Human resources, representing an inimitable competitive element, are among the key factors influencing business success in the service sector. Therefore, human resources departments have an important mission for businesses. However, the functions of human resources departments in organizations and the expectations from these departments are changing rapidly on a global level, especially in parallel with the developments after Industry 4.0.This study aims to examine the educational content of undergraduate programs that train human resources managers and the reflection of post-Industry 4.0 developments on the curricula. Within the scope of the study, undergraduate programs in human resources management in Turkiye and the USA were examined comparatively. The research data were obtained between May and June 2024 using the document review technique, a qualitative research method. The findings that obtained from VOSviewer show that especially the basic field courses are included in the programs of both countries in a similar way. However, it was determined that there were many courses with different contents in the programs in Turkiye, while the courses in the programs in the USA were focused on sub-fields of human resources. It was determined that the main difference between the two countries was the structured curriculum in universities in Turkiye, while the semi-structured and flexible program content in universities in the USA. It is understood that radical developments such as big data and artificial intelligence after Industry 4.0 have not yet been directly taken into account in the programs in Turkey. Based on the findings, implementation recommendations were made for higher education institutions and professional organizations.
Human Resources Management Human Resources Education Industry 4.0 Turkiye USA
Taklit edilemez bir rekabet unsurunu ifade eden insan kaynakları, hizmet sektöründe işletme başarısını etkileyen ana etmenler arasındadır. Bu bakımdan insan kaynakları bölümleri işletmeler için önemli bir misyona sahiptir. Bununla beraber, örgütlerde insan kaynakları bölümlerinin işlevleri ve bu bölümlerden beklentiler özellikle endüstri 4.0 sonrası gelişmelere paralel olarak küresel düzeyde hızla değişmektedir. Bu çalışma insan kaynakları yöneticisi yetiştiren lisans programlarının eğitim içeriklerini ve endüstri 4.0 sonrası gelişmelerin bu programlara yansımasını incelemeyi amaçlamaktadır. Çalışma kapsamında Türkiye ve ABD’deki insan kaynakları yönetimi lisans programları karşılaştırmalı olarak incelenmiştir. Araştırma verileri nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesi tekniği ile Mayıs-Haziran 2024 tarihleri arasında elde edilmiştir. VOSviewer programı aracılığı ile elde edilen bulgular özellikle temel alan derslerinin her iki ülke programlarında da benzer şekilde yer aldığını göstermektedir. Bununla beraber, Türkiye’deki programlarda fazla sayıda ve farklı içeriklerde dersler olduğu, ABD’deki programlarda ise derslerin insan kaynaklarının alt alanları odaklı şekilde tutulduğu tespit edilmiştir. İki ülke arasındaki temel farkın ise Türkiye’deki üniversitelerde müfredatın yapılandırılmış olmasından, ABD’deki üniversitelerde ise yarı yapılandırılmış ve esnek program içeriğinden kaynaklandığı tespit edilmiştir. Endüstri 4.0 sonrası büyük veri ve yapay zeka gibi radikal gelişmelerin ise henüz Türkiye’deki programlarda doğrudan dikkate alınmadığı anlaşılmaktadır. Ortaya çıkan bulgulardan hareketle yükseköğretim kurumları ve meslek örgütlerine uygulama önerileri getirilmiştir.
İnsan Kaynakları Yönetimi İnsan Kaynakları Eğitimi Endüstri 4.0 Türkiye ABD
| Birincil Dil | Türkçe |
|---|---|
| Konular | Organizasyon ve Yönetim Teorisi, Strateji, Yönetim ve Örgütsel Davranış (Diğer) |
| Bölüm | Araştırma Makalesi |
| Yazarlar | |
| Yayımlanma Tarihi | 24 Ekim 2025 |
| Gönderilme Tarihi | 14 Kasım 2024 |
| Kabul Tarihi | 20 Ekim 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 23 Sayı: 58 |