Bu araştırmanın amacı öğretmenlerin “ara tatil” ve “ideal ara tatil” kavramına ilişkin algılarını metaforlar aracılığıyla belirlemektir. Araştırma betimsel olarak tasarlanmış ve nitel araştırma yöntemlerinden fenomenoloji deseninde yürütülmüştür. 2019-2020 eğitim-öğretim yılı devlet okullarında görevli 414 öğretmen araştırmanın çalışma grubunu oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak 2019 yılında ilk kez uygulanan ara tatil uygulamasına ilişkin “Ara tatil … gibidir; çünkü …” ve “Ara tatil … gibi olmalıdır, çünkü …” şeklinde kavramsal/ideal metafor soruları ve demografik bilgileri içeren açık uçlu online soru formu kullanılmıştır. Toplanan veriler nitel araştırma deseninde içerik analiz yönetimi ile analiz edilmiştir. Verilerin çözümlenmesinde mecazi imgelerin benzetme, niteleme ve değerlendirme yönleri temel alınarak yapılan kodlamayla ortaya çıkan metaforlardan kategoriler ve temalar oluşturulmuştur. Metaforların, kavramsal kategorileri temsil edip etmediği araştırmacılar tarafından teyit edilmiştir. Analiz sonucunda ara tatil uygulamasına ilişkin 274 farklı metafor yedi kavramsal kategori altında toplanırken, ideal ara tatil uygulamasında ise 310 farklı metafor dokuz kavramsal kategoride toplanmıştır. Kavramsal temaların temelini ara tatilin motivasyonu arttırdığı, fırsat sunduğu görüşlerinin yanında zaman kaybı ve tam gerçekleştirilemediği fikirleri oluşturmaktadır. İdeal ara tatile ilişkin temalar ise geliştiren, uygulanabilen, dinlendiren, eğlendiren ve katılıma açık ara tatil beklentilerini anlamlandırmaktadır. Araştırma sonucunda ara tatile yüklenen anlamların öğretmenler tarafından olumlu bulunduğu ve zamanla daha planlı ve faydalı olacağı inancının yaygın olduğu görülmektedir.
The aim of this research was to determine the teachers’ perceptions about the concept of "midterm break" and "ideal midterm break" through metaphors. The research was designed descriptively and conducted in the phenomenology pattern, one of the qualitative research methods. 414 teachers working in public schools in the 2019-2020 academic year constitute the working group of the research. As the data collection tool, “Midterm break was like …, because…” regarding the midterm break practice, which was implemented for the first time in 2019 in Turkey. And “Midterm break should be like …, because …”, an open-ended online questionnaire containing conceptual/ideal metaphor questions and demographic information were used. The collected data were analyzed with content analysis method in qualitative research design. In the analysis of the data, categories and themes were created from the metaphors that emerged with the coding based on the analogy, characterization and evaluation aspects of the figurative images. Whether the metaphors represent conceptual categories has been confirmed by the researchers. As a result of the analysis, 274 different metaphors related to the midterm break in seven conceptual categories, and 310 different metaphors in the ideal midterm break were collected in nine ideal categories. The believes that the midterm holiday increases the motivation and provides opportunities and on contrast the believes that midterm holiday is waste of time and cannot be conducted well form the basis of conceptual themes. On the other hand the themes regarding the ideal midterm holiday provided by the teachers are improving, can be applied, resting, enjoying and open to participation. As the result of the study, it is found that the meaning given to midterm holiday by the teachers is positive and it is seen that the belief that it will be more planned and useful by the time is common.
Midterm Break Ideal Midterm Break Metaphor Teacher Phenomenology
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ağustos 2022 |
Gönderilme Tarihi | 9 Haziran 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 |
Copyright © 2011
Cukurova University Faculty of Education
All rights reserved