Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Bilgisayar Destekli Öğretimin İlköğretim Öğrencilerinin Akademik Başarısına Etkisi Üzerine Meta Analiz Çalışması

Yıl 2017, Cilt: 46 Sayı: 2, 603 - 638, 29.10.2017
https://doi.org/10.14812/cuefd.298355

Öz



Bilgisayar
destekli öğretimin öğrencilerin akademik başarıları üzerine olan etkisini
inceleyen  araştırma sayısı, son
zamanlarda gelişen bilgisayar  tabanlı
yazılımlar sayesinde her geçen gün artarak sürmektedir. Çalışmada, 2002 ile
2014 yılları arasında yapılmış 1360 araştırma incelenmiştir. Yüksek lisans ve
doktora tezleri arasından, belirlenen sayısal verilere sahip 60 adet araştırma
çalışmaya dahil edilmiş ve  meta analiz
yöntemiyle birleştirilmiştir. Meta analize dahil edilen bireysel çalışmalar
birleştirilmiş ve yapının heterojen olduğu görülmüştür. Bundan dolayı, genel
etki büyüklüğü rastgele etkiler modeli kullanılarak hesaplanmıştır.Elde edilen
bulgular neticesinde,  bilgisayar
destekli öğretimin ilköğretim öğrencilerinin akademik başarısına olan etki
büyüklüğü E++ = 1,162 olarak bulunmuştur. Bu değer, Cohen’s d ve Hedges’s
g  ‘ ye göre  çok geniş düzeyde etkiye sahip olduğu
görülmüştür.




Kaynakça

  • Aktümen, M. (2002). İlköğretim 8. sınıflarda harfli ifadelerle işlemlerin öğretiminde bilgisayar destekli öğretimin rolü (Y.l. Tezi, Gazi Üniversitesi, İlköğretim Matematik Öğretmenliği Anabilim Dalı, Ankara). http://tez2.yok.gov.tr/ adresinden edinilmiştir.
  • Tabuk, M. (2003). İlköğretim 7. sınıflarda çember daire ve silindir konusunun öğretiminde bilgisayar destekli öğretimin başarıya etkisi (Y.l. Tezi, Marmara Üniversitesi, İlköğretim Matematik Öğretmenliği Anabilim Dalı, İstanbul). http://tez2.yok.gov.tr/ adresinden edinilmiştir.
  • Çubuk, Ş. (2004). Matematik öğretiminde 'permütasyon ve olasılık' konusunun bilgisayar destekli öğretim materyalleri ile öğretilmesinin öğrenci başarısına etkisi (Y.l. Tezi, Marmara Üniversitesi, İlköğretim Matematik Öğretmenliği Anabilim Dalı, İstanbul). http://tez2.yok.gov.tr/ adresinden edinilmiştir.
  • Hançer, A., H. (2005). Fen eğitiminde yapılandırmacı yaklaşıma dayalı bilgisayar destekli öğrenmenin öğrenme ürünlerine etkisi (Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi, İlköğretim Öğretmenliği Anabilim Dalı, Ankara). http://tez2.yok.gov.tr/ adresinden edinilmiştir.
  • Öz, Ö.,Ö. (2004). İlköğretim 6. sınıflarda fen bilgisi dersinde uzayı keşfediyoruz ünitesinin öğretiminde bilgisayar destekli öğretimin öğrenci başarısına etkisi (Y.l. Tezi, Çukurova Üniversitesi, İlköğretim Öğretmenliği Anabilim Dalı, Adana). http://tez2.yok.gov.tr/ adresinden edinilmiştir.
  • Taşkın, E. (2004). İlköğretim ikinci kademe öğrencilerin sosyal bilgiler derslerinde bilgisayar destekli öğretimin öğrenci başarısına etkisi (6. sınıf örneği) (Y.l. Tezi, Selçuk Üniversitesi, İlköğretim Öğretmenliği Anabilim Dalı, Konya). http://tez2.yok.gov.tr/ adresinden edinilmiştir.
  • Kara, S. (2005). Bilgisayar destekli öğretim yöntemi ile, "canlılarda üreme ve gelişme" ünitesindeki "mitoz ve mayoz bölünme" konularının öğretilmesi ve buna yönelik materyal geliştirilmesi (Y.l. Tezi, Celal Bayar Üniversitesi, Fen Bilimleri Eğitimi A.B.D, Manisa). http://tez2.yok.gov.tr/ adresinden edinilmiştir.

A Meta-Analysis Study On TheEffect Of Computer-AidedTeaching On TheAcademicSuccess Of Primary School Students

Yıl 2017, Cilt: 46 Sayı: 2, 603 - 638, 29.10.2017
https://doi.org/10.14812/cuefd.298355

Öz



Thequantity of research
on theacademicsuccess of students has beenincreasingthankstorecentdevelopments
in computer-based software.  Inthisstudy, the 1360 research studies that were
conducted in theyears 2002 through 2014 wereanalyzed. 60 studies with numeric values
that were chosen from master’s degree and doctorate degree theses were included
in the study and combined with meta-analysis methods. Individual studies included
in meta-analysis were combined and the structure was seen as heterogeneous.
Because of thisresult, theeffect size was calculated by using a randomeffects
model.Results of the study emphasized that the effect size of computer-aided teaching
on the academic success of primary school students is E++= 1,162. This value was
determined to have a largerimpactaccordingtoCohen’s D andHedges G.




Kaynakça

  • Aktümen, M. (2002). İlköğretim 8. sınıflarda harfli ifadelerle işlemlerin öğretiminde bilgisayar destekli öğretimin rolü (Y.l. Tezi, Gazi Üniversitesi, İlköğretim Matematik Öğretmenliği Anabilim Dalı, Ankara). http://tez2.yok.gov.tr/ adresinden edinilmiştir.
  • Tabuk, M. (2003). İlköğretim 7. sınıflarda çember daire ve silindir konusunun öğretiminde bilgisayar destekli öğretimin başarıya etkisi (Y.l. Tezi, Marmara Üniversitesi, İlköğretim Matematik Öğretmenliği Anabilim Dalı, İstanbul). http://tez2.yok.gov.tr/ adresinden edinilmiştir.
  • Çubuk, Ş. (2004). Matematik öğretiminde 'permütasyon ve olasılık' konusunun bilgisayar destekli öğretim materyalleri ile öğretilmesinin öğrenci başarısına etkisi (Y.l. Tezi, Marmara Üniversitesi, İlköğretim Matematik Öğretmenliği Anabilim Dalı, İstanbul). http://tez2.yok.gov.tr/ adresinden edinilmiştir.
  • Hançer, A., H. (2005). Fen eğitiminde yapılandırmacı yaklaşıma dayalı bilgisayar destekli öğrenmenin öğrenme ürünlerine etkisi (Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi, İlköğretim Öğretmenliği Anabilim Dalı, Ankara). http://tez2.yok.gov.tr/ adresinden edinilmiştir.
  • Öz, Ö.,Ö. (2004). İlköğretim 6. sınıflarda fen bilgisi dersinde uzayı keşfediyoruz ünitesinin öğretiminde bilgisayar destekli öğretimin öğrenci başarısına etkisi (Y.l. Tezi, Çukurova Üniversitesi, İlköğretim Öğretmenliği Anabilim Dalı, Adana). http://tez2.yok.gov.tr/ adresinden edinilmiştir.
  • Taşkın, E. (2004). İlköğretim ikinci kademe öğrencilerin sosyal bilgiler derslerinde bilgisayar destekli öğretimin öğrenci başarısına etkisi (6. sınıf örneği) (Y.l. Tezi, Selçuk Üniversitesi, İlköğretim Öğretmenliği Anabilim Dalı, Konya). http://tez2.yok.gov.tr/ adresinden edinilmiştir.
  • Kara, S. (2005). Bilgisayar destekli öğretim yöntemi ile, "canlılarda üreme ve gelişme" ünitesindeki "mitoz ve mayoz bölünme" konularının öğretilmesi ve buna yönelik materyal geliştirilmesi (Y.l. Tezi, Celal Bayar Üniversitesi, Fen Bilimleri Eğitimi A.B.D, Manisa). http://tez2.yok.gov.tr/ adresinden edinilmiştir.
Toplam 7 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Özcan Palavan

Bilal Sungur Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 29 Ekim 2017
Gönderilme Tarihi 16 Mart 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 46 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Palavan, Ö., & Sungur, B. (2017). A Meta-Analysis Study On TheEffect Of Computer-AidedTeaching On TheAcademicSuccess Of Primary School Students. Cukurova University Faculty of Education Journal, 46(2), 603-638. https://doi.org/10.14812/cuefd.298355

Copyright © 2011

Cukurova University Faculty of Education

All rights reserved