Bu araştırmanın amacı, okul öncesi dönemde çocuğu olan ebeveynlerin çocuklarının duygusunu düzenlemesi ile çocuğun kendi duygusunu düzenlemesi arasındaki ilişkide psikolojik iyi oluşun aracı rolünün incelenmesidir. Araştırmanın çalışma grubunu, Türkiye’ nin farklı şehirlerinde yaşayan toplam 386 anne oluşturmaktadır. Katılımcılara ulaşabilmek amacıyla uygun (kolay ulaşılabilir) örnekleme yöntemi uygulanmış, ölçme araçları ise çevrimiçi bir platformda yayınlanarak katılımcılara ulaşılmıştır. Veri toplama aracı olarak, Anne-Baba Duygu Düzenleme Ölçeği, Duygu Düzenleme Ölçeği, Psikolojik İyi Oluş Ölçeği ve kişisel bilgi formu kullanılarak araştırmanın verileri elde edilmiştir. Verilerin analizinde, Pearson moment korelasyon analizi ve Paralel Çoklu Değişken Analizi (PROCESS) kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre, ebeveynin çocuğunun duygusunu düzenlemesi ile çocuğun kendi duygusunu düzenlemesi arasındaki ilişkide psikolojik iyi oluş anlamlı düzeyde aracılık etmektedir. Araştırmadan elde edilen bu sonuç ilgili alan yazın kapsamında tartışılmış ve gelecekteki araştırmalara yönelik önerilerde bulunulmuştur.
Ebeveynin Çocuğunun Duygusunu Düzenlemesi Çocuğun Kendi Duygusunu Düzenlemesi Psikolojik İyi Oluş Aracılık Analizi
The purpose of the present study was to analyze the mediating role of psychological well-being in the relationship between parents’ regulation of their children’s emotions and childs’ regulation of their own emotion. The study group consisted of 386 mothers living in different cities of Turkey. To collect the data, the convenience sampling method was applied, and the measurement tools were published on an online platform and presented to the participants for their answers. The data of the research were obtained using the Parent Emotion Regulation Scale (PERS), Emotion Regulation Checklist, Psychological Well-Being Scale, and the personal information form. Pearson moment correlation analysis and parallel multiple variable analysis (PROCESS) in the data analysis. According to the findings obtained from the study, psychological well-being significantly mediates the relationship between parent ’s child’s emotion regulation and child's emotion regulation. This result shows that the psychological well-being of the parent plays a mediating role in the emotion regulation process in the relationship between the parent ’s regulation of the child ’s emotion and the child ’s regulation of their own emotion. This result of the research was discussed within the scope of the relevant literature, and suggestions were made for future research.
Parent ’s Regulation of the Child’s Emotion Child ’s Regulation of His/Her Own Emotion Psychological Well-being Mediator Analysis
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık (Diğer), Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 7 Ekim 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 |
Copyright © 2011
Cukurova University Faculty of Education
All rights reserved