Bu çalışmanın amacı, 6 Şubat 2017 tarihinde meydana gelen Çanakkale Ayvacık depremi sonrasında, afet bölgesinde afet lojistiği faaliyetleri esnasında yaşanan sorunları afetzedelerin bakış açısıyla tespit etmektir. Bu problem konusu çerçevesinde 3 gurup halinde 20 afetzede ile focus grup görüşmesi yapılmıştır. Ayrıca bölgede gerçekleştirilen teknik geziler esnasında toplanan video, fotoğraf, vb. veriler ve gözlemlerin eklenmesi ile çalışma gerçekleştirilmiştir.
Afetin can kaybına sebep olmadığı fakat geniş bir bölgede evlerin yıkılmasıyla birlikte önemli düzeyde maddi hasar oluştuğu anlaşılmıştır. Afetzedelerin lojistik çalışmaları kapsamında, içme suyu, enerji, sıcak yemek ve sağlık hizmetleri faaliyetlerden memnun kaldıkları, kıyafet ve diğer yardımların dağıtımında adaletsizlik algısının yaygın olduğu, geçici barınma konusunda sorunların yaşadığı ve kalıcı konutlar konusunda bir takım endişelerin olduğu tespit edilmiştir.
Sonuç olarak, eski yapıların yenilenmesi, farkındalık eğitimlerinin yapılması, müdahale ekiplerinin güçlendirilmesi, geçici barınma araçlarının iklim ve asgari yaşam şartlarına uygun olması, kıyafet ve diğer yardımların dağıtımının şeklinin ve miktarının ihtiyaca göre tasarlanması, kalıcı konutlar konusunda vatandaşın resmi makamlarca daha fazla bilgilendirilmesi önerilir.
Afet, Afet Yönetimi, Afet Lojistiği Yönetimi, Ayvacık Depremi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyal |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar |
|
Yayımlanma Tarihi | 28 Temmuz 2020 |
Gönderilme Tarihi | 21 Mayıs 2019 |
Yayınlandığı Sayı | Yıl 2020, Cilt 18, Sayı 37 |