Amaç: Güneydoğu Anadolu bölgesinde Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokullarında öğrenim gören öğrencilerin spora başlama nedenleri ve beklentilerinin incelenmesidir.
Yöntem: Çalışmada betimleyici çalışma tekniklerinden tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evreni Güneydoğu Anadolu bölgesinde (Batman, Diyarbakır, Mardin ve Şanlıurfa) illerde bulunan üniversitedeki Beden Eğitimi Spor yüksekokullarında öğrenim gören öğrencilerden oluşmaktadır. Araştırmanın örneklemini 476 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmada verileri toplamak için kişisel bilgi formu ile Sunay ve ark (2003) tarafından geliştirilen Spora başlama nedenleri ve beklentileri ölçeği kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen veriler istatistik programında veri tabanına işlenip analiz edilmiştir. Verilerin değerlendirilmesinde tanımlayıcı istatistiksel yöntemler ile Verilere parametrik testlerden İkili grup karşılaştırmalarda bağımsız gruplarda T testi kullanılırken, Çoklu karşılaştırmalarda Oneway Anova testi kullanılmıştır. Çoklu gruplarda anlamlı farklılığın belirlenmesinde Bonferoni testi uygulanmıştır
Bulgular ve Sonuç: Sonuç olarak, katılımcıların cinsiyet, yaş, değişkenlerine göre anlamlı farklılık bulunmazken, anne eğitim durumu, aile gelir düzeyi ve spora yaklaşım değişkenine göre spora teşvik, alt boyutunda, baba meslek düzeyi değişkenine göre spora başlama nedenleri ve beklenti alt boyutlarında anlamlı farklılık tespit edilmiştir. Bu durumun bireylerin spora yönelmesinde kendilerini mesleki anlamda geliştirme, olumsuz çevre koşulları ve kötü alışkanlıklardan uzak durma istekleri ve bu bağlamda bölge insanları ile aile fertlerinin spora bakış açısından kaynaklandığını düşünülmektedir.
Sayın hocam, Teşekkür eder, Çalışmalarınızda kolaylıklar dilerim
Purpose: The aim of the study is to investigate the reasons and expectations of the students who study at the School of Physical Education and Sports in the Southeastern Anatolia region to start sports.
Method: The screening model, one of the descriptive study techniques, was used in the study. The universe of research consists of students studying at Sports colleges of Physical Education at universities located in the provinces of south-eastern Anatolia (Batman, Diyarbakir, Mardin and Sanliurfa). Total of 476 students consisted of the research’s sample. In the study, the personal information form and the reasons and expectations scale for starting Sports developed by Sunay et al (2003) were used to collect data. The data obtained in the research were processed and analyzed in the statistical program in the database. The one-way ANOVA test was used in multiple comparisons, while the T-test was used in independent groups in binary group comparisons from descriptive statistical methods and parametric tests to data in the evaluation of the data. Bonferroni test was performed to determine significant differences in multiple groups.
Results and Conclusion: As a result, while no significant differences were found according to the gender, age, variables of participants, significant differences were found in the lower dimension of the mother's educational status, the level of family income and the incentive to play sports according to the variable of approach to sports, the reasons for starting sports according to the variable of the father's profession level, and the lower dimension of expectations. It is believed that this situation is caused by the desire of individuals to develop themselves in a professional sense in their orientation to sports, to avoid negative environmental conditions and bad habits, and in this context, from the point of view of the people of the region and their family members in sports.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor Hekimliği |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 3 Sayı: 2 |
Sayın Araştırmacılar,
Spor Bilimleri alanındaki çalışmaları içeren uluslararası nitelikte ve hakemli dergi olarak yayımlanan ÇOMÜ Spor Bilimleri Dergisi'nin EYLÜL 2024'te çıkacak olan sayısı için dergimizin kapsamı dahilinde olan konularla ilgili özgün araştırma ve derleme türünde makaleler kabul edilecektir. Bu anlamda ilgili sayı için makaleler 2024 yılının AĞUSTOS ayı sonuna kadar gönderilebilir. Bilgilerinize sunulur.
Editör Prof. Dr. Hürmüz KOÇ