Bu araştırmanın amacı annelerin ve çocukların istenmeyen davranışlar ile mücadele algılarını incelemektir. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden eylem araştırması yaklaşımıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın verileri görüşmeler, eğitim değerlendirmeleri ve katılımcı günlükleri aracılığıyla toplanmıştır. Verilerin analizinde içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcılarını Mersin ili Anamur ilçesinde bir anasınıfına devam eden çocuklar ve anneleri oluşturmuştur. Çalışmada eylem araştırması süreci çocuklarla görüşme ve gözlem verileriyle başlamıştır. Bu verilerden elde edilen bilgiler ışığında, annelerle gereksinimlerini belirlemek ve istenmeyen davranışlarla mücadelede hatalarını tespit etmek amacıyla görüşmeler yapılmıştır. Bu görüşmeler sonucunda annelerin istenmeyen davranışlarla mücadele yaşantılarını geliştirmek amacıyla uzman görüşü alınarak eğitim içerikleri hazırlanmıştır. Eğitim süreci tamamlandıktan sonra annelerden sömestr tatilinde önleyici uygulamalar ve istenmeyen davranışlar sonrası tepkiler konusunda deneyimlerini kaydetmeleri istenmiştir. Bu belgeler, eğitim sonrası uygulama günlükleri olarak analiz edilmiştir. Veri toplama sürecinin son aşaması olarak annelerle istenmeyen davranışlarla mücadele konusunda tekrar görüşülmüş bu görüşmede sürece ilişkin değerlendirmeleri alınmıştır. Çalışma sonucunda annelerin istenmeyen davranışla mücadelede fiziksel şiddeti kullandığı görülmüştür. Bu doğrultuda oluşturulan eylem planı kapsamında verilen eğitimler sonucunda annelerin yanlışlarını gördüğü ve eksiklerini öğrendiği sonucuna ulaşılmıştır. Annelerin süreç sonunda çocuklarla ilişkilerinin olumlu yönde değiştiğini fark etmeleri çalışmanın bir diğer bulgusudur. Ayrıca eğitimlerin belirli aralıklarla tekrarlanması ve babalarının da katılması gerektiği sonucuna varılmıştır
Annelerin istenmeyen davranış algıları Çocukların istenmeyen davranışları Eylem araştırması Çocuğa fiziksel şiddet Erken çcoukluk ve ebeveynlik
The aim of this study was to examine the perceptions of mothers' and their children regarding the children’s misbehaviour and the mothers’ response to it. The research was carried out through the action research approach, which is a qualitative research methodology. The research data were collected through interviews, training evaluations, and participant diaries. The data analysis was carried out using content analysis. The study participants consisted of children attending nursery school in the Anamur district of Mersin, Turkey and the mothers of these children. The action research process began with the interview and observation data from the participating children. In light of the information obtained from these data, interviews were conducted with the mothers to determine their needs as well as identify their difficulties with their children’s misbehaviour. As a result of the mothers’ interviews, training was prepared utilizing expert opinion to improve the mothers' experiences who had been struggling with their children’s misbehaviours. As a result of the study, it was seen that mothers used physical violence as discipline/punishment to address their children’s misbehaviour. By analysing the data obtained from the participants, the needs of the mothers struggling with the children’s misbehaviours were determined. An action plan was prepared in line with this needs analysis. As a result of the training according to the action plan, it was concluded that the mothers recognized their mistakes and learned from their deficiencies. It was also found that mothers noticed that their relationship with their children had changed positively. Additionally, it was concluded that the trainings should be repeated at certain intervals and that the children’s fathers should also participate.
Mothers’ perceptions of misbehaviour Children’s misbehaviour Action research Physical punishment of children Early childhood and parenthood.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Ekim 2021 |
Gönderilme Tarihi | 2 Haziran 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 50 Sayı: 2 |
Copyright © 2011
Cukurova University Faculty of Education
All rights reserved