Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Gelişmekte Olan Ülkelerde Yaygın Eğitimin Yoksulluğu Azaltma Üzerindeki Etkisi

Yıl 2015, Cilt: 19 Sayı: 2, 47 - 64, 31.12.2015

Öz

Son yıllarda hızla artan yoksulluk ile birlikte hem ulusal hem de uluslararası düzeyde yoksulluğu önlemek amacıyla çeşitli politikalar uygulanmaktadır. Bu politikalar içinde yaygın eğitim, avantajlarının ve özelliklerinin ülke yapısına uygun olması gerekçesiyle gelişmekte olan ülkelerde çok sık uygulanmaktadır.
Bu çalışma, yoksulluğu azaltıcı bir politika olarak yaygın eğitim ve gelişmekte olan ülkelerde yaygın eğitimin yoksulluğu azaltma üzerindeki etkisini inceleyen bir literatür taraması niteliğindedir. Konu ile ilgili yayınlanmış kitaplar, makaleler ve diğer veriler incelenmiş, elde edilen sonuçlar konu ile ilişkilendirilerek yorumlanmıştır. Sonuçlar, bazı aksaklıklar olsa da, yaygın eğitimin gelişmekte olan ülkelere uygun bir model olduğunu ve yoksulluğu azaltmada olumlu etkisinin olduğunu göstermektedir.

Kaynakça

  • Berg, S. V. (2008), Poverty and Education, Education Policy Series, 1-8 Coombs, P.H. & Ahmed, M. (1974). ATTACKING RURAL POVERTY, How Non Formal Education Can Help, USA, 3-20, 143-193
  • Çokgezen, M. & Terzi, N. (2008). Türkiye’de Devletin Eğitime Müdahalesinin Yeterli Gerekçesi Var Mı? s.3
  • Etllng, A. (1993). What Is Non Formal Education?, Journal of Agriculture Education, USA, 72-76
  • Field, F. (1983). The Minimum Wage Policy Studies İnstitute, London, 50-51
  • Fordham, P.E. (1993) ’Informal, Non-Formal abd Formal Education Programmes’ in YMCA George Williams College ICE301 Lifelong Learning Unit 2, London: YMCA George Williams College, s.2
  • Gulati, S. (2008) Technology-Enhanced Learning in Developing Nations: A Review, İnternational Review of Research in Open and Distance Learning, Vol.9, No.1, s. 11-12
  • Khan, H. & Willimas, J. B. (2006). Poverty Alleviation Through Access to Education: Can E-Learning Deliver?, U21 Global Working Paper, 1-14
  • Kumar, S. & Ahmad, S. Meaning, Aims and Process of Education, 1-60
  • McQuaide, S. (2009). Making Education Equitable in Rural China through Distance Learning, International Review of Research in Open and Distance Learning, 1-21
  • Önder, H. & Şenses, F. (2005) Türkiye’de Yoksulluk ve Yoksulluk Düşüncesi, 4
  • Siaciawena, R. (2000). Case Studies of Non Formal Education by Distance Education and Open Learning, Chapter 5, Uganda: Distance Education of the Ministry of Health, UK, 92-113
  • Veen, R.V.D. & Preece, J. (2005). Poverty Reducation and Adult Education: Beyond Basic Education, International Journal of Lifelong Education, 381-391
  • World Bank. (2010). Republic of Ghana, Second Phase of the Functional Literacy Project, Project Performance Report, 4-37
  • World Bank. (1999). National Functional Literacy Program
  • World Bank. (2014). Pakistan-Emergency Job Training for Vulnerable Youth, Implementation Completion and Result Report
  • World Bank. (2008). The People of Bangladesh for A Post Literacy and Continuing Education for Human Development Project
  • World Bank, World Development Indicator, www.worldbank.org , erişim tarihi 20.02.2015
Yıl 2015, Cilt: 19 Sayı: 2, 47 - 64, 31.12.2015

Öz

Kaynakça

  • Berg, S. V. (2008), Poverty and Education, Education Policy Series, 1-8 Coombs, P.H. & Ahmed, M. (1974). ATTACKING RURAL POVERTY, How Non Formal Education Can Help, USA, 3-20, 143-193
  • Çokgezen, M. & Terzi, N. (2008). Türkiye’de Devletin Eğitime Müdahalesinin Yeterli Gerekçesi Var Mı? s.3
  • Etllng, A. (1993). What Is Non Formal Education?, Journal of Agriculture Education, USA, 72-76
  • Field, F. (1983). The Minimum Wage Policy Studies İnstitute, London, 50-51
  • Fordham, P.E. (1993) ’Informal, Non-Formal abd Formal Education Programmes’ in YMCA George Williams College ICE301 Lifelong Learning Unit 2, London: YMCA George Williams College, s.2
  • Gulati, S. (2008) Technology-Enhanced Learning in Developing Nations: A Review, İnternational Review of Research in Open and Distance Learning, Vol.9, No.1, s. 11-12
  • Khan, H. & Willimas, J. B. (2006). Poverty Alleviation Through Access to Education: Can E-Learning Deliver?, U21 Global Working Paper, 1-14
  • Kumar, S. & Ahmad, S. Meaning, Aims and Process of Education, 1-60
  • McQuaide, S. (2009). Making Education Equitable in Rural China through Distance Learning, International Review of Research in Open and Distance Learning, 1-21
  • Önder, H. & Şenses, F. (2005) Türkiye’de Yoksulluk ve Yoksulluk Düşüncesi, 4
  • Siaciawena, R. (2000). Case Studies of Non Formal Education by Distance Education and Open Learning, Chapter 5, Uganda: Distance Education of the Ministry of Health, UK, 92-113
  • Veen, R.V.D. & Preece, J. (2005). Poverty Reducation and Adult Education: Beyond Basic Education, International Journal of Lifelong Education, 381-391
  • World Bank. (2010). Republic of Ghana, Second Phase of the Functional Literacy Project, Project Performance Report, 4-37
  • World Bank. (1999). National Functional Literacy Program
  • World Bank. (2014). Pakistan-Emergency Job Training for Vulnerable Youth, Implementation Completion and Result Report
  • World Bank. (2008). The People of Bangladesh for A Post Literacy and Continuing Education for Human Development Project
  • World Bank, World Development Indicator, www.worldbank.org , erişim tarihi 20.02.2015
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Murat Çokgezen

Oyun Erdene

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2015
Gönderilme Tarihi 1 Aralık 2015
Kabul Tarihi 31 Aralık 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 19 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Çokgezen, M., & Erdene, O. (2015). Gelişmekte Olan Ülkelerde Yaygın Eğitimin Yoksulluğu Azaltma Üzerindeki Etkisi. Çukurova Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 19(2), 47-64.