Bu araştırmada amaç, 2018 Yılı Fen Bilimleri Dersi Öğretim
Programı’nda (FBDÖP) yer alan kazanımları yaşam becerileri (karar verme,
analitik düşünme, takım çalışması, yaratıcı düşünme, iletişim, girişimcilik)
açısından incelemektir. Araştırma doküman incelemesi yöntemine göre
tasarlanmıştır. Araştırmada veri kaynağı olarak 2018 yılı FBDÖP’de yer alan
kazanımlardan yararlanılmıştır. Veriler betimsel analize tabi tutulmuştur.
Analiz sürecinde kodlamalar iki farklı araştırmacı tarafından bağımsız olarak
gerçekleştirilmiştir. Sonuç olarak gerek sınıf düzeylerine gerekse de konu
alanlarına göre en fazla analitik düşünme ve iletişim becerilerini geliştirmeye
yönelik kazanımlara yer verildiği görülmüştür. Girişimcilik, karar verme ve
yaratıcılık becerilerini geliştirmeye yönelik kazanımların ise diğer yaşam
becerilerine göre orta düzeyde olduğu görülmüştür. Farklı olarak takım
çalışması becerisini geliştirmeye yönelik sadece bir kazanıma rastlanmıştır, bu
kazanımında üçüncü sınıf düzeyinde olduğu görülmüştür. Yaşam becerilerini
geliştirmeye yönelik kazanımlara öğrenme alanlarına göre en fazla “Canlılar ve
Yaşam” ve “Fiziksel Olaylar” öğrenme alanlarında rastlanmıştır. Yaşam
becerilerini geliştirmeye yönelik kazanımlara, sınıf düzeylerine göre en fazla
yedinci sınıfta rastlanırken, en az ise beşinci sınıf düzeyinde rastlanmıştır.
Bu sonuçlara bağlı olarak öğretim programında takım çalışması, girişimcilik,
karar verme ve yaratıcılık becerilerini geliştirmeye yönelik kazanımlara daha
fazla yer verilebilir.
Fen bilimleri dersi öğretim programı Doküman analizi Betimsel analiz Yaşam becerileri
The purpose of this research is to examine the learning outcomes in the 2018 Science curriculum in terms of life skills (decision making, analytical thinking, team work, creative thinking, communication, entrepreneurship). So, this research is designed according to the document review method. In the study, the data obtained from the 2018 Science learning outcomes. The descriptive analysis techniques are used. Coding in the analysis process was performed independently by two different researchers. As a result, it has been seen that there are learning outcomes to develop the most the analytical thinking and communication skills from the life skills according to the grade levels and subject areas. It has been also seen the learning outcomes related to entrepreneurship, creativity and decision-making is moderate when compared to other life skills. Differently, It has been seen that there is only one the learning outcome to improve teamwork skills. According to the learning subjects, it has been seen that the learning subjects titled "the living and life” and “Physical Events" contained most of the learning outcomes. According to grade levels, the learning outcomes improving life skills found in the seventh grade at the most, and at least in the fifth grade level.
Science curriculum Document analysis Descriptive analysis Life skills
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2018 |
Gönderilme Tarihi | 7 Nisan 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 47 Sayı: 2 |
Copyright © 2011
Cukurova University Faculty of Education
All rights reserved