Bu çalışmanın amacı, Teknoloji Destekli Öğretim (TEDÖ) uygulamalarıyla öğrenim gören fen bilgisi öğretmen adaylarının astronominin bazı temel kavramları hakkındaki öğretim uygulamaları öncesi ve sonrası algılamalarını ortaya çıkarmaktır. Araştırma durum çalışması temelinde desenlenmiştir. Çalışma grubu, 2015-2016 öğretim yılı içerisinde Batı Karadeniz bölgesindeki bir üniversitenin Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Eğitimi programında öğrenim görmekte olan son sınıf toplam beş öğretmen adayından oluşmaktadır. Öğretmen adaylarıyla yarı yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirilmiş ve elde edilen verilerin değerlendirilmesinde içerik analizinden yararlanılmıştır. Sonuçta, TEDÖ uygulamaları sonrasında öğretmen adaylarında belirgin farklılıklar olduğu ve verilen sorulara daha açıklayıcı ve bilimsel yanıtlar verdikleri görülmüştür. Teknoloji, öğretmen adaylarının temel astronomi kavramları hakkında sahip oldukları alternatif fikirlerin sayısını azaltmada etkili bir yöntem olmuştur. Bu bağlamda, astronomi dersi kapsamında öğrenme ortamlarının TEDÖ uygulamaları temelinde yapılandırılması önerilmektedir.
The purpose of this study is to reveal prospective science teachers' opinions about some basic astronomy concepts before and after they participated in an instruction process about these concepts using a Technology Aided Instruction (TAI) in their courses. The working group consists a total of five science teaching program prospective teachers who were studying in the senior class of a university in the Western Black Sea region in the fall semester of 2015-2016 academic year. The study was designed on the basis of case study. These five teachers were then interviewed and the data was analyzed by means of content analysis. As a result, it was concluded that there were significant differences among prospective teachers and they gave more explanatory and scientifically acceptable responses to the interview questions after the TAI instruction practices ended. The technology was an effective means of reducing the number of alternative ideas the prospective teachers held about basic astronomy concepts. In view of the findings of the study, it is suggested that astronomy classes should involve the TAI practices.
TAI science education astronomy prospective science teachers
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Ekim 2020 |
Gönderilme Tarihi | 19 Nisan 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 49 Sayı: 2 |
Copyright © 2011
Cukurova University Faculty of Education
All rights reserved