Ahir zamanda gelecek bir kurtarıcı olarak Mesih ve Mehdi inancının sadece İslam kültüründe değil, neredeyse diğer bütün din ve kültürlerde ve özellikle Yahudi ve Hristiyan inancında yer aldığı görülmektedir. Medeniyetlerin hiçbir zaman mutlak saf olmadığı ve insanların, değişik kültürlerden daima etkilendiği gerçeği göz önüne alınırsa, insanlık tarihinde "Mehdi" ve daha sonraları ortaya çıkan "Mesih" inancının dinlerde müşterek bir fenomen oluşu yadırganmamalıdır. Mesih ve Mehdi, kavramsal olarak kültürler ve dinler arası ortak bir olgu olarak karşımıza çıkmaktadır. İslam öncesi inançlarda da rahatlıkla görebildiğimiz bu inanışın özellikle buhran dönemlerinde yoğunlaştığı görülmektedir. Bu çalışma, "The Messiah" adlı Netflix dizisinin sinematografik anlatımına odaklanarak farklı inanç sistemlerinin sinematografik anlatım biçimlerini keşfetmeyi amaçlamaktadır. Bu çerçevede, Netflix dizisinin sinematografik anlatımını incelemek için tematik analiz, karakter analizi: Greimas eyleyenler modeli, karakterlerin içsel çatışmaları ve diğer insanlarla ilişkileri, karakterlerin dini ve kültürel bağlamı, Mesih’e ilişkin dini göstergeler: mucize gösterimleri üzerine değerlendirmeler gibi sinematografik anlatının temel unsurları kullanılarak bir analiz gerçekleştirilmiştir. Söz konusu analiz, sinema ile kültürel ve dini içeriklerin bir araya geldiği karmaşık bir alanın anlaşılmasında katkıda bulunmayı hedeflemektedir.
The belief in the Messiah and Mahdi as a coming savior in the end times is observed not only in Islamic culture but also in nearly all other religions and cultures, especially in Jewish and Christian beliefs. Considering the fact that civilizations are never purely isolated and that people are always influenced by different cultures, the belief in “Mahdi” and later the emergence of “Messiah” as a “common phenomenon” in religions should not be regarded surprising. Conceptually, Messiah and Mahdi appear as a shared phenomenon across cultures and religions. This belief, which can also be easily identified in pre-Islamic beliefs, is particularly intensified during times of crisis. This study aims to explore the cinematic narrative of the Netflix series “The Messiah,” focusing on the cinematic storytelling forms of different belief systems. In this context, an analysis was conducted using fundamental elements of cinematic storytelling, such as thematic analysis, character analysis using Greimas’ actantial model, characters’ internal conflicts and relationships with others, characters’ religious and cultural context, and evaluations of religious indicators related to the Messiah, such as miracle representations. The analysis aims to contribute to the understanding of the complex intersection of cinema with cultural and religious content.
History of Islamic Sects Communication Cinematography Messiah Mahdi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İslam Mezhepleri Tarihi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 30 Aralık 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 23 Kasım 2023 |
Kabul Tarihi | 29 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 23 Sayı: 2 |
Correspondence Address
Cukurova University, Faculty of Theology, Balcali Campus, 01330, Saricam/Adana.