Bu araştırmada kurumsal sosyal sorumluluk,
örgütsel bağlılık ve dışsal prestij kavramları irdelenerek dışsal prestij
algısının sosyal sorumluluk ile örgütsel bağlılık arasındaki ilişkide aracılık
rolü Sosyal Kimlik Kuramı bağlamında incelenmiştir. Bu kavramları ve örgütsel
bağlılığın alt boyutlarıyla arasındaki ilişkileri birlikte konu alan
çalışmalara ilgili yazında yeterli yer verilmemiştir. Araştırmada ayrıca
kurumsal sosyal sorumluluk ve dışsal prestij kavramları ile örgütsel bağlılık
kavramının alt boyutlarıyla arasındaki ilişkiler incelenerek ilgili yazına
katkı sağlaması amaçlanmaktadır. Araştırma hipotezlerini test etmek üzere
korelasyon ve bir dizi regresyon analizleri uygulanmıştır. Dışsal prestij
algısının aracı rolünü tespit etmek amacıyla yapılan bu regresyon analizinin
sonuçlarına göre kurumsal sosyal sorumluluk değişkeninin örgütsel bağlılık
üzerindeki etkisi dışsal prestij algısı değişkeni analize dahil edildiğinde
azaldığı tespit edilmiştir. Bu sonuca göre dışsal prestij algısı değişkeninin,
kurumsal sosyal sorumluluk ile örgütsel bağlılık arasında kısmi aracı değişken
rolünü üstlendiği sonucuna varılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 23 Mart 2020 |
Gönderilme Tarihi | 2 Mayıs 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 18 Sayı: 36 |