Motivasyon, bir işi veya süreci gerçekleştirmeyi teşvik eden bir süreçtir. Akademik motivasyon ise kişileri öğrenme konusundaki arzu ve isteklerini arttıran bir süreç olarak tanımlanabilir. Covid-19 pandemisi, günlük hayatı zorlaştırmasının yanında özellikle eğitim süreçlerini etkilemiştir. Yaklaşık bir buçuk yıl boyunca çevrim içi eğitim şekliyle eğitim alındıktan sonra 2021 yılının son eğitim döneminden itibaren yüz yüze eğitime geçilmiştir. Öğrencilerin eğitim şekillerine adaptasyonu akademik motivasyonlarını etkilemektedir. Akademik motivasyon ise öğrencilerin akademik başarılarını etkilemektedir. Bu çalışmada, Covid-19 pandemisi sonrasında yüz yüze eğitime geçilmesi ile öğrencilerin akademik motivasyonlarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla gönüllü olarak katılan 302 öğrenciye anket uygulanmıştır. Elde edilen veriler faktör analizi, bağımsız t testi, tek yönlü varyans analizi ile test edilmiştir. Çalışma sonucunda öğrencilerin motivasyonsuzluklarının düşük olduğu, akademik motivasyonlarının ve alt boyutlarının Covid-19 geçirme durumlarına göre farklılaştığı sonuçlarına ulaşılmıştır.
Motivation is an inner incentive that encourages to do a job or carry out a process. Academic motivation, on the other hand, can be defined as a process that increases people's desire and desire to learn. The Covid-19 pandemic, besides making daily life difficult, especially affected the education processes. After supplying online education for about one and a half years, face-to-face education has started since the beginning of 2021-2022 academic year in Turkey. Students’ adaptation to education styles affects their academic motivation which affects academic success of students. Academic motivation, on the other hand, affects the academic success of students. In this study, it was aimed to determine the academic motivations of the students with the transition to face-to-face education after the Covid-19 pandemic. For this purpose, a questionnaire was applied to 302 students who participated voluntarily. The obtained data were tested with factor analysis, independent t-test, and one-way analysis of variance. As a result of the study, it was concluded that students' amotivation was low, and their academic motivations and sub-dimensions differed according to being afflicted Covid-19.
Academic Motivation Face-to-face Education After the Pandemic.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 29 Ekim 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ekim 2023 |
Gönderilme Tarihi | 1 Mart 2023 |
Kabul Tarihi | 19 Ekim 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 27 Sayı: 1 |