Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Investigation of Solar Energy Efficiency in Education Laboratory: Case Study İskenderun

Yıl 2016, , 395 - 404, 15.06.2016
https://doi.org/10.21605/cukurovaummfd.317888

Öz

The energy need of our country has been rising at an average between 3-5% annually. Outside dependency continues since the largest part of the produced energy is obtained from natural gas. One of the sectors affected by the power outage is the education field. Our country is lucky in terms of solar energy which is one of the renewable energy methods. Integration of solar energy into the education field is an important option in terms of environmentalists and cheap operation costs. In this study, energy needs

of Iskenderun Vocational School equipped with intelligent system modules having 5 kWh daily needs are

prepared by designing solar energy panel systems. Energy efficiency and cost factors are evaluated by

monitoring the system for a year. According to the obtained data; even though there is a decline in energy

production during the winter season with the established system, it pays for itself in approximately seven

years. It is thought to be a profitable investment for the region in order to prevent security vulnerabilities

and for the continuation of the education.

Kaynakça

  • 1. Gençoğlu M.T., 2008. Akıllı Evler, I. Mühendislik ve Teknoloji Sempozyumu, 221-234, Ankara.
  • 2. Erol Y., 2008. Telefonla Uzaktan Cihaz Kontrolü, Bilim ve Teknik Dergisi, Nisan Sayısı.
  • 3. Özgöçmen A., 2007. Güneş Pilleri Kullanarak Elektrik Üretimi. Gazi Üniversitesi. Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • 4. http://tr.wikipedia.org/wiki/Güneş_enerjisi. Erişim tarihi: 10.02.2015
  • 5. Elektrik mühendisleri odası www.emo.org.tr. Erişim tarihi: 10.02.2015
  • 6 Varınca K.B., ve Gönüllü M.T., 2006. Türkiye’de Güneş Enerjisi Potansiyeli ve Bu Potansiyelin Kullanım Derecesi, Yöntemi ve Yaygınlığı Üzerine Bir Araştırma, UGHEK’2006: I. Ulusal Güneş ve Hidrojen Enerjisi Kongresi, ESOGÜ, Eskişehir.
  • 7. Yenilenebilir Enerji Genel Müdürlüğü http://www.eie.gov.tr/MyCalculator/Default.as px. Erişim tarihi: 10.02.2015
  • 8. Yenilenebilir Enerji Genel Müdürlüğü http://www.eie.gov.tr/MyCalculator/pages/31.a spx. Erişim tarihi: 10.02.2015
  • 9. Köroğlu T., Teke A., Bayındır K.Ç., Tümay M., 2010. Güneş Paneli Sistemlerinin Tasarımı, Elektrik Mühendisliği Dergisi, Sayı: 439, 98-104.
  • 10. Enerji Pisasası düzenleme kurumu, http://www.epdk.gov.tr/index.php/elektrikpiyasasi/ tarifeler?id=133. Erişim tarihi: 10.02.2015

Eğitim Laboratuvarlarında Güneş Enerji Verimliliğinin Araştırılması: İskenderun Örneği

Yıl 2016, , 395 - 404, 15.06.2016
https://doi.org/10.21605/cukurovaummfd.317888

Öz

Ülkemizin enerji ihtiyacı yıllık ortalama %3-5 arasında artış sergilemektedir. Üretilen enerjinin en büyük kısmının doğal gazdan elde edilmesi dışa bağımlılığı devam ettirmektedir. Elektrik kesintilerinden etkilenen sektörlerden biri de Eğitim alanıdır. Yenilenebilir enerji yöntemlerinden biri olan güneş enerjisi bakımından ülkemiz şanslıdır. Çevreci ve ucuz işletme maliyeti bakımından güneş enerjisinin eğitim alanına entegrasyonu önemli bir seçenektir. Bu çalışmada, günlük ihtiyacı yaklaşık 5 kWh olan akıllı sistem modülleri ile donatılan İskenderun Meslek Yüksekokulu elektronik laboratuvarının enerji ihtiyacı, güneş enerji panel sistemleri tasarlanarak hazırlanmıştır. Sistem bir yıl boyunca izlenerek enerji verimliliği araştırılmış ve maliyet unsuru değerlendirilmiştir. Elde edilen verilere göre; kurulan sistemde kış aylarında enerji üretiminde düşüş olmasına rağmen yaklaşık yedi yılda kendisini amorti etmektedir. Eğitim-öğretimin devamlılığı ve güvenlik zafiyetinin önüne geçmek için bölge için kazançlı bir yatırım olacağı düşünülmektedir.

Kaynakça

  • 1. Gençoğlu M.T., 2008. Akıllı Evler, I. Mühendislik ve Teknoloji Sempozyumu, 221-234, Ankara.
  • 2. Erol Y., 2008. Telefonla Uzaktan Cihaz Kontrolü, Bilim ve Teknik Dergisi, Nisan Sayısı.
  • 3. Özgöçmen A., 2007. Güneş Pilleri Kullanarak Elektrik Üretimi. Gazi Üniversitesi. Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • 4. http://tr.wikipedia.org/wiki/Güneş_enerjisi. Erişim tarihi: 10.02.2015
  • 5. Elektrik mühendisleri odası www.emo.org.tr. Erişim tarihi: 10.02.2015
  • 6 Varınca K.B., ve Gönüllü M.T., 2006. Türkiye’de Güneş Enerjisi Potansiyeli ve Bu Potansiyelin Kullanım Derecesi, Yöntemi ve Yaygınlığı Üzerine Bir Araştırma, UGHEK’2006: I. Ulusal Güneş ve Hidrojen Enerjisi Kongresi, ESOGÜ, Eskişehir.
  • 7. Yenilenebilir Enerji Genel Müdürlüğü http://www.eie.gov.tr/MyCalculator/Default.as px. Erişim tarihi: 10.02.2015
  • 8. Yenilenebilir Enerji Genel Müdürlüğü http://www.eie.gov.tr/MyCalculator/pages/31.a spx. Erişim tarihi: 10.02.2015
  • 9. Köroğlu T., Teke A., Bayındır K.Ç., Tümay M., 2010. Güneş Paneli Sistemlerinin Tasarımı, Elektrik Mühendisliği Dergisi, Sayı: 439, 98-104.
  • 10. Enerji Pisasası düzenleme kurumu, http://www.epdk.gov.tr/index.php/elektrikpiyasasi/ tarifeler?id=133. Erişim tarihi: 10.02.2015
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Murat Bikçe Bu kişi benim

Ali Rıza Çelik Bu kişi benim

Mustafa Çakır Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Haziran 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016

Kaynak Göster

APA Bikçe, M., Çelik, A. R., & Çakır, M. (2016). Eğitim Laboratuvarlarında Güneş Enerji Verimliliğinin Araştırılması: İskenderun Örneği. Çukurova Üniversitesi Mühendislik-Mimarlık Fakültesi Dergisi, 31(1), 395-404. https://doi.org/10.21605/cukurovaummfd.317888
AMA Bikçe M, Çelik AR, Çakır M. Eğitim Laboratuvarlarında Güneş Enerji Verimliliğinin Araştırılması: İskenderun Örneği. cukurovaummfd. Haziran 2016;31(1):395-404. doi:10.21605/cukurovaummfd.317888
Chicago Bikçe, Murat, Ali Rıza Çelik, ve Mustafa Çakır. “Eğitim Laboratuvarlarında Güneş Enerji Verimliliğinin Araştırılması: İskenderun Örneği”. Çukurova Üniversitesi Mühendislik-Mimarlık Fakültesi Dergisi 31, sy. 1 (Haziran 2016): 395-404. https://doi.org/10.21605/cukurovaummfd.317888.
EndNote Bikçe M, Çelik AR, Çakır M (01 Haziran 2016) Eğitim Laboratuvarlarında Güneş Enerji Verimliliğinin Araştırılması: İskenderun Örneği. Çukurova Üniversitesi Mühendislik-Mimarlık Fakültesi Dergisi 31 1 395–404.
IEEE M. Bikçe, A. R. Çelik, ve M. Çakır, “Eğitim Laboratuvarlarında Güneş Enerji Verimliliğinin Araştırılması: İskenderun Örneği”, cukurovaummfd, c. 31, sy. 1, ss. 395–404, 2016, doi: 10.21605/cukurovaummfd.317888.
ISNAD Bikçe, Murat vd. “Eğitim Laboratuvarlarında Güneş Enerji Verimliliğinin Araştırılması: İskenderun Örneği”. Çukurova Üniversitesi Mühendislik-Mimarlık Fakültesi Dergisi 31/1 (Haziran 2016), 395-404. https://doi.org/10.21605/cukurovaummfd.317888.
JAMA Bikçe M, Çelik AR, Çakır M. Eğitim Laboratuvarlarında Güneş Enerji Verimliliğinin Araştırılması: İskenderun Örneği. cukurovaummfd. 2016;31:395–404.
MLA Bikçe, Murat vd. “Eğitim Laboratuvarlarında Güneş Enerji Verimliliğinin Araştırılması: İskenderun Örneği”. Çukurova Üniversitesi Mühendislik-Mimarlık Fakültesi Dergisi, c. 31, sy. 1, 2016, ss. 395-04, doi:10.21605/cukurovaummfd.317888.
Vancouver Bikçe M, Çelik AR, Çakır M. Eğitim Laboratuvarlarında Güneş Enerji Verimliliğinin Araştırılması: İskenderun Örneği. cukurovaummfd. 2016;31(1):395-404.