Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Tenasühün Reddine Yönelik İbn Sînâ Merkezli Felsefî Bir Bakış

Yıl 2015, Cilt: 15 Sayı: 1, 177 - 201, 27.11.2015

Öz

Tenasühün Reddine Yönelik İbn Sînâ Merkezli Felsefî Bir Bakış

Yıl 2015, Cilt: 15 Sayı: 1, 177 - 201, 27.11.2015

Öz

Tarih boyunca, yaşam kaynağı olan ruhun, ölümden sonraki akıbetini merak eden insanoğlu gerek dinler gerekse farklı felsefî teoriler yoluyla ruhun serüveni hakkında birbirinden farklı yaklaşımlar geliştirmiştir. Bu yaklaşımlardan birisi de ruhun bedenin ölümünden sonra başka bir bedenle tekrar dünyaya gelmesini ifade eden “tenasüh (ruh göçü)” inancıdır. Tarihî kaynaklar, bu inancın ilk defa Hindistan’da ortaya çıktığı ve oradan dünyanın diğer bölgelerine yayıldığını göstermektedir. Dünyada bu kadar yaygın olan bu inancın mahiyeti ve gerçekliği olup olmadığı meselesi filozoflar arasında da tartışma konusu olmuştur. Kimi filozoflar tenasühü kabul ederek buna dayalı bir ruh anlayışı geliştirirken, kimileri de böyle bir durumu imkan dahilinde görmeyerek bunun reddine yönelik deliller ortaya koymuşlardır. İslam felsefesinin en önemli filozoflarından biri olan İbn Sînâ da tenasühü kabul etmeyen filozofların başında gelmektedir. O, ferdî ruh anlayışı ve ahiret hayatını benimseyerek ölümden sonra ruhun başka bedenle tekrar dünyaya geleceği şeklindeki anlayışı reddetmiş ve buna yönelik olarak felsefî argümanlar ortaya koymuştur.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hacı Sağlık Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 27 Kasım 2015
Gönderilme Tarihi 27 Kasım 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 15 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Sağlık, H. (2015). Tenasühün Reddine Yönelik İbn Sînâ Merkezli Felsefî Bir Bakış. Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi (ÇÜİFD), 15(1), 177-201.
AMA Sağlık H. Tenasühün Reddine Yönelik İbn Sînâ Merkezli Felsefî Bir Bakış. Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi (ÇÜİFD). Kasım 2015;15(1):177-201.
Chicago Sağlık, Hacı. “Tenasühün Reddine Yönelik İbn Sînâ Merkezli Felsefî Bir Bakış”. Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi (ÇÜİFD) 15, sy. 1 (Kasım 2015): 177-201.
EndNote Sağlık H (01 Kasım 2015) Tenasühün Reddine Yönelik İbn Sînâ Merkezli Felsefî Bir Bakış. Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi (ÇÜİFD) 15 1 177–201.
IEEE H. Sağlık, “Tenasühün Reddine Yönelik İbn Sînâ Merkezli Felsefî Bir Bakış”, Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi (ÇÜİFD), c. 15, sy. 1, ss. 177–201, 2015.
ISNAD Sağlık, Hacı. “Tenasühün Reddine Yönelik İbn Sînâ Merkezli Felsefî Bir Bakış”. Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi (ÇÜİFD) 15/1 (Kasım 2015), 177-201.
JAMA Sağlık H. Tenasühün Reddine Yönelik İbn Sînâ Merkezli Felsefî Bir Bakış. Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi (ÇÜİFD). 2015;15:177–201.
MLA Sağlık, Hacı. “Tenasühün Reddine Yönelik İbn Sînâ Merkezli Felsefî Bir Bakış”. Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi (ÇÜİFD), c. 15, sy. 1, 2015, ss. 177-01.
Vancouver Sağlık H. Tenasühün Reddine Yönelik İbn Sînâ Merkezli Felsefî Bir Bakış. Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi (ÇÜİFD). 2015;15(1):177-201.

Correspondence Address
Cukurova University, Faculty of Theology, Balcali Campus, 01330, Saricam/Adana.