Bu
çalışma, toplum psikolojisi pratiği kavramını ve Türkiye'deki okul ve toplum
arasındaki işbirliklerini araştırmaktadır. Bu çalışmada Batılı ülkelerde ve
Türkiye’deki okul psikolojik danışmanlara verilen geleneksel roller ele
alınmıştır. Bununla beraber Türkiye’deki okul psikolojik danışmanlarına
atfedilen Batı kaynaklı bazı roller kültürel farklılıklar açısından
incelenmiştir. Batı kaynaklı toplum işbirliği modellerinin diğer ülkelere veya
kültürlere doğrudan aktarılmasının özel dikkat gerektiren doğal zorluklara
sahip olduğu tartışılmıştır. Buradan hareketle, Türkiye'deki okul-toplum
ortaklıklarını güçlendirmek için öneriler sunulmuştur.
Okul psikolojik danışmanı Toplum psikolojisi İş birlik Kültür
This
article explores the concept of community psychology practice and its
relationship to school and community partnerships in Turkey. The information in
this article is reviewed from the vantage point of the traditional roles
ascribed to school counselors in Western countries and cultural issues relevant
to the role of school counselors in Turkey. It is argued that direct transfer
of western community collaboration models to non-western countries or cultures
has inherent challenges that require special consideration. In that spirit,
several recommendations are provided to help enhancing partnerships in Turkey.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ekim 2019 |
Gönderilme Tarihi | 8 Nisan 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 48 Sayı: 2 |
Copyright © 2011
Cukurova University Faculty of Education
All rights reserved