Akıl yürütme ve ispat matematik öğrenmede ve öğretmede çok önemli olmasına ve okul matematiğinde daha fazla yer edinmiş olmasına rağmen, hem öğrenciler hem öğretmenler, ispatla ilgili etkinliklerde büyük zorluklarla karşılaşmaktadır. Bu tür zorluklara neden olan önemli potansiyel neden, öğretmenlerin ispat kavramı ile ilgili anlayışları olabilir. Buna rağmen ortaokulda görev yapan matematik öğretmenlerinin gerekçelendirme ve ispat kavramlarını nasıl öğrendiklerini araştıran çok az çalışma vardır. Bu nedenle, alan yazındaki boşluğu doldurmak için, bu çalışma ortaokul öğretmenlerinin akıl yürütme ve ispat ile ilgili etkinliklerle etkileşimlerine odaklanan yüksek lisans düzeyindeki bir mesleki gelişim dersinin gözlemsel verilerini incelemektedir. Bu çalışmadan elde edilen bulgular, ö ğretmenlerin ispat etkinliklerini çözmede oldukça başarılı olduklarını, ancak tümdengelimsel argümanlar üretmede zorlandıklarını göstermektedir. Bu başarısızlığın arkasındaki bazı nedenler, öğretmenlerin etkinliklere çözüm üretmeyi ispatı tamamlamak olarak görerek ispat yapma ihtiyacı duymamaları ve cebirsel ifadeleri (simgeleştirmeyi) matematiksel fikirleri ifade etmek için uygun bir araç olarak görmemeleri olabilir.
Matematik öğretmen eğitimi Mesleki gelişim Akıl yürütme gerekçelendirme ve ispat
Mathematics teacher education Professional Development Reasoning Justification and Proof
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Nisan 2019 |
Gönderilme Tarihi | 12 Temmuz 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 48 Sayı: 1 |
Copyright © 2011
Cukurova University Faculty of Education
All rights reserved