışma tekniklerinden tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evreni Güneydoğu Anadolu bölgesinde (Batman, Diyarbakır, Mardin ve Şanlıurfa) illerde bulunan üniversitedeki Beden Eğitimi Spor yüksekokullarında öğrenim gören öğrencilerden oluşmaktadır. Araştırmanın örneklemini 476 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmada verileri toplamak için kişisel bilgi formu ile Sunay ve ark (2003) tarafından geliştirilen Spora başlama nedenleri ve beklentileri ölçeği kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen veriler istatistik programında veri tabanına işlenip analiz edilmiştir. Verilerin değerlendirilmesinde tanımlayıcı istatistiksel yöntemler ile Verilere parametrik testlerden İkili grup karşılaştırmalarda bağımsız gruplarda T testi kullanılırken, Çoklu karşılaştırmalarda Oneway Anova testi kullanılmıştır. Çoklu gruplarda anlamlı farklılığın belirlenmesinde Bonferoni testi uygulanmıştır
Bulgular ve Sonuç: Sonuç olarak, katılımcıların cinsiyet, yaş, değişkenlerine göre anlamlı farklılık bulunmazken, anne eğitim durumu, aile gelir düzeyi ve spora yaklaşım değişkenine göre spora teşvik, alt boyutunda, baba meslek düzeyi değişkenine göre spora başlama nedenleri ve beklenti alt boyutlarında anlamlı farklılık tespit edilmiştir. Bu durumun bireylerin spora yönelmesinde kendilerini mesleki anlamda geliştirme, olumsuz çevre koşulları ve kötü alışkanlıklardan uzak durma istekleri ve bu bağlamda bölge insanları ile aile fertlerinin spora bakış açısından kaynaklandığını düşünülmektedir.

Teşekkür

Sayın hocam, Teşekkür eder, Çalışmalarınızda kolaylıklar dilerim

Kaynakça

  • Akıncı AY, (2019). Lisanslı Olarak Spor Yapma, Rekreasyonel Olarak Spora Katılımın Sosyal Görünüş Kaygısına Etkisinin İncelenmesi. Social Mentality and Researcher Thinkers Journal, 5 (25), 1640-1644
  • Alibaz A, Gündüz N, Şentuna M. (2006). Türkiye’de Üst Düzey Taekwondo, Karate ve Kick-Boks Sporcularının Bu Spor Branşına Yönelmelerine Teşvik Eden Unsurlar, Yapma Nedenleri ve Geleceğe Yönelik Beklentileri. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 4(3), 91-102.
  • Alp H. (2019). The Effects of Recreational and Sportive Activities on the Quality of Life of Mothers with Autistic Children’s. Journal of Education and Training Studies, Cilt:7, Sayı: 8, s: 79-92.
  • Altunok S, (2004). Sporcuların Raket Sporlarını Seçmelerinde Etkili Olan Faktörler, Gazi Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Lisans Tezi, 2004, Ankara.
  • Arıkan G, (2020).Analyzing Quality of University Life Perception of the Student of School of Physical Education and Sports, Journal of Education 6 (2) 156-169
  • Atasoy B, Kunter FÖ. (2005). Küreselleşme ve Spor. Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(1), 11-22.
  • Bavlı Ö. (2009). Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Öğrencilerinin Spora Başlama Bölümü Seçme Nedenleri ve Geleceğe Yönelik Beklentilerinin İncelenmesi, Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 3(3), 239 - 246
  • Bayraktar B, Sunay H, (2006). Türkiye’de Elit Düzeyde Kadın ve Erkek Voleybolcuların Spora Başlamasında Etken Eden Unsurlar ve Voleybolcuların Spordan Beklentileri Spormetre Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, V, (2) 63-72
  • Bayraktar B, Sunay H, (2004). ‘’ Elit Bayan ve Erkek Voleybolcuların Voleybol Sporuna Yönlenmelerine Neden Olan Unsurlar İle Beklentileri’’, 8. Uluslararası Spor Bilimleri Kongresi Kitapçığı, Ankara, 17-24, 78.
  • Biddle SJH, Whitehead SH, O’Donovan TM, Nevill ME. (2005). Correlates of Participation in Physical Activity for Adolescent Girls: A Systematic Review of Recent Literature Journal of Physical Activity and Health, 2, 423-434.
  • Büyüköztürk Ş. (2007). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı. (7.Baskı). Ankara. Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Emniyet, N. (2018). Türkiye’deki Rafting ve Akarsu Kano Slalom Sporcularının Spora Başlama Nedenleri ve Beklentilerinin Belirlenmesi, Atatürk Üniversitesi, Kış Sporları Ve Spor Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Erzurum.
  • Ergül O. K., Alp H. ve Çamlıyer H. (2015). Üniversite Gençliğinin Sportif Rekreasyon Etkinliklerine Yönelik İlgileri ve Katılma Düzeylerinin Belirlenmesi. Journal of Tourism Theory and Research, Cilt 1, Sayı 2, s:104-115.
  • George D, Mallery P. (2016). IBM SPSS Statistic 23 Step by Step: A Simple Guide and Reference. New York: Routledge;:112-120
  • Görgüt İ, (2012). 11-14 Yaş Grubu Hentbolcuların Spora Başlama Nedenleri Ve Yaşam Doyumlarının İncelenmesi, İnönü Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, (Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi).
  • Gündoğdu, S. D. (2017). Türkiye'de Performans Tenisi Yapan Sporcuların Tenise Başlama Nedenleri Ve Beklentileri (Diyarbakır Örneği) (Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Gelişim Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü).
  • https://www.tbmm.gov.tr/anayasa/anayasa82.htm (Erişim tarihi: 21.12.2016).
  • İmamoğlu R, (2009). Samsun ilinde Tenis Sporu ile Uğraşanların Bu Sporu Seçme Sebeplerinin Araştırılması, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı Dumlupınar Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, (Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi) .
  • Karasar, N. (2018). Bilimsel Araştırma Yöntemi (Otuz Üçüncü Basım). Ankara, Nobel Yayıncılık.
  • Karabulut, E.O., Pulur, A., Karabulut, A. (2010). Türkiye’deki Çim Hokeyi Sporcularının Bu Branşa Yönelme Nedenleri ve Beklentilerinin Belirlenmesi, Selçuk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilim Dergisi, 12(2), 165–169.
  • Koçak, F. (2014). Üniversite Öğrencilerinin Spora Yönelik Tutumları: Bir Ölçek Geliştirme Çalışması, Ankara Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi Dergisi, 12(1), 59-69.
  • Larsen, P.G., McMurray, R.G., Popkin, B.M., (2000). Determinants of Adolescent Physical Activity and Inactivity Patterns, Pediatrics,105:6,
  • Öğmen M, Akıncı A.Y, Atay E. (2019). Lise Öğrencilerinde Fiziksel Aktivite ve Sosyal Etkinliklere Katılımın Akademik Motivasyon Üzerine Etkisinin İncelenmesi. Journal of Social, Humanities and Administrative Science 5(20)1003-1008
  • Özbek, O, Şanlı, E. (2011). Karate Branşındaki Üniversite Elit Sporcularının Bu Branşa Yönelme Nedenleri Ve Beklentileri Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi 5, (3) 203-214
  • Parlak, M. A. (2019). Herkes İçin Spor Organizasyonlarında Orman Koşularına Katılanların Spora Başlama Nedenleri Ve Beklentileri (İstanbul Ormanları Örneği) (Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Gelişim Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü).
  • Pepe K., Türkay İ.K. (2017). Genç Bireylerde Spora Katılım ve Bu Bireylerde Katılımı Etkileyen Faktörlerin İncelenmesi. TheJournal Of Academic Social Science. 5, (62), 60-71
  • Salman, Ö., Sunay, H., ( 2012 ). “Ankara’da 14-16 Yaş Arası Basketbolcuların Basketbola Başlama Nedenleri ve Beklentileri” SPORMETRE Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi. X, (1) 25-34
  • Seabra, A.F., Mendonc, D.M.¸ Thomis, M.A., Peters, T.J., Maia, J.A., (2007).Associations between sport participation,demographic and socio-cultural factors in Portuguese children and adolescents, The European Journal of Public Health, 18, (1) 25-30
  • Singh, RKC., Devi, KS. (2013). Attitude of higher secondary level student towards games and sports. International Journal of Physical Education, Fitness and Sports. 2(4), 80-85.
  • Sunay H, Saracaloğlu, S. (2003). ‘’Türk Sporcusunun Spordan Beklentileri ile Spora Yönelten Unsurlar’’ Ankara Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Spormetre Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, Ankara, 1, (1) 43-48
  • Şimşek, D., (2005).’’Orta Öğretimde Atletizm Yapan Sporcu Öğrencilerin Atletizm Branşına Yönelme Nedenleri ve Beklentileri’’, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Anabilim Dalı Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
  • Şirin, E F, (2008). “Futbolcu kızların (12-15 yaş) spora katılım motivasyonlarının belirlenmesi”, Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, İstanbul, 6 (1) 1-7.
  • Wald, J., (2003). ‘’ Parental Motivations For Enrolling Their Children İn A Private Gymnastic Program’’ Sport Journal, 6,(3) 3-10
  • Whitehead S.H., Biddle, J.H., O’donovan, T.M., Nevill, M.E.,‘Social-Psychological and Physical Environmental Factors in Groups Differing By Levels Of Physical Activity : A Study Of Scottish Adolescen Girls’’ Pediatric Exercise Science, Vol. 18, Iss. 2, 2006.
  • Tekkurşun-Demir, G. & İlhan, E. L. (2020). Engelli Sporcularda Spora Katılım Motivasyonu. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 21(1), 49-69
  • Türkay İ.K. (2020). Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümünde Öğrenim Gören Öğrencilerin Benlik Saygısı ile Sağlıklı Yaşam Biçimi Davranışları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Akdeniz Spor Bilimleri Dergisi, 3, (1) 108-117
  • Yıldırım, Y., (2009).Sunay, H., “Türkiye’de Performans Tenisi Yapan Sporcuların Tenise Başlama Nedenleri Ve Beklentileri” Spormetre Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 7,(3), 103-109
  • Yıldız, G.,H., (2006). “ Ortaöğretim Kurumları Spor Alanında Okuyan Öğrencilerin Spora Başlama ve Alanı Seçme Nedenleri İle Beklentileri ‘’ Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Anabilim Dalı Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
  • Zorba, E., Göksel, A. G. (2016).Türkiye’deki plaj hentbolu sporcularının spora başlamasına etki eden unsurlar ve spordan gelecek beklentileri. Journal of Human Sciences, 13(2), 3092-3101.

The Reasons And Expectations of Students At School of Physical Education and Sports (Southeastern Anatolia Region) In Starting Sport

Yıl 2020, Cilt: 3 Sayı: 2, 25 - 39, 01.10.2020

Öz

Purpose: The aim of the study is to investigate the reasons and expectations of the students who study at the School of Physical Education and Sports in the Southeastern Anatolia region to start sports.
Method: The screening model, one of the descriptive study techniques, was used in the study. The universe of research consists of students studying at Sports colleges of Physical Education at universities located in the provinces of south-eastern Anatolia (Batman, Diyarbakir, Mardin and Sanliurfa). Total of 476 students consisted of the research’s sample. In the study, the personal information form and the reasons and expectations scale for starting Sports developed by Sunay et al (2003) were used to collect data. The data obtained in the research were processed and analyzed in the statistical program in the database. The one-way ANOVA test was used in multiple comparisons, while the T-test was used in independent groups in binary group comparisons from descriptive statistical methods and parametric tests to data in the evaluation of the data. Bonferroni test was performed to determine significant differences in multiple groups.
Results and Conclusion: As a result, while no significant differences were found according to the gender, age, variables of participants, significant differences were found in the lower dimension of the mother's educational status, the level of family income and the incentive to play sports according to the variable of approach to sports, the reasons for starting sports according to the variable of the father's profession level, and the lower dimension of expectations. It is believed that this situation is caused by the desire of individuals to develop themselves in a professional sense in their orientation to sports, to avoid negative environmental conditions and bad habits, and in this context, from the point of view of the people of the region and their family members in sports.

Kaynakça

  • Akıncı AY, (2019). Lisanslı Olarak Spor Yapma, Rekreasyonel Olarak Spora Katılımın Sosyal Görünüş Kaygısına Etkisinin İncelenmesi. Social Mentality and Researcher Thinkers Journal, 5 (25), 1640-1644
  • Alibaz A, Gündüz N, Şentuna M. (2006). Türkiye’de Üst Düzey Taekwondo, Karate ve Kick-Boks Sporcularının Bu Spor Branşına Yönelmelerine Teşvik Eden Unsurlar, Yapma Nedenleri ve Geleceğe Yönelik Beklentileri. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 4(3), 91-102.
  • Alp H. (2019). The Effects of Recreational and Sportive Activities on the Quality of Life of Mothers with Autistic Children’s. Journal of Education and Training Studies, Cilt:7, Sayı: 8, s: 79-92.
  • Altunok S, (2004). Sporcuların Raket Sporlarını Seçmelerinde Etkili Olan Faktörler, Gazi Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Lisans Tezi, 2004, Ankara.
  • Arıkan G, (2020).Analyzing Quality of University Life Perception of the Student of School of Physical Education and Sports, Journal of Education 6 (2) 156-169
  • Atasoy B, Kunter FÖ. (2005). Küreselleşme ve Spor. Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(1), 11-22.
  • Bavlı Ö. (2009). Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Öğrencilerinin Spora Başlama Bölümü Seçme Nedenleri ve Geleceğe Yönelik Beklentilerinin İncelenmesi, Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 3(3), 239 - 246
  • Bayraktar B, Sunay H, (2006). Türkiye’de Elit Düzeyde Kadın ve Erkek Voleybolcuların Spora Başlamasında Etken Eden Unsurlar ve Voleybolcuların Spordan Beklentileri Spormetre Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, V, (2) 63-72
  • Bayraktar B, Sunay H, (2004). ‘’ Elit Bayan ve Erkek Voleybolcuların Voleybol Sporuna Yönlenmelerine Neden Olan Unsurlar İle Beklentileri’’, 8. Uluslararası Spor Bilimleri Kongresi Kitapçığı, Ankara, 17-24, 78.
  • Biddle SJH, Whitehead SH, O’Donovan TM, Nevill ME. (2005). Correlates of Participation in Physical Activity for Adolescent Girls: A Systematic Review of Recent Literature Journal of Physical Activity and Health, 2, 423-434.
  • Büyüköztürk Ş. (2007). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı. (7.Baskı). Ankara. Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Emniyet, N. (2018). Türkiye’deki Rafting ve Akarsu Kano Slalom Sporcularının Spora Başlama Nedenleri ve Beklentilerinin Belirlenmesi, Atatürk Üniversitesi, Kış Sporları Ve Spor Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Erzurum.
  • Ergül O. K., Alp H. ve Çamlıyer H. (2015). Üniversite Gençliğinin Sportif Rekreasyon Etkinliklerine Yönelik İlgileri ve Katılma Düzeylerinin Belirlenmesi. Journal of Tourism Theory and Research, Cilt 1, Sayı 2, s:104-115.
  • George D, Mallery P. (2016). IBM SPSS Statistic 23 Step by Step: A Simple Guide and Reference. New York: Routledge;:112-120
  • Görgüt İ, (2012). 11-14 Yaş Grubu Hentbolcuların Spora Başlama Nedenleri Ve Yaşam Doyumlarının İncelenmesi, İnönü Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, (Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi).
  • Gündoğdu, S. D. (2017). Türkiye'de Performans Tenisi Yapan Sporcuların Tenise Başlama Nedenleri Ve Beklentileri (Diyarbakır Örneği) (Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Gelişim Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü).
  • https://www.tbmm.gov.tr/anayasa/anayasa82.htm (Erişim tarihi: 21.12.2016).
  • İmamoğlu R, (2009). Samsun ilinde Tenis Sporu ile Uğraşanların Bu Sporu Seçme Sebeplerinin Araştırılması, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı Dumlupınar Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, (Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi) .
  • Karasar, N. (2018). Bilimsel Araştırma Yöntemi (Otuz Üçüncü Basım). Ankara, Nobel Yayıncılık.
  • Karabulut, E.O., Pulur, A., Karabulut, A. (2010). Türkiye’deki Çim Hokeyi Sporcularının Bu Branşa Yönelme Nedenleri ve Beklentilerinin Belirlenmesi, Selçuk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilim Dergisi, 12(2), 165–169.
  • Koçak, F. (2014). Üniversite Öğrencilerinin Spora Yönelik Tutumları: Bir Ölçek Geliştirme Çalışması, Ankara Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi Dergisi, 12(1), 59-69.
  • Larsen, P.G., McMurray, R.G., Popkin, B.M., (2000). Determinants of Adolescent Physical Activity and Inactivity Patterns, Pediatrics,105:6,
  • Öğmen M, Akıncı A.Y, Atay E. (2019). Lise Öğrencilerinde Fiziksel Aktivite ve Sosyal Etkinliklere Katılımın Akademik Motivasyon Üzerine Etkisinin İncelenmesi. Journal of Social, Humanities and Administrative Science 5(20)1003-1008
  • Özbek, O, Şanlı, E. (2011). Karate Branşındaki Üniversite Elit Sporcularının Bu Branşa Yönelme Nedenleri Ve Beklentileri Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi 5, (3) 203-214
  • Parlak, M. A. (2019). Herkes İçin Spor Organizasyonlarında Orman Koşularına Katılanların Spora Başlama Nedenleri Ve Beklentileri (İstanbul Ormanları Örneği) (Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Gelişim Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü).
  • Pepe K., Türkay İ.K. (2017). Genç Bireylerde Spora Katılım ve Bu Bireylerde Katılımı Etkileyen Faktörlerin İncelenmesi. TheJournal Of Academic Social Science. 5, (62), 60-71
  • Salman, Ö., Sunay, H., ( 2012 ). “Ankara’da 14-16 Yaş Arası Basketbolcuların Basketbola Başlama Nedenleri ve Beklentileri” SPORMETRE Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi. X, (1) 25-34
  • Seabra, A.F., Mendonc, D.M.¸ Thomis, M.A., Peters, T.J., Maia, J.A., (2007).Associations between sport participation,demographic and socio-cultural factors in Portuguese children and adolescents, The European Journal of Public Health, 18, (1) 25-30
  • Singh, RKC., Devi, KS. (2013). Attitude of higher secondary level student towards games and sports. International Journal of Physical Education, Fitness and Sports. 2(4), 80-85.
  • Sunay H, Saracaloğlu, S. (2003). ‘’Türk Sporcusunun Spordan Beklentileri ile Spora Yönelten Unsurlar’’ Ankara Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Spormetre Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, Ankara, 1, (1) 43-48
  • Şimşek, D., (2005).’’Orta Öğretimde Atletizm Yapan Sporcu Öğrencilerin Atletizm Branşına Yönelme Nedenleri ve Beklentileri’’, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Anabilim Dalı Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
  • Şirin, E F, (2008). “Futbolcu kızların (12-15 yaş) spora katılım motivasyonlarının belirlenmesi”, Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, İstanbul, 6 (1) 1-7.
  • Wald, J., (2003). ‘’ Parental Motivations For Enrolling Their Children İn A Private Gymnastic Program’’ Sport Journal, 6,(3) 3-10
  • Whitehead S.H., Biddle, J.H., O’donovan, T.M., Nevill, M.E.,‘Social-Psychological and Physical Environmental Factors in Groups Differing By Levels Of Physical Activity : A Study Of Scottish Adolescen Girls’’ Pediatric Exercise Science, Vol. 18, Iss. 2, 2006.
  • Tekkurşun-Demir, G. & İlhan, E. L. (2020). Engelli Sporcularda Spora Katılım Motivasyonu. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 21(1), 49-69
  • Türkay İ.K. (2020). Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümünde Öğrenim Gören Öğrencilerin Benlik Saygısı ile Sağlıklı Yaşam Biçimi Davranışları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Akdeniz Spor Bilimleri Dergisi, 3, (1) 108-117
  • Yıldırım, Y., (2009).Sunay, H., “Türkiye’de Performans Tenisi Yapan Sporcuların Tenise Başlama Nedenleri Ve Beklentileri” Spormetre Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 7,(3), 103-109
  • Yıldız, G.,H., (2006). “ Ortaöğretim Kurumları Spor Alanında Okuyan Öğrencilerin Spora Başlama ve Alanı Seçme Nedenleri İle Beklentileri ‘’ Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Anabilim Dalı Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
  • Zorba, E., Göksel, A. G. (2016).Türkiye’deki plaj hentbolu sporcularının spora başlamasına etki eden unsurlar ve spordan gelecek beklentileri. Journal of Human Sciences, 13(2), 3092-3101.
Toplam 39 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Spor Hekimliği
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Erkan Çimen

Metmet Diyar Yaman 0000-0002-7130-2247

Yayımlanma Tarihi 1 Ekim 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Çimen, E., & Yaman, M. D. (2020). Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulunda Öğrenim Gören Öğrencilerin Spora Başlama Nedenleri ve Beklentileri (Güneydoğu Anadolu Bölgesi Örneği). Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 3(2), 25-39.

Sayın Araştırmacılar,

Spor Bilimleri alanındaki çalışmaları içeren uluslararası nitelikte ve hakemli dergi olarak yayımlanan ÇOMÜ Spor Bilimleri Dergisi'nin EYLÜL 2024'te çıkacak olan sayısı için dergimizin kapsamı dahilinde olan konularla ilgili özgün araştırma ve derleme türünde makaleler kabul edilecektir. Bu anlamda ilgili sayı için makaleler 2024 yılının AĞUSTOS ayı sonuna kadar gönderilebilir. Bilgilerinize sunulur.

Editör Prof. Dr. Hürmüz KOÇ