Workload is the number of activities an employee or organizational structure must complete using its skills and potential. Job stress is a harmful physical and emotional reaction that can occur when an employee faces job demands and pressures unrelated to knowledge, skills, and abilities, making it difficult to cope. Trust in managers is based on the idea that employees believe that their managers will keep their word and have a consistent, fair, and egalitarian managerial approach without any discrimination among employees. This study aims to determine the mediating role of trust in managers in the effect of workload on job stress in emergency health services (EHS). There is no study in the literature examining the relationship between workload, job stress, and trust in managers in EHS. The use of trust in managers as a mediating variable in the study contributes to the originality of the study. A cross-sectional research design was used in the study. A questionnaire was applied to 372 people working in EHS in a province in Turkey. Descriptive statistical methods, Pearson correlation analysis, and PROCESS macro Model 4 were used in regression analysis. Workload has a negative effect on job stress. However, this negative effect does not increase when trust in managers is used as a mediating variable. In other words, there is no mediating effect of trust in managers on the effect of workload on job stress. The workload of EHS employees’ leads to job stress. However, trust in the manager does not affect job stress. EHS managers should consider that workload can lead to job stress. The negative relationship between employees' trust in management and workload and job stress should be considered. Determining the optimal workload for healthcare workers and ensuring fairness in the distribution of tasks can reduce job stress and insecurity.
Job Stress Workload Trust in Manager Emergency Health Services
İş yükü, bir çalışanın veya organizasyonel yapının beceri ve potansiyelinin kullanarak belirli bir dönemde tamamlaması gereken faaliyet sayısı olup niceliksel ve niteliksel iş yükü olmak üzere iki kategoriye ayrılmaktadır. İş stresi, bir çalışanın bilgi, beceri ve yetenekleriyle ilişkili olmayan iş talepleri ve baskılarla karşı karşıya kaldığında ortaya çıkabilen ve başa çıkmayı zorlaştıran zararlı bir fiziksel ve duygusal tepkidir. Özellikle sağlık çalışanlarında fiziksel ve ruhsal sorunların ve sağlık kuruluşlarında verimliliğin düşmesinin önde gelen nedenlerinden biri olup sağlık hizmetlerinin kalitesini olumsuz yönde etkileyebilmektedir. Yöneticiye güven, çalışanların yöneticilerinin sözünde duracağına inanmaları ve çalışanlar arasında herhangi bir ayrıma gitmeden tutarlı, adaletli ve eşitlikçi bir yönetsel yaklaşıma sahip olmaları düşüncesine dayanmaktadır. Yöneticiye güvenin örgütsel bağlılık ve iş performansı başta olmak üzere birçok değişkenle ilişkisi ortaya konmaktadır. Bu çalışmanın amacı, acil sağlık hizmetlerinde iş yükünün iş stresine etkisinde yöneticiye güvenin aracı rolünü belirlemektir. Literatürde acil sağlık hizmetlerinde iş yükü, iş stresi ve yöneticiye güven arasındaki ilişkiyi inceleyen bir araştırmaya rastlanmamıştır. Çalışmada yöneticiye güvenin aracı değişken olarak kullanılması, çalışmanın özgünlüğüne katkı sağlamaktadır. Çalışmada kesitsel bir araştırma tasarımı kullanılmıştır. Türkiye’de bir ilde acil sağlık hizmetlerinde çalışan 372 kişiye anket uygulanmıştır. Verilerin analizinde tanımlayıcı istatistiksel yöntemler, Pearson korelasyon analizi ve regresyon analizinde PROCESS makro Model 4 kullanılmıştır. İş yükü iş stresi üzerinde olumsuz etkiye sahiptir. Ancak bu olumsuz etki, yöneticiye güven aracı değişken olarak kullanıldığında artmamaktadır. Diğer bir ifadeyle, iş yükünün iş stresine etkisinde yöneticiye güvenin aracılık etkisi bulunmamaktadır. Acil sağlık hizmetleri çalışanlarının iş yükü iş stresine yol açmaktadır. Fakat yöneticiye güven iş stresini etkilememektedir. Acil sağlık hizmetleri yöneticileri, iş yükünün iş stresine yol açabileceğini dikkate almalıdır. Çalışanların yönetime güvenleri ile iş yükü ve iş stresi arasında olumsuz ilişki göz önünde bulundurulmalıdır. Sağlık çalışanları için optimal iş yükünün belirlenmesi ve görev dağılımında hakkaniyetin sağlanması, iş stresini ve güvensizliği azaltabilir.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Örgütsel Davranış |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Ocak 2025 |
Gönderilme Tarihi | 13 Temmuz 2024 |
Kabul Tarihi | 23 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 23 Sayı: 55 |