We also face new fears in the information society which technological developments and applications are increasing. As a matter of fact, one of these problems caused by technology is “Fear of Missing Out on Social Media (FoMO)”. Individuals who receive notifications at any time through digital tools tend to make hasty and impulsive decisions in their lives. In particular, researchers who work on generations state that the Generation Z changes jobs faster and more day by day. In addition, individuals who reach knowledge at any time in a short time are unhappy when they are not aware of the developments. As a result, their psychological well-being and quality of life are affected. The individual who encounters the happy lives of other individuals on social media becomes more unhappy and feels inadequate. Therefore, the individual entering a cycle spends more time on social media. The person who loses his control over time not able to complete the work he needs to do. This addiction that affects individuals' working life, education, learning processes and their relationship with society has psychological and sociological effects. The aim of this study is to examine the relationship between FoMO level, Social Media Addiction and Happiness level in generation Z undergraduate students. Corresponding questionnaires were applied to 414 undergraduate students and the data were analyzed using SPSS. As a result of the applied t-test, ANOVA, and regression analysis, it was understood that the FoMO and Social Media Addiction affect each other. It has been determined that an increase in the level of Social Media Addiction reduces the level of happiness of the person. Additionally, as the time spent on social media increases, it has been observed that the FoMO increases.
Fear of Missing Out in Social Media (FoMO) Social Media Addiction Happiness Generation Z Technology
Teknolojik gelişmelerin ve uygulamaların arttığı bilgi toplumunda yeni korkularla da yüzleşmekteyiz. Nitekim teknolojinin ortaya çıkardığı bu problemlerden birisi de “Sosyal Ortamlarda Gelişmeleri Kaçırma Korkusu (FoMO)”dur. Dijital araçlarla her an bildirim alan bireyler yaşamlarında aceleci olma, ani ve dürtüsel kararlar verme eğiliminde olmaktadır. Özellikle kuşaklar ile ilgili çalışmalar yapan araştırmacılar Z kuşağının gün geçtikçe daha hızlı ve daha çok iş değiştirdiğini dile getirmektedir. Ayrıca kısa sürede her an bilgiye ulaşan bireyler gelişmelerden haberdar olmadıkları zaman mutsuz olmaktadır. Psikolojik iyi halleri ve yaşam kaliteleri etkilenmektedir. Sosyal medyada başka bireylerin mutlu yaşamlarını gören birey daha çok mutsuzlaşmakta ve kendini yetersiz hissetmektedir. Dolayısıyla bir döngüye giren birey sosyal medyada daha çok zaman harcamaktadır. Zaman kontrolü üzerinde hâkimiyetini yitiren kişi yapması gereken işleri yetiştirememektedir. Bireylerin çalışma yaşamını, eğitimlerini, öğrenme süreçlerini ve toplumla kurdukları ilişkiyi etkileyen bu bağımlılığın psikolojik ve sosyolojik açıdan etkileri bulunmaktadır. Bu çalışmanın amacı da Z kuşağı lisans öğrencilerinde FoMO düzeyi ile sosyal medya bağımlılığı ve mutluluk düzeyi arasındaki ilişkinin incelenmesidir. 414 üniversite lisans öğrencisine anketler uygulanmış ve veriler SPSS ile çözümlenmiştir. Uygulanan t-testi, ANOVA, regresyon analizi sonucunda gelişmeleri kaçırma korkusu ile sosyal medya bağımlılığının birbirini etkilediği anlaşılmıştır. Sosyal medya bağımlılık düzeyi artışının kişinin mutluluk düzeyini azalttığı belirlenmiştir. Ayrıca sosyal medyada harcanan süre arttıkça gelişmeleri kaçırma korkusunun arttığı görülmüştür.
Sosyal Ortamlarda Gelişmeleri Kaçırma Korkusu (FoMO) Sosyal Medya Bağımlılığı Mutluluk Z kuşağı Teknoloji
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ocak 2024 |
Gönderilme Tarihi | 20 Şubat 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 22 Sayı: 51 |