The aim of this study is to demonstrate the impact of digitalization on employees' job performance. With globalization, the business world’s in a constant process of change and transformation. This situation requires a radical change or transformation in the way organizations do business and their competitive strategies, with rapid and new technological developments in recent years. Digitalization causes changes and transformations in organizational dynamics. All of these both affect the working environment and include different opportunities or risk elements. In this context, it’s important to retain employees who can adapt to new technological developments in taking advantage of opportunities and to increase their efficiency and productivity, especially to eliminate risk factors. This research was conducted with the participation of 403 personnel responsible for ground handling services working in the air transportation sector. It’s important because it’s one of the few studies conducted in this context in the aviation sector, where business performance’s of great importance for both the country's economy and sectoral development, and the contribution it will make to practitioners in literature and practice. It was decided that the appropriate management for the research was quantitative and data was obtained through scale forms. Bal and De Lange (2015)'s "Job Performance Scale" was used to measure business performance, and Venkatesh and Bala (2008)'s "Technology Acceptance Model (TAM)" was used to measure the perception of digitalization. A model revealing the effect of digitalization perception on business performance was designed and structural equation modeling was used to test the hypotheses developed based on the model. Findings obtained; It shows that the perception of digitalization has a significant and positive effect on job performance, that’s, the perception of digitalization of personnel responsible for ground handling services in the air transportation sector is a significant determinant of their job performance.
Digitalization Job Performance Air Transport Industry AMOS Structural Equation Model
Bu araştırmanın amacı, dijitalleşmenin çalışanların iş performansı üzerindeki etkisini ortaya koymaktadır. Küreselleşmenin bir getirisi olarak bugün iş dünyası sürekli bir değişim ve dönüşüm süreci içindedir. Bu durum, bilhassa son yıllarda hızlı ve yeni teknolojik gelişmelerle örgütlerin iş yapış biçimlerinde ve rekabet stratejilerinde köklü bir değişime-dönüşüme gitmeyi gerektirmektedir. Dijitalleşme, büyük ölçüde örgütsel dinamikler üzerinde birtakım değişim ve dönüşümlere neden olmaktadır. Yaşanan bu dijital değişim- dönüşüm hem çalışma ortamını etkilemekte hem de farklı fırsatları ve risk unsurlarını içermektedir. Fırsatlardan yararlanmanın yanı sıra yeni teknolojik gelişmelere adapte olabilecek nitelikteki çalışanları elde tutabilmek, verimliliğini ve üretkenliğini arttırabilmek bilhassa risk unsurlarını bertaraf edebilmek açısından büyük önem arz etmektedir. Bu araştırma hava taşımacılığı sektöründe çalışan yer hizmetlerinden sorumlu 403 personelin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Mevcut araştırmanın gerek ülke ekonomisi gerekse de sektörel gelişim adına çalışan iş performansının büyük önem taşıdığı havacılık sektöründe bu kapsamda gerçekleştirilen az sayıdaki araştırmadan biri olması, yazına ve pratikte uygulayıcılara sağlayacağı katkı nedeniyle önem taşıdığına inanılmaktadır. Amaç dahilinde, araştırma açısından uygun yönetimin nicel olduğuna karar verilmiş ve ölçek formları aracılığıyla veriler elde edilmiştir. Çalışanların iş performansını ölçmek için Bal ve De Lange (2015)'ın "İş Performansı Ölçeği", dijitalleşme algısını ölçebilmek adına ise Venkatesh ve Bala (2008)’nın “Teknoloji Kabul Modeli (TAM)” kullanılmıştır. Çalışanların dijitalleşme algısının iş performansı üzerindeki etkisini ortaya koyan bir model tasarlanmış ve bu modele bağlı olarak geliştirilen hipotezlerin test edilmesi adına yapısal eşitlik modellemesi yönteminden yararlanılmıştır. Araştırma sonucu elde edilen bulgular; dijitalleşme algısının iş performansı üzerinde anlamlı ve olumlu bir etkiye sahip olduğunu yani hava taşımacılığı sektöründe çalışan yer hizmetlerinden sorumlu personellerin dijitalleşme algısının onların iş performansları üzerinde önemli ölçüde belirleyici olduğunu göstermektedir.
Dijitalleşme İş Performansı Hava Taşımacılığı Sektörü AMOS Yapısal Eşitlik Modeli
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Strateji, Yönetim ve Örgütsel Davranış (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 30 Eylül 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2024 |
Gönderilme Tarihi | 7 Temmuz 2024 |
Kabul Tarihi | 11 Eylül 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 22 Sayı: Özel Sayı: Endüstri 4.0 ve Dijitalleşmenin Sosyal Bilimlerde Yansımaları |