Giriş: Bu çalışma, tıp fakültesi öğrencilerinde akademik başarı, yeme tutumları, uyku ve stres düzeyleri arasındaki ilişkiyi incelemektedir.
Yöntem: Bu çalışmaya Necmettin Erbakan Üniversitesi Meram Tıp Fakültesi 4. ve 5. sınıflarında öğrenim gören 169 öğrenci dahil edildi. Staj sınav haftasında katılımcılar sosyodemografik veri formu, Pittsburgh Uyku Kalitesi İndeksi, Üç Faktör Yeme Anketi ve Depresyon Kaygı Stres Ölçeği-21'i doldurdu. Akademik başarı, sınav notları, sınıf tekrar sayıları ve bütünleme sınavlarına kalan staj sayılarına göre değerlendirildi.
Bulgular: 169 katılımcının %67,3'ü kadın, %75,8'i 5. sınıf öğrencisiydi. %78,8'inin tıbbi hastalığı, %81,1'inin psikiyatrik hastalığı yoktu ve %82,4'ü psikiyatrik ilaç kullandığını bildirmemişti. Katılımcılar akademik başarı puanlarının ortalamasına göre yüksek akademik başarı gösteren grup ve düşük akademik başarı gösteren grup olmak üzere iki gruba ayrıldı. Akademik başarısı yüksek ve düşük gruplar arasında PUKİ toplam puanı, TFEQ ve DASS-21 puanları açısından istatistiksel olarak anlamlı fark yoktu. Ancak TFEQ ve DASS-21 ölçek puanları ile PUKİ ve DASS-21 ölçek puanları arasında anlamlı korelasyon bulundu (p<0,05). PSQI ile TFEQ toplam ve alt ölçek puanları arasında anlamlı bir ilişki yoktu.
Sonuç: Sonuç olarak, çalışmamız akademik başarının uyku, yeme davranışı ve stres düzeyi ile ilişkili olmadığını gösterse de, tıp fakültesi öğrencilerinde stres düzeyi, uyku sorunları ve anormal yeme davranışları arasında anlamlı bir ilişki gözlenmektedir. Bu nedenle tıp fakültesi öğrencilerini stres yönetimi, uyku düzeni ve sağlıklı beslenme uygulamaları konusunda desteklemek çok önemlidir.
Uyku kalitesi yeme davranışı akademik başarı stres tıp fakültesi öğrencileri.
Introduction: This study examines the relationship between academic achievement, eating attitudes, sleep, and stress levels among medical school students.
Method: This study included 169 students from the 4th and 5th grades of Necmettin Erbakan University Meram Medical Faculty. During the internship exam week, participants completed a sociodemographic data form, the Pittsburgh Sleep Quality Index, Three-Factor Eating Questionnaire, and the Depression Anxiety Stress Scale-21. Academic achievement was evaluated based on exam grades, grade repetition numbers, and the number of internships left for makeup exams.
Results: Out of the 169 participants, 67.3% were female, and 75.8% were 5th-grade students. 78.8% had no medical illness, 81.1% had no psychiatric illness, and 82.4% did not report using psychiatric medication. The participants were divided into two groups based on their average academic achievement scores: a group demonstrating high academic achievement and a group demonstrating low academic achievement. There was no statistically significant difference between the high and low academic achiever groups regarding PSQI total score, TFEQ, and DASS-21 scores. However, significant correlations were found between TFEQ and DASS-21 scale scores and PSQI and DASS-21 scales (p<0.05). There was no significant correlation between PSQI and TFEQ total and subscale scores.
Conclusion: In conclusion, although our study shows academic achievement is not associated with sleep, eating behavior, and stress levels, a significant relationship between stress levels, sleep problems and abnormal eating behaviors is observed in medical school students. Therefore, supporting medical school students in stress management, sleep patterns, and healthy eating practices is crucial.
Sleep quality eating behavior academic achievement stress medical school students.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Psikiyatri, Klinik Psikoloji |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 25 Temmuz 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 3 Sayı: 2 |