Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Pandemi Sonrasında Yüz Yüze Eğitime Geçilmesi İle Birlikte İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Öğrencilerinin Akademik Motivasyonlarının İncelenmesi

Yıl 2023, , 1 - 15, 31.10.2023
https://doi.org/10.51945/cuiibfd.1258565

Öz

Motivasyon, bir işi veya süreci gerçekleştirmeyi teşvik eden bir süreçtir. Akademik motivasyon ise kişileri öğrenme konusundaki arzu ve isteklerini arttıran bir süreç olarak tanımlanabilir. Covid-19 pandemisi, günlük hayatı zorlaştırmasının yanında özellikle eğitim süreçlerini etkilemiştir. Yaklaşık bir buçuk yıl boyunca çevrim içi eğitim şekliyle eğitim alındıktan sonra 2021 yılının son eğitim döneminden itibaren yüz yüze eğitime geçilmiştir. Öğrencilerin eğitim şekillerine adaptasyonu akademik motivasyonlarını etkilemektedir. Akademik motivasyon ise öğrencilerin akademik başarılarını etkilemektedir. Bu çalışmada, Covid-19 pandemisi sonrasında yüz yüze eğitime geçilmesi ile öğrencilerin akademik motivasyonlarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla gönüllü olarak katılan 302 öğrenciye anket uygulanmıştır. Elde edilen veriler faktör analizi, bağımsız t testi, tek yönlü varyans analizi ile test edilmiştir. Çalışma sonucunda öğrencilerin motivasyonsuzluklarının düşük olduğu, akademik motivasyonlarının ve alt boyutlarının Covid-19 geçirme durumlarına göre farklılaştığı sonuçlarına ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Akar, H. & Aydın, S. (2016). Öğretim elemanlarının mesleki yeterliklerini gerçekleştirme düzeyleri ile öğrencilerin akademik motivasyonu arasındaki ilişki. Journal of International Social Research, 9(43), 1344-1352.
  • Aksu, İ. & Tursun, M. (2018). Muhasebe eğitimi alan öğrencilerin motivasyon ve beklenti düzeylerinin akademik başarılarına etkisi. Akademik Yaklaşımlar Dergisi, 9(2), 17-31.
  • Altındağ, İ. (2020). Covid-19 salgın döneminde üniversite öğrencilerinin uzaktan eğitime ilişkin davranışlarının yapısal eşitlik modeli ile incelenmesi. S. Gündüz (Ed.), Akademik çalışmalarda istatistik uygulamaları, Gazi Kitabevi, 21-41.
  • Babić, I. Đ. (2017). Machine learning methods in predicting the student academic motivation. Croatian Operational Research Review, 8(1), 443-461.
  • Calp, Ş. & Bacanlı, H. (2016). Algılanan akademik yeterlik ve özerklik desteğinin özerk akademik motivasyon ve akademik başarıyla ilişkisi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(40), 300-317. Contuk, F. Y. (2021). Covid-19'un Borsa İstanbul üzerindeki etkisi: Bir ARDL sınır testi modeli. Muhasebe ve Finansman Dergisi, (89), 101-112.
  • Çetinel, M. H. & Gürcüoğlu, S. (2022). Pandemi döneminde üniversite öğrencilerinin akademik motivasyon düzeylerinin incelenmesi. Optimum Ekonomi ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 9(1), 1-14. Deci, E. L. & Ryan, R. M. (1985). Motivation and self-determination in human behavior. First Edition, NY: Plenum Publishing Co.
  • Faridah, I., Sari, F. R., Wahyuningsih, T., Oganda, F. P., & Rahardja, U. (2020). Effect digital learning on student motivation during covid-19. In 2020 8th International Conference on Cyber and IT Service Management (CITSM), 1-5. IEEE.
  • Hanesty, E., Neviyarni, N. & Karneli, Y. (2020). Factors affecting student learning motivation during the Covid-19 pandemic. International Journal of Applied Counseling and Social Sciences, 2(1), 100-107.
  • Harini, S., Ch, I., Kartini, T., Yulianingsih, Y., & Suryadi, M. A. (2020). Performance study: the effect of training and motivation of medical support functional staff. International Journal of Psychosocial Rehabilitation. 24(6), 9955-9961.
  • Jannah, N., Mudjiran, M., & Nirwana, H. (2015). Hubungan kecanduan game dengan motivasi belajar siswa dan implikasinya terhadap Bimbingan dan Konseling. Konselor, 4(4), 200-207.
  • Köklü, N., Büyüköztürk, Ş. & Çokluk, Ö. (2021). Sosyal bilimler için istatistik. 21. Baskı. Ankara: Pegem Akademi. Özgün, E. (2019). Uygulamalı olan ve olmayan sağlık hizmetleri meslek yüksekokulu önlisans öğrencilerinin girişimcilik ve akademik motivasyon açısından karşılaştırmalı incelenmesi. İstanbul Gelişim Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi. İstanbul.
  • Radu, M. C., Schnakovszky, C., Herghelegiu, E., Ciubotariu, V. A., & Cristea, I. (2020). The impact of the COVID-19 pandemic on the quality of educational process: A student survey. International Journal of Environmental Research and Public Health, 17(21), 1-15.
  • Ryan, R. M. & Deci, E. L. (2000). Intrinsic and extrinsic motivations: Classic definitions and new directions. Contemporary educational psychology, 25(1), 54-67.
  • Saracel, N., Özkara, B., Karakaş, M., Özdemir, Ş., Yelken, R., Dündar, S. & Karaca, Y. (2002), Afyon ili tüketim analizi, tüketici davranışları ve eğilimleri. Afyon Kocatepe Üniversitesi Yayınları, 27(1), 28. Suarsi, P. D. K. ve Wibawa, I. M. C. (2021). The ımpact of the covıd-19 pandemic on student learning motivation. Jurnal Ilmiah Sekolah Dasar, 5(2), 194-201.
  • Tan, C. (2021). The impact of COVID-19 on student motivation, community of inquiry and learning performance. Asian Education and Development Studies, 10(2), 308-321.
  • Telli, S. G., & Altun, D. (2021). Coronavirus (Covid-19) pandemisi döneminde çevrimiçi öğrenme. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 4(2), 90-107.
  • Usher, E. L., % Morris, D. B. (2012). Academic motivation. Encyclopedia of the Sciences of Learning, 36-39, Boston: Springer US.
  • Vallerand, R. J. (1989). Construction et validation de i’echelle de motivation en education (EME)”, Revue Canadienne des Sciences Du Comportement. 21 (1), 323–349.
  • Vallerand, R. J., Pelletier, L. G., Blais, M. R., Briere, N. M., Senecal, C. & Vallieres, E. F. (1992). The Academic motivation scale: A measure of intrinsic, extrinsic, and amotivation in education. Educational and psychological measurement, 52(4), 1003-1017.
  • Yilmaz, F. & Arslan, S. B. (2014). ÇOMÜ Tömer'de Türkçe öğrenen yabancı öğrencilerin motivasyon kaynakları ve sorunları. Electronic Turkish Studies, 9(6), 1181-1196.
  • Yurt, E. & Bozer, E. N. (2015). Akademik motivasyon ölçeğinin türkçeye uyarlanması. Gaziantep University Journal of Social Sciences, 14(3), 669-685.

Examining The Academic Motivation of Faculty of Economics and Administrative Sciences Students with The Transition to Face-To-Face Education After the Pandemic

Yıl 2023, , 1 - 15, 31.10.2023
https://doi.org/10.51945/cuiibfd.1258565

Öz

Motivation is an inner incentive that encourages to do a job or carry out a process. Academic motivation, on the other hand, can be defined as a process that increases people's desire and desire to learn. The Covid-19 pandemic, besides making daily life difficult, especially affected the education processes. After supplying online education for about one and a half years, face-to-face education has started since the beginning of 2021-2022 academic year in Turkey. Students’ adaptation to education styles affects their academic motivation which affects academic success of students. Academic motivation, on the other hand, affects the academic success of students. In this study, it was aimed to determine the academic motivations of the students with the transition to face-to-face education after the Covid-19 pandemic. For this purpose, a questionnaire was applied to 302 students who participated voluntarily. The obtained data were tested with factor analysis, independent t-test, and one-way analysis of variance. As a result of the study, it was concluded that students' amotivation was low, and their academic motivations and sub-dimensions differed according to being afflicted Covid-19.

Kaynakça

  • Akar, H. & Aydın, S. (2016). Öğretim elemanlarının mesleki yeterliklerini gerçekleştirme düzeyleri ile öğrencilerin akademik motivasyonu arasındaki ilişki. Journal of International Social Research, 9(43), 1344-1352.
  • Aksu, İ. & Tursun, M. (2018). Muhasebe eğitimi alan öğrencilerin motivasyon ve beklenti düzeylerinin akademik başarılarına etkisi. Akademik Yaklaşımlar Dergisi, 9(2), 17-31.
  • Altındağ, İ. (2020). Covid-19 salgın döneminde üniversite öğrencilerinin uzaktan eğitime ilişkin davranışlarının yapısal eşitlik modeli ile incelenmesi. S. Gündüz (Ed.), Akademik çalışmalarda istatistik uygulamaları, Gazi Kitabevi, 21-41.
  • Babić, I. Đ. (2017). Machine learning methods in predicting the student academic motivation. Croatian Operational Research Review, 8(1), 443-461.
  • Calp, Ş. & Bacanlı, H. (2016). Algılanan akademik yeterlik ve özerklik desteğinin özerk akademik motivasyon ve akademik başarıyla ilişkisi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(40), 300-317. Contuk, F. Y. (2021). Covid-19'un Borsa İstanbul üzerindeki etkisi: Bir ARDL sınır testi modeli. Muhasebe ve Finansman Dergisi, (89), 101-112.
  • Çetinel, M. H. & Gürcüoğlu, S. (2022). Pandemi döneminde üniversite öğrencilerinin akademik motivasyon düzeylerinin incelenmesi. Optimum Ekonomi ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 9(1), 1-14. Deci, E. L. & Ryan, R. M. (1985). Motivation and self-determination in human behavior. First Edition, NY: Plenum Publishing Co.
  • Faridah, I., Sari, F. R., Wahyuningsih, T., Oganda, F. P., & Rahardja, U. (2020). Effect digital learning on student motivation during covid-19. In 2020 8th International Conference on Cyber and IT Service Management (CITSM), 1-5. IEEE.
  • Hanesty, E., Neviyarni, N. & Karneli, Y. (2020). Factors affecting student learning motivation during the Covid-19 pandemic. International Journal of Applied Counseling and Social Sciences, 2(1), 100-107.
  • Harini, S., Ch, I., Kartini, T., Yulianingsih, Y., & Suryadi, M. A. (2020). Performance study: the effect of training and motivation of medical support functional staff. International Journal of Psychosocial Rehabilitation. 24(6), 9955-9961.
  • Jannah, N., Mudjiran, M., & Nirwana, H. (2015). Hubungan kecanduan game dengan motivasi belajar siswa dan implikasinya terhadap Bimbingan dan Konseling. Konselor, 4(4), 200-207.
  • Köklü, N., Büyüköztürk, Ş. & Çokluk, Ö. (2021). Sosyal bilimler için istatistik. 21. Baskı. Ankara: Pegem Akademi. Özgün, E. (2019). Uygulamalı olan ve olmayan sağlık hizmetleri meslek yüksekokulu önlisans öğrencilerinin girişimcilik ve akademik motivasyon açısından karşılaştırmalı incelenmesi. İstanbul Gelişim Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi. İstanbul.
  • Radu, M. C., Schnakovszky, C., Herghelegiu, E., Ciubotariu, V. A., & Cristea, I. (2020). The impact of the COVID-19 pandemic on the quality of educational process: A student survey. International Journal of Environmental Research and Public Health, 17(21), 1-15.
  • Ryan, R. M. & Deci, E. L. (2000). Intrinsic and extrinsic motivations: Classic definitions and new directions. Contemporary educational psychology, 25(1), 54-67.
  • Saracel, N., Özkara, B., Karakaş, M., Özdemir, Ş., Yelken, R., Dündar, S. & Karaca, Y. (2002), Afyon ili tüketim analizi, tüketici davranışları ve eğilimleri. Afyon Kocatepe Üniversitesi Yayınları, 27(1), 28. Suarsi, P. D. K. ve Wibawa, I. M. C. (2021). The ımpact of the covıd-19 pandemic on student learning motivation. Jurnal Ilmiah Sekolah Dasar, 5(2), 194-201.
  • Tan, C. (2021). The impact of COVID-19 on student motivation, community of inquiry and learning performance. Asian Education and Development Studies, 10(2), 308-321.
  • Telli, S. G., & Altun, D. (2021). Coronavirus (Covid-19) pandemisi döneminde çevrimiçi öğrenme. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 4(2), 90-107.
  • Usher, E. L., % Morris, D. B. (2012). Academic motivation. Encyclopedia of the Sciences of Learning, 36-39, Boston: Springer US.
  • Vallerand, R. J. (1989). Construction et validation de i’echelle de motivation en education (EME)”, Revue Canadienne des Sciences Du Comportement. 21 (1), 323–349.
  • Vallerand, R. J., Pelletier, L. G., Blais, M. R., Briere, N. M., Senecal, C. & Vallieres, E. F. (1992). The Academic motivation scale: A measure of intrinsic, extrinsic, and amotivation in education. Educational and psychological measurement, 52(4), 1003-1017.
  • Yilmaz, F. & Arslan, S. B. (2014). ÇOMÜ Tömer'de Türkçe öğrenen yabancı öğrencilerin motivasyon kaynakları ve sorunları. Electronic Turkish Studies, 9(6), 1181-1196.
  • Yurt, E. & Bozer, E. N. (2015). Akademik motivasyon ölçeğinin türkçeye uyarlanması. Gaziantep University Journal of Social Sciences, 14(3), 669-685.
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Turgut Karabulut 0000-0001-8434-3614

Erken Görünüm Tarihi 29 Ekim 2023
Yayımlanma Tarihi 31 Ekim 2023
Gönderilme Tarihi 1 Mart 2023
Kabul Tarihi 19 Ekim 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023

Kaynak Göster

APA Karabulut, T. (2023). Pandemi Sonrasında Yüz Yüze Eğitime Geçilmesi İle Birlikte İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Öğrencilerinin Akademik Motivasyonlarının İncelenmesi. Çukurova Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 27(1), 1-15. https://doi.org/10.51945/cuiibfd.1258565