Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Öğretmenlerin “Ara Tatil” ve “İdeal Ara Tatil” Kavramlarına İlişkin Metaforik Algıları

Yıl 2022, , 945 - 981, 31.08.2022
https://doi.org/10.14812/cuefd.949854

Öz

Bu araştırmanın amacı öğretmenlerin “ara tatil” ve “ideal ara tatil” kavramına ilişkin algılarını metaforlar aracılığıyla belirlemektir. Araştırma betimsel olarak tasarlanmış ve nitel araştırma yöntemlerinden fenomenoloji deseninde yürütülmüştür. 2019-2020 eğitim-öğretim yılı devlet okullarında görevli 414 öğretmen araştırmanın çalışma grubunu oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak 2019 yılında ilk kez uygulanan ara tatil uygulamasına ilişkin “Ara tatil … gibidir; çünkü …” ve “Ara tatil … gibi olmalıdır, çünkü …” şeklinde kavramsal/ideal metafor soruları ve demografik bilgileri içeren açık uçlu online soru formu kullanılmıştır. Toplanan veriler nitel araştırma deseninde içerik analiz yönetimi ile analiz edilmiştir. Verilerin çözümlenmesinde mecazi imgelerin benzetme, niteleme ve değerlendirme yönleri temel alınarak yapılan kodlamayla ortaya çıkan metaforlardan kategoriler ve temalar oluşturulmuştur. Metaforların, kavramsal kategorileri temsil edip etmediği araştırmacılar tarafından teyit edilmiştir. Analiz sonucunda ara tatil uygulamasına ilişkin 274 farklı metafor yedi kavramsal kategori altında toplanırken, ideal ara tatil uygulamasında ise 310 farklı metafor dokuz kavramsal kategoride toplanmıştır. Kavramsal temaların temelini ara tatilin motivasyonu arttırdığı, fırsat sunduğu görüşlerinin yanında zaman kaybı ve tam gerçekleştirilemediği fikirleri oluşturmaktadır. İdeal ara tatile ilişkin temalar ise geliştiren, uygulanabilen, dinlendiren, eğlendiren ve katılıma açık ara tatil beklentilerini anlamlandırmaktadır. Araştırma sonucunda ara tatile yüklenen anlamların öğretmenler tarafından olumlu bulunduğu ve zamanla daha planlı ve faydalı olacağı inancının yaygın olduğu görülmektedir. 

Kaynakça

  • Ahmady, S., Yaghmaei, M., Arab, M., & Monajemi, A. (2016). Metaphor in education: Hidden but effective, Journal of Medical Education, 15 (1), 52-57.
  • Akan, D., Yalçın, S. ve Yıldırım, İ. (2014). “Okul müdürü” kavramına ilişkin öğretmenlerin metaforik algıları. İlköğretim Online, 13 (1), 169-179.
  • Akbaba Altun, S. ve Apaydın, Ç. (2013). Kız ve erkek öğretmen adaylarının “eğitim” kavramına ilişkin metaforik algıları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 19 (3), 329-354.
  • Akyol, C.(2019). Metaforların kullanım alanları ve faydaları. B.Kılcan (Ed.), Metafor ve eğitimde metaforik çalışmalar için uygulama rehberi, içinde (s.89-108).Ankara: Pegem Akademi.
  • Arı, A. (2005). İlköğretim okulu öğrencilerinin yaz tatilindeki öğrenme kayıpları (Doktora Tezi). Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Arlı, D. (2013). İlkokul müdürlerinin örgütsel sessizlik ile ilgili görüşleri. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3 (2), 69-84.
  • Aydın, G., & Baysan, S. (2018). Perceptions of postgraduate students on academic writing skills: a metaphor analysis study. Journal of Language and Linguistic Studies, 14 (2), 212-239.
  • Ayduğ, D., Himmetoğlu, B. ve Bayrak, C. (2018). Okul müdürlerinin mizah tarzlarına ilişkin öğretmenlerin metaforik algıları. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 6 (2), 108-130.
  • Babacan, E.(2014). AGSL öğrencilerinin müzik kavramına ilişkin algıları: Metafor analizi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 3 (1), 124-132.
  • Baltacı, A. (2019). Nitel araştırma süreci: Nitel bir araştırma nasıl yapılır?. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5 (2), 368-388.
  • Berg, B. L., & Lune, H. (2019). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (A. Arı, Çeviri Ed.). Konya: Eğitim.
  • Billota , J., & King, V. (2015). Understanding academic identity through metaphor. Teaching in Higher Education, 20 (8), 833–844.
  • Blau, I., Grinberg, R., & Shamir-Inbal, T. (2018). Pedagogical perspectives and practices reflected in metaphors of learning and digital learning of ICT leaders. Computers in the Schools, 35 (1), 32-48.
  • Botha, E. (2009). Why metaphor matters in education. South African Journal of Education, 29 (1), 431-444.
  • Burton, E. M. (2007). Extended school day. the principals’ partnership. http://www.principalspartnership.com/extendedschoolday.pdf Erişim Tarihi: 07.12.2019
  • Burç, G. ve Karakuyu, A. (2020). Sınıf öğretmenlerinin dönem içerisindeki ilk kez uygulanan ara tatil uygulaması hakkındaki görüşleri. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 13 (70), 746-752.
  • Chung, M., & Miller, J. (2011). Do we live in a box of crayons?: Looking at multicultural metaphors written by teachers. Multicultural Education, 18 (4), 39-45.
  • Cerit, Y. (2008). Öğrenci, öğretmen ve yöneticilerin müdür kavramı ile ilgili metaforlara ilişkin görüşleri. Eğitim ve Bilim, 33 (147), 3-13.
  • Cebeci, O. (2019). Metafor ve şiir dilinin yapısal özellikleri (2.Baskı). İstanbul: İthaki.
  • Cameron, L., & Deignan, A. (2006). The emergence of metaphor in discourse. Applied Linguistics, 27 (4),671–690.
  • Cooper, H. M. (2003). Summer learning loss: The problem and some solutions. Champa-ign, IL: ERIC Clearinghouse on Elementary and Early Childhood Education.
  • Corbin, J., & Strauss, A. (2014). Basics of qualitative research techniques and procedures for developing grounded theory (4th ed.). USA: SAGE.
  • Creswell, J. W. (2017). Eğitim araştırmaları nicel ve nitel araştırmanın planlanması, yürütülmesi ve değerlendirilmesi. İstanbul: EDAM.
  • Daşcıoğlu, Y. (2019). Dilin içinde dil, doğanın içinde perde: Şiirde metafor ve imge. Türk Dili Dergisi (Dilin Perdeleri Özel Sayı), 167173. http://tdk.gov.tr/wpcontent/uploads/2015/12/20151221 Erişim Tarihi: 07.12.2019
  • Davies, B., Kerry, T. (1999). Improving Student Learning Through Calendar Change. School Leadership and Management. Abdingon.
  • Doğan, A. (2020). Sınıf öğretmenlerinin ara tatillere yönelik görüşleri. (O. Köse ve Y. Ulutürk Sakarya, Ed.), Sosyal Bilimlerde Yeni Araştırmalar-III. Ankara: Berikan.
  • Duman, M. A. (2019). Metafor ve semiyotik. Ankara: Gece.
  • Demircioğlu, E., & Kantekin, S. (2019). Tarih pedagoji programı öğrencilerinin tarih kavramına ilişkin inançlarının metafor analizi yoluyla incelenmesi. Journal of History Culture and Art Research, 8 (1), 332-346.
  • Duru, S. (2015). A metaphor analysis of elementary student teachers’ conceptions of teachers in student- and teacher-centered contexts. Eurasian Journal of Educational Research, 60, 281-300.
  • Ekici, G. (2016).Biyoloji öğretmeni adaylarının mikroskop kavramına ilişkin algılarının belirlenmesi: bir metafor analizi çalışması. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 17 (1),615-636.
  • Ekiz, D. ve Koçyiğit, Z. (2012). Sınıf öğretmenlerinin öğretmen kavramına ilişkin metaforlarının tespit edilmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 21 (2), 439-458.
  • Erdem, C. (2018). Identifying university students’ perceptions of ‘english’ through metaphors. International Online Journal of Education and Teaching (IOJET), 5 (3). 565-577.
  • Ersoy, A. F. (2019). Fenomenoloji. Saban, A. ve Ersoy, A. (Ed.), Eğitimde nitel araştırma desenleri içinde (s.82-138) (3.Baskı).Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Ertürk, R. (2017). İlkokul öğrencilerinin “öğretmen” kavramına ilişkin metaforik algıları. E-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 8 (3x), 1-15.
  • European Commission, European Education and Culture Executive Agency (2020). Avrupa'da Okul Zamanının Organizasyonu: İlk ve Genel Orta Öğretim 2020/21, De Lel, G.(editor), Publications Office. https://data.europa.eu/doi/10.2797/58892 Erişim Tarihi: 07.12.2019
  • Gökçe, F. (2012). Öğretmen ve velilerin, öğrencilerin okulda geçirdikleri zaman, ders ve dinlenme süreleri ile tatiller ve okul dönemleri konusundaki görüşleri, Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri 12 (4), 2541-2560.
  • Güçlü, N., & Duran, A. (2017). Okul yöneticilerinin okul ve ideal okula ilişkin metaforik algıları. Journal of Human Sciences, 14 (4), 3968-3989.
  • Gültekin, M. (2017). Metaphoric perceptions of primary school teachers on the concept of curriculum. Journal of Education and Future, 11, 51-73.
  • Jensen, D. (2006). Metaphors as a bridge to understanding educational and social contexts. International Journal of Qualitative Methods, 5 (1) 36-54.
  • Kabaran, G. G. ve Uşun, S. (2017). Eğitim fakültesi öğrencilerinin fakülte ve öğretim elemanı kavramlarına ilişkin metaforları. Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi, 3 (2), 35-49.
  • Karakuyu, A. (2020). Sınıf öğretmenlerinin dönem içerisinde ilk kez uygulanan ara tatil uygulaması hakkındaki görüşleri. Journal of International Social Research, 13, 745-752.
  • Kalyoncu, R. (2012). Görsel sanatlar öğretmeni adaylarının öğretmenlik kavramına ilişkin metaforları. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9 (20), 471-484.
  • Kasapoğlu, H. (2016). Öğretmen adaylarının Türk Eğitim Sistemine ilişkin algılarının metaforlar yoluyla analizi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 22 (1), 59-80.
  • Kasoutas, M., & Katerina, M. (2009). Exploring Greek teachers’ beliefs using metaphors. Australian Journal of Teacher Education, 34 (2), 64-83.
  • Kaya, S. (2021). Ortaokul öğretmenlerinin ara tatil hakkındaki görüşleri: bir karma yöntem çalışması. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18 (1) , 21-46.
  • Kaya, S. (2020). Türk eğitim sisteminde yeni dönem: ara tatil, Turkish Studies - Education, 15 (2), 1049- 1059.
  • Kayır, G. ve Özçelik, F. U. (2018). İngilizce dersindeki yaz tatili öğrenme kayıplarına ilişkin öğretmen görüşleri. Turkish Journal of Primary Education, 3 (1), 33-45.
  • Kıroğlu, K., Tut, E., Aydoğmuş, M. ve Torun, N. (2021). Ara tatilin okuma yazma öğrenme sürecine yansımaları. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 9 (2), 451-469.
  • Kittay, E. F. (1984). The identification of metaphor. Synthese, 58, 153-202.
  • Koşar, D. (2016). The metaphorical perceptions of teacher candidates towards the concepts “university”and “academic staff”. International Online Journal of Educational Sciences, 8 (3),1-15.
  • Koşar, S. (2018). Geçerlik ve güvenirlik. Beycioğlu, K., Özer, N. ve Kondakçı, Y. (Ed.), Eğitim yönetiminde araştırma, içinde (s.169-200). Ankara: Pegem Akademi.
  • Lakoff, G., & Johnson, M. (2015). Metaforlar hayat anlam ve dil (2. baskı). İstanbul: İthaki.
  • Lincoln, Y. S., & Guba, E. G. (1985). Naturalistic inquiry. USA: SAGE.
  • Linn, G. B., Sherman, R., & Gill, P. B. (2007). Making meaning of educational leadership: the principalship in metaphor. NASSP Bulletin, 91 (2), 161-171.
  • MacKenzie, A. H. (2013) A metaphorical analysis of the ecology of the classroom, Education as Change, 17 (1), 101-113.
  • Mason, L. (2018). A critical metaphor analysis of educational technology research in the social studies. Contemporary Issues in Technology and Teacher Education, 18 (3), 538-555.
  • Maxwell, J. A. (2018). Nitel araştırma tasarımı: Etkileşimli bir yaklaşım. (A. Çevikbaş, Çeviri Ed.). Ankara: Nobel.
  • Maxwell, B. (2015), ‘Teacher as professional’as metaphor: what it highlights and what it hides. Journal of Philosophy of Education, 49 (1), 86-106.
  • Rallis, S. F., & Rossman, G. (2003). Learning in the field: an introduction to qualitative research (2nd ed.). USA: SAGE.
  • MEB. (2019). Bakan Selçuk, Yeni Eğitim-Öğretim Çalışma Takvimi Modeli’ni açıkladı. https://www.meb.gov.tr/bakan-selcuk-yeni-egitim-ogretim-calisma-takvimi-modelini acikladi/haber/18662/tr Erişim Tarihi: 07.12.2019
  • Merriam, S. B. (2018). Nitel araştırma: Desen ve uygulama için bir rehber (S.Turan, Çeviri Ed.). Ankara: Nobel.
  • Merriam, S. B., & Grenier, R. S. (2019). Qualitative research in practice: Examples for discussion and analysis (2nd ed.). USA: Jossey Bass.
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook (2nd ed.). USA: SAGE.
  • Miles, M. B., Huberman, A. M., & Saldaña, J. (2014). Qualitative data analysis (3rd ed.). London: SAGE.
  • Mouraz,A.,Pereira,A.V.&Monteiro,R. (2013).The use of metaphors in the processes of teaching and learning in higher education. International Online Journal of Educational Sciences, 5 (1), 99-110.
  • OECD. (2019). Education at a glance 2019: OECD indicators. Paris: OECD Publishing. https://doi. org/10.1787/f8d7880d-en Erişim Tarihi: 07.12.2019
  • Oyman, N. ve Şentürk, İ. (2015). Öğretmen adayları ve öğretim üyelerinin “üniversite” kavramına ilişkin metaforik algıları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 21 (3), 367-394.
  • Özdemir, S. ve Akkaya, E . (2013). Genel lise öğrenci ve öğretmenlerinin okul ve ideal okul algılarının metafor yoluyla analizi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 2 (2), 295-322.
  • Özdemir, T. Y. ve Orhan, M. (2019). Öğretmenlerin okul, okul yöneticisi ve öğrenci velisi kavramlarına yönelik metaforik algıları. Kuramsal Eğitim Bilim Dergisi, 12 (2), 701-726.
  • Patton, M. Q. (2002). Teaching and training with metaphors. American Journal of Evaluation, 23 (1), 93-98.
  • Pilav, S. ve Elkatmış, M.(2013). Öğretmen adaylarının Türkçe kavramına ilişkin metaforları. Turkish Studies, 8 (4), 1207-1220.
  • Rodgers, S. (2016). Minding our metaphors in education. Educational Philosophy and Theory, 48 (6), 563-578.
  • Saban, A. (2008). Metaphors about school. Educational Administration: Theory and Practice, 14 (3), 459-496.
  • Saban, A., Koçbeker, B. N. ve Saban, A. (2006). Öğretmen adaylarının öğretmen kavramına ilişkin algılarının metafor analizi yoluyla incelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 6 (2), 461-522.
  • Saban, A. (2004). Giriş düzeyindeki sınıf öğretmeni adaylarının “öğretmen” kavramına ilişkin ileri sürdükleri metaforlar. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(2), 131-155.
  • Saldana, J. (2019). Nitel araştırmacılar için kodlama el kitabı (A. Tüfekçi Akcan ve S. N. Şad, Çeviri Ed.). Ankara: Pegem Akademi.
  • Sezer, Ş. (2018). Prospective teachers’ perceptions on education policy: a metaphor analysis. International Journal of Progressive Education, 14 (2), 121-135.
  • Sezgin, F., Koşar, D., Koşar, S. ve Er, E. (2017). Öğretmenlerin öğrenciye yönelik metaforlarının belirlenmesine ilişkin nitel bir araştırma. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32 (3), 600-611.
  • Sezgin Nartgun, Ş., & Gokcer, I. (2014). Metaphorical perceptions of pedagogical formation students on their occupation, future, employment and education policies. e-International Journal of Educational Research, 5 (4), 57-69.
  • Starks, H., & Trinidad, S. B. (2007). Choose your method: a comparison of phenomenology, discourse analysis, and grounded theory. Qualitative Health Research, 17 (10), 1372-1380.
  • Şahin, A., & Sabancı, A. (2018). Pedagojik formasyon öğrencilerinin maarif müfettişlerine ilişkin algıları: metafor çalışması. e-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 9 (1), 83-101.
  • Şimşek, M. R. (2014). A metaphor analysis of English teacher candidates’ pre- and post-course beliefs about language and teaching. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 22, 230-247.
  • Taşpınar Şener, Z., Bulut, A. S., & Ünal, H. (2017). The metaphorical perceptions of students on a teacher-training course towards the concepts of ‘teacher’ and ‘teacher training’. European Journal of Education Studies, 3 (7), 388-407.
  • Tuna, E. Y. ve Budak, M. F. (2013). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının “tarih” kavramına ilişkin algılarının mecazlar/metaforlar yardımıyla analizi. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6 (14), 609-642.
  • Vagle, M. D. (2018). Crafting phenomenological research (2nd ed.). New York: Routledge.
  • Vidović, V. V., & Domović, V. (2019). Development of teachers’ beliefs as a core component of their professional identity in initial teacher education: a longitudinal perspective. Center for Educational Policy Studies Journal, 9 (2), 119-138.
  • Yalçın, M. ve Erginer, A. (2012). İlköğretim okullarında okul müdürüne ilişkin metaforik algılar. Öğretmen Eğitimi ve Eğitimcileri Dergisi, 1 (2), 229-256.
  • Yıldırım, A., Ünal, A. ve Çelik, M. (2011). Öğretmen kavramına ilişkin öğretmen, yönetici ve müfettiş algılarının analizi. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 8 (2), 1-18.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (11. baskı). Ankara: Seçkin.
  • Yıldızlı, H., Acar Erdol, T., Baştuğ, M., & Bayram, K. (2018). A meta-synthesis on Turkish metaphor studies of teachers. Education and Science, 43 (193), 1-43.
  • Yılmaz, H. (2020).Yeni ara tatil uygulamasına ilişkin eğitim yöneticileri ve öğretmenlerin görüşleri(Denizli ili Sarayköy ilçe örneği). (Tezsiz Yüksek Lisans Projesi). Pamukkale Üniversitesi, Denizli.
  • Yüner, B., & Özdemir, M. (2017). Examination of the relationship between metaphoric school perception and school dropout tendency according to students’ opinions. Gazi University Journal of Gazi Education Faculty, 37 (3), 1041-1060.
  • Walshe, K. (2020). Seeing, grasping and constructing: pre-service teachers’ metaphors for ‘understanding’ in religious education. British Journal of Religious Education, 42 (4), 471-489.
  • Zeren, M. G. (2014). Üniversite öğrencilerinin gözü ile coğrafya eğitimcisi: bir olgubilim araştırması. Doğu Coğrafya Dergisi, 33, 189-208.
  • Zheng, H., & Song, W. (2010). Metaphor analysis in the educational discourse: a critical review. US-China Foreign Language, 8 (9), 42-49.

The Metaphoric Perceptions of Teachers Regarding the Concepts of “Midterm Break” and “Ideal Midterm Break”

Yıl 2022, , 945 - 981, 31.08.2022
https://doi.org/10.14812/cuefd.949854

Öz

The aim of this research was to determine the teachers’ perceptions about the concept of "midterm break" and "ideal midterm break" through metaphors. The research was designed descriptively and conducted in the phenomenology pattern, one of the qualitative research methods. 414 teachers working in public schools in the 2019-2020 academic year constitute the working group of the research. As the data collection tool, “Midterm break was like …, because…” regarding the midterm break practice, which was implemented for the first time in 2019 in Turkey. And “Midterm break should be like …, because …”, an open-ended online questionnaire containing conceptual/ideal metaphor questions and demographic information were used. The collected data were analyzed with content analysis method in qualitative research design. In the analysis of the data, categories and themes were created from the metaphors that emerged with the coding based on the analogy, characterization and evaluation aspects of the figurative images. Whether the metaphors represent conceptual categories has been confirmed by the researchers. As a result of the analysis, 274 different metaphors related to the midterm break in seven conceptual categories, and 310 different metaphors in the ideal midterm break were collected in nine ideal categories. The believes that the midterm holiday increases the motivation and provides opportunities and on contrast the believes that midterm holiday is waste of time and cannot be conducted well form the basis of conceptual themes. On the other hand the themes regarding the ideal midterm holiday provided by the teachers are improving, can be applied, resting, enjoying and open to participation. As the result of the study, it is found that the meaning given to midterm holiday by the teachers is positive and it is seen that the belief that it will be more planned and useful by the time is common.

Kaynakça

  • Ahmady, S., Yaghmaei, M., Arab, M., & Monajemi, A. (2016). Metaphor in education: Hidden but effective, Journal of Medical Education, 15 (1), 52-57.
  • Akan, D., Yalçın, S. ve Yıldırım, İ. (2014). “Okul müdürü” kavramına ilişkin öğretmenlerin metaforik algıları. İlköğretim Online, 13 (1), 169-179.
  • Akbaba Altun, S. ve Apaydın, Ç. (2013). Kız ve erkek öğretmen adaylarının “eğitim” kavramına ilişkin metaforik algıları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 19 (3), 329-354.
  • Akyol, C.(2019). Metaforların kullanım alanları ve faydaları. B.Kılcan (Ed.), Metafor ve eğitimde metaforik çalışmalar için uygulama rehberi, içinde (s.89-108).Ankara: Pegem Akademi.
  • Arı, A. (2005). İlköğretim okulu öğrencilerinin yaz tatilindeki öğrenme kayıpları (Doktora Tezi). Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Arlı, D. (2013). İlkokul müdürlerinin örgütsel sessizlik ile ilgili görüşleri. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3 (2), 69-84.
  • Aydın, G., & Baysan, S. (2018). Perceptions of postgraduate students on academic writing skills: a metaphor analysis study. Journal of Language and Linguistic Studies, 14 (2), 212-239.
  • Ayduğ, D., Himmetoğlu, B. ve Bayrak, C. (2018). Okul müdürlerinin mizah tarzlarına ilişkin öğretmenlerin metaforik algıları. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 6 (2), 108-130.
  • Babacan, E.(2014). AGSL öğrencilerinin müzik kavramına ilişkin algıları: Metafor analizi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 3 (1), 124-132.
  • Baltacı, A. (2019). Nitel araştırma süreci: Nitel bir araştırma nasıl yapılır?. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5 (2), 368-388.
  • Berg, B. L., & Lune, H. (2019). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (A. Arı, Çeviri Ed.). Konya: Eğitim.
  • Billota , J., & King, V. (2015). Understanding academic identity through metaphor. Teaching in Higher Education, 20 (8), 833–844.
  • Blau, I., Grinberg, R., & Shamir-Inbal, T. (2018). Pedagogical perspectives and practices reflected in metaphors of learning and digital learning of ICT leaders. Computers in the Schools, 35 (1), 32-48.
  • Botha, E. (2009). Why metaphor matters in education. South African Journal of Education, 29 (1), 431-444.
  • Burton, E. M. (2007). Extended school day. the principals’ partnership. http://www.principalspartnership.com/extendedschoolday.pdf Erişim Tarihi: 07.12.2019
  • Burç, G. ve Karakuyu, A. (2020). Sınıf öğretmenlerinin dönem içerisindeki ilk kez uygulanan ara tatil uygulaması hakkındaki görüşleri. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 13 (70), 746-752.
  • Chung, M., & Miller, J. (2011). Do we live in a box of crayons?: Looking at multicultural metaphors written by teachers. Multicultural Education, 18 (4), 39-45.
  • Cerit, Y. (2008). Öğrenci, öğretmen ve yöneticilerin müdür kavramı ile ilgili metaforlara ilişkin görüşleri. Eğitim ve Bilim, 33 (147), 3-13.
  • Cebeci, O. (2019). Metafor ve şiir dilinin yapısal özellikleri (2.Baskı). İstanbul: İthaki.
  • Cameron, L., & Deignan, A. (2006). The emergence of metaphor in discourse. Applied Linguistics, 27 (4),671–690.
  • Cooper, H. M. (2003). Summer learning loss: The problem and some solutions. Champa-ign, IL: ERIC Clearinghouse on Elementary and Early Childhood Education.
  • Corbin, J., & Strauss, A. (2014). Basics of qualitative research techniques and procedures for developing grounded theory (4th ed.). USA: SAGE.
  • Creswell, J. W. (2017). Eğitim araştırmaları nicel ve nitel araştırmanın planlanması, yürütülmesi ve değerlendirilmesi. İstanbul: EDAM.
  • Daşcıoğlu, Y. (2019). Dilin içinde dil, doğanın içinde perde: Şiirde metafor ve imge. Türk Dili Dergisi (Dilin Perdeleri Özel Sayı), 167173. http://tdk.gov.tr/wpcontent/uploads/2015/12/20151221 Erişim Tarihi: 07.12.2019
  • Davies, B., Kerry, T. (1999). Improving Student Learning Through Calendar Change. School Leadership and Management. Abdingon.
  • Doğan, A. (2020). Sınıf öğretmenlerinin ara tatillere yönelik görüşleri. (O. Köse ve Y. Ulutürk Sakarya, Ed.), Sosyal Bilimlerde Yeni Araştırmalar-III. Ankara: Berikan.
  • Duman, M. A. (2019). Metafor ve semiyotik. Ankara: Gece.
  • Demircioğlu, E., & Kantekin, S. (2019). Tarih pedagoji programı öğrencilerinin tarih kavramına ilişkin inançlarının metafor analizi yoluyla incelenmesi. Journal of History Culture and Art Research, 8 (1), 332-346.
  • Duru, S. (2015). A metaphor analysis of elementary student teachers’ conceptions of teachers in student- and teacher-centered contexts. Eurasian Journal of Educational Research, 60, 281-300.
  • Ekici, G. (2016).Biyoloji öğretmeni adaylarının mikroskop kavramına ilişkin algılarının belirlenmesi: bir metafor analizi çalışması. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 17 (1),615-636.
  • Ekiz, D. ve Koçyiğit, Z. (2012). Sınıf öğretmenlerinin öğretmen kavramına ilişkin metaforlarının tespit edilmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 21 (2), 439-458.
  • Erdem, C. (2018). Identifying university students’ perceptions of ‘english’ through metaphors. International Online Journal of Education and Teaching (IOJET), 5 (3). 565-577.
  • Ersoy, A. F. (2019). Fenomenoloji. Saban, A. ve Ersoy, A. (Ed.), Eğitimde nitel araştırma desenleri içinde (s.82-138) (3.Baskı).Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Ertürk, R. (2017). İlkokul öğrencilerinin “öğretmen” kavramına ilişkin metaforik algıları. E-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 8 (3x), 1-15.
  • European Commission, European Education and Culture Executive Agency (2020). Avrupa'da Okul Zamanının Organizasyonu: İlk ve Genel Orta Öğretim 2020/21, De Lel, G.(editor), Publications Office. https://data.europa.eu/doi/10.2797/58892 Erişim Tarihi: 07.12.2019
  • Gökçe, F. (2012). Öğretmen ve velilerin, öğrencilerin okulda geçirdikleri zaman, ders ve dinlenme süreleri ile tatiller ve okul dönemleri konusundaki görüşleri, Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri 12 (4), 2541-2560.
  • Güçlü, N., & Duran, A. (2017). Okul yöneticilerinin okul ve ideal okula ilişkin metaforik algıları. Journal of Human Sciences, 14 (4), 3968-3989.
  • Gültekin, M. (2017). Metaphoric perceptions of primary school teachers on the concept of curriculum. Journal of Education and Future, 11, 51-73.
  • Jensen, D. (2006). Metaphors as a bridge to understanding educational and social contexts. International Journal of Qualitative Methods, 5 (1) 36-54.
  • Kabaran, G. G. ve Uşun, S. (2017). Eğitim fakültesi öğrencilerinin fakülte ve öğretim elemanı kavramlarına ilişkin metaforları. Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi, 3 (2), 35-49.
  • Karakuyu, A. (2020). Sınıf öğretmenlerinin dönem içerisinde ilk kez uygulanan ara tatil uygulaması hakkındaki görüşleri. Journal of International Social Research, 13, 745-752.
  • Kalyoncu, R. (2012). Görsel sanatlar öğretmeni adaylarının öğretmenlik kavramına ilişkin metaforları. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9 (20), 471-484.
  • Kasapoğlu, H. (2016). Öğretmen adaylarının Türk Eğitim Sistemine ilişkin algılarının metaforlar yoluyla analizi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 22 (1), 59-80.
  • Kasoutas, M., & Katerina, M. (2009). Exploring Greek teachers’ beliefs using metaphors. Australian Journal of Teacher Education, 34 (2), 64-83.
  • Kaya, S. (2021). Ortaokul öğretmenlerinin ara tatil hakkındaki görüşleri: bir karma yöntem çalışması. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18 (1) , 21-46.
  • Kaya, S. (2020). Türk eğitim sisteminde yeni dönem: ara tatil, Turkish Studies - Education, 15 (2), 1049- 1059.
  • Kayır, G. ve Özçelik, F. U. (2018). İngilizce dersindeki yaz tatili öğrenme kayıplarına ilişkin öğretmen görüşleri. Turkish Journal of Primary Education, 3 (1), 33-45.
  • Kıroğlu, K., Tut, E., Aydoğmuş, M. ve Torun, N. (2021). Ara tatilin okuma yazma öğrenme sürecine yansımaları. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 9 (2), 451-469.
  • Kittay, E. F. (1984). The identification of metaphor. Synthese, 58, 153-202.
  • Koşar, D. (2016). The metaphorical perceptions of teacher candidates towards the concepts “university”and “academic staff”. International Online Journal of Educational Sciences, 8 (3),1-15.
  • Koşar, S. (2018). Geçerlik ve güvenirlik. Beycioğlu, K., Özer, N. ve Kondakçı, Y. (Ed.), Eğitim yönetiminde araştırma, içinde (s.169-200). Ankara: Pegem Akademi.
  • Lakoff, G., & Johnson, M. (2015). Metaforlar hayat anlam ve dil (2. baskı). İstanbul: İthaki.
  • Lincoln, Y. S., & Guba, E. G. (1985). Naturalistic inquiry. USA: SAGE.
  • Linn, G. B., Sherman, R., & Gill, P. B. (2007). Making meaning of educational leadership: the principalship in metaphor. NASSP Bulletin, 91 (2), 161-171.
  • MacKenzie, A. H. (2013) A metaphorical analysis of the ecology of the classroom, Education as Change, 17 (1), 101-113.
  • Mason, L. (2018). A critical metaphor analysis of educational technology research in the social studies. Contemporary Issues in Technology and Teacher Education, 18 (3), 538-555.
  • Maxwell, J. A. (2018). Nitel araştırma tasarımı: Etkileşimli bir yaklaşım. (A. Çevikbaş, Çeviri Ed.). Ankara: Nobel.
  • Maxwell, B. (2015), ‘Teacher as professional’as metaphor: what it highlights and what it hides. Journal of Philosophy of Education, 49 (1), 86-106.
  • Rallis, S. F., & Rossman, G. (2003). Learning in the field: an introduction to qualitative research (2nd ed.). USA: SAGE.
  • MEB. (2019). Bakan Selçuk, Yeni Eğitim-Öğretim Çalışma Takvimi Modeli’ni açıkladı. https://www.meb.gov.tr/bakan-selcuk-yeni-egitim-ogretim-calisma-takvimi-modelini acikladi/haber/18662/tr Erişim Tarihi: 07.12.2019
  • Merriam, S. B. (2018). Nitel araştırma: Desen ve uygulama için bir rehber (S.Turan, Çeviri Ed.). Ankara: Nobel.
  • Merriam, S. B., & Grenier, R. S. (2019). Qualitative research in practice: Examples for discussion and analysis (2nd ed.). USA: Jossey Bass.
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook (2nd ed.). USA: SAGE.
  • Miles, M. B., Huberman, A. M., & Saldaña, J. (2014). Qualitative data analysis (3rd ed.). London: SAGE.
  • Mouraz,A.,Pereira,A.V.&Monteiro,R. (2013).The use of metaphors in the processes of teaching and learning in higher education. International Online Journal of Educational Sciences, 5 (1), 99-110.
  • OECD. (2019). Education at a glance 2019: OECD indicators. Paris: OECD Publishing. https://doi. org/10.1787/f8d7880d-en Erişim Tarihi: 07.12.2019
  • Oyman, N. ve Şentürk, İ. (2015). Öğretmen adayları ve öğretim üyelerinin “üniversite” kavramına ilişkin metaforik algıları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 21 (3), 367-394.
  • Özdemir, S. ve Akkaya, E . (2013). Genel lise öğrenci ve öğretmenlerinin okul ve ideal okul algılarının metafor yoluyla analizi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 2 (2), 295-322.
  • Özdemir, T. Y. ve Orhan, M. (2019). Öğretmenlerin okul, okul yöneticisi ve öğrenci velisi kavramlarına yönelik metaforik algıları. Kuramsal Eğitim Bilim Dergisi, 12 (2), 701-726.
  • Patton, M. Q. (2002). Teaching and training with metaphors. American Journal of Evaluation, 23 (1), 93-98.
  • Pilav, S. ve Elkatmış, M.(2013). Öğretmen adaylarının Türkçe kavramına ilişkin metaforları. Turkish Studies, 8 (4), 1207-1220.
  • Rodgers, S. (2016). Minding our metaphors in education. Educational Philosophy and Theory, 48 (6), 563-578.
  • Saban, A. (2008). Metaphors about school. Educational Administration: Theory and Practice, 14 (3), 459-496.
  • Saban, A., Koçbeker, B. N. ve Saban, A. (2006). Öğretmen adaylarının öğretmen kavramına ilişkin algılarının metafor analizi yoluyla incelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 6 (2), 461-522.
  • Saban, A. (2004). Giriş düzeyindeki sınıf öğretmeni adaylarının “öğretmen” kavramına ilişkin ileri sürdükleri metaforlar. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(2), 131-155.
  • Saldana, J. (2019). Nitel araştırmacılar için kodlama el kitabı (A. Tüfekçi Akcan ve S. N. Şad, Çeviri Ed.). Ankara: Pegem Akademi.
  • Sezer, Ş. (2018). Prospective teachers’ perceptions on education policy: a metaphor analysis. International Journal of Progressive Education, 14 (2), 121-135.
  • Sezgin, F., Koşar, D., Koşar, S. ve Er, E. (2017). Öğretmenlerin öğrenciye yönelik metaforlarının belirlenmesine ilişkin nitel bir araştırma. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32 (3), 600-611.
  • Sezgin Nartgun, Ş., & Gokcer, I. (2014). Metaphorical perceptions of pedagogical formation students on their occupation, future, employment and education policies. e-International Journal of Educational Research, 5 (4), 57-69.
  • Starks, H., & Trinidad, S. B. (2007). Choose your method: a comparison of phenomenology, discourse analysis, and grounded theory. Qualitative Health Research, 17 (10), 1372-1380.
  • Şahin, A., & Sabancı, A. (2018). Pedagojik formasyon öğrencilerinin maarif müfettişlerine ilişkin algıları: metafor çalışması. e-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 9 (1), 83-101.
  • Şimşek, M. R. (2014). A metaphor analysis of English teacher candidates’ pre- and post-course beliefs about language and teaching. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 22, 230-247.
  • Taşpınar Şener, Z., Bulut, A. S., & Ünal, H. (2017). The metaphorical perceptions of students on a teacher-training course towards the concepts of ‘teacher’ and ‘teacher training’. European Journal of Education Studies, 3 (7), 388-407.
  • Tuna, E. Y. ve Budak, M. F. (2013). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının “tarih” kavramına ilişkin algılarının mecazlar/metaforlar yardımıyla analizi. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6 (14), 609-642.
  • Vagle, M. D. (2018). Crafting phenomenological research (2nd ed.). New York: Routledge.
  • Vidović, V. V., & Domović, V. (2019). Development of teachers’ beliefs as a core component of their professional identity in initial teacher education: a longitudinal perspective. Center for Educational Policy Studies Journal, 9 (2), 119-138.
  • Yalçın, M. ve Erginer, A. (2012). İlköğretim okullarında okul müdürüne ilişkin metaforik algılar. Öğretmen Eğitimi ve Eğitimcileri Dergisi, 1 (2), 229-256.
  • Yıldırım, A., Ünal, A. ve Çelik, M. (2011). Öğretmen kavramına ilişkin öğretmen, yönetici ve müfettiş algılarının analizi. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 8 (2), 1-18.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (11. baskı). Ankara: Seçkin.
  • Yıldızlı, H., Acar Erdol, T., Baştuğ, M., & Bayram, K. (2018). A meta-synthesis on Turkish metaphor studies of teachers. Education and Science, 43 (193), 1-43.
  • Yılmaz, H. (2020).Yeni ara tatil uygulamasına ilişkin eğitim yöneticileri ve öğretmenlerin görüşleri(Denizli ili Sarayköy ilçe örneği). (Tezsiz Yüksek Lisans Projesi). Pamukkale Üniversitesi, Denizli.
  • Yüner, B., & Özdemir, M. (2017). Examination of the relationship between metaphoric school perception and school dropout tendency according to students’ opinions. Gazi University Journal of Gazi Education Faculty, 37 (3), 1041-1060.
  • Walshe, K. (2020). Seeing, grasping and constructing: pre-service teachers’ metaphors for ‘understanding’ in religious education. British Journal of Religious Education, 42 (4), 471-489.
  • Zeren, M. G. (2014). Üniversite öğrencilerinin gözü ile coğrafya eğitimcisi: bir olgubilim araştırması. Doğu Coğrafya Dergisi, 33, 189-208.
  • Zheng, H., & Song, W. (2010). Metaphor analysis in the educational discourse: a critical review. US-China Foreign Language, 8 (9), 42-49.
Toplam 95 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Didem Koşar 0000-0003-4959-1094

Su Ertürk 0000-0002-9418-7632

Serkan Koşar 0000-0003-2581-5145

Yayımlanma Tarihi 31 Ağustos 2022
Gönderilme Tarihi 9 Haziran 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022

Kaynak Göster

APA Koşar, D., Ertürk, S., & Koşar, S. (2022). The Metaphoric Perceptions of Teachers Regarding the Concepts of “Midterm Break” and “Ideal Midterm Break”. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 51(2), 945-981. https://doi.org/10.14812/cuefd.949854

Copyright © 2011

Cukurova University Faculty of Education

All rights reserved